Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznati studente s glavnim suvremenim istraživanjima i spoznajama u psihologiji ličnosti. Povezivati nalaze iz različitih istraživanja s teorijama ličnosti. Opisati glavne domene spoznaja o ljudskoj ličnosti. Opisati biološke osnovice osobina ličnosti. Opisati evolucijske pristupe ljudskoj ličnosti. Protumačiti probleme genetike i ličnosti, spolnih razlika u ličnosti. Opisati glavne spoznaje o razvoju ličnosti kroz životni vijek. Opisati odnos motivacije, emocija i ličnosti. Rasčlaniti pristupe pojmu o sebi i ličnosti. Povezati ličnost sa zdravljem, stresom i prilagodbom. Rasčlaniti poremećaje ličnosti. Povezati ličnost s društvenim kontekstom i kulturom.
Sadržaj predmeta: Znanstveno određenje psihologije ličnosti i jedinice analize u psihologiji ličnosti. Domene spoznaja o ljudskoj ličnosti: dispozicijska, biološka, intrapsihička, kognitivno-iskustvena, socio-kulturalna, domena prilagodbe. Osobinska psihologija ličnosti: teorijski problemi i problemi mjerenja, izvori dosljednosti ponašanja i ličnosti. Biološke osnovice osobina ličnosti i fiziološki pristupi mjerenju ličnosti. Genetika i ličnost, neuroznanost i ličnost. Temperament i ličnost. Kognitivni procesi i ličnost. Evolucijska perspektiva i ličnost. Spolne razlike i ličnost. Razvoj ličnosti kroz životni vijek: stabilnost, promjena i dosljednost. Motivacija i ličnost. Emocije i ličnost. Pristupi pojmu o sebi (self.) Osobni identitet i samopoimanje. Ličnost i zdravlje, stres i prilagodba. Poremećaji ličnosti. Kultura i ličnost. Ličnost u kontekstu: međuljudski odnosi i socijalna interakcija.
Povezivati nalaze suvremenih istraživanja i spoznaja u psihologiji ličnosti s teorijama ličnosti. Opisati spoznaje o ljudskoj ličnosti, biološke osnove osobina ličnosti i evolucijske pristupe ljudskoj ličnosti. Protumačiti probleme odnosa genetike i ličnosti, te spolnih razlika u ličnosti. Opisati odnos motivacije, emocija i ličnosti. Povezati ličnost sa zdravljem, stresom i prilagodbom i razlikovati poremećaje ličnosti. Opisati glavne spoznaje o razvoju ličnosti kroz životni vijek
- Pervin L.A., Cervone, D.C. i John, O.P. (2008). Psihologija ličnosti: teorije i istraživanja (str. 29-565). Zagreb: Školska knjiga.
- Larsen, R.J. i Buss,D.M. (2008). Psihologija ličnosti (str 2-444). Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)