Ovaj predmet služi upoznavanju studenata medicine s neurologijom i kliničkim korelatima anatomskih i funkcionalnih odnosa u živčanom sustavu. Temeljni je cilj nastave približiti studentima neurološki način razmišljanja, specifičnosti neurološkog pristupa pacijentu, te osobitosti dijagnostičkih metoda koje se koriste u dijagnostičkom procesu neuroloških simptoma i bolesti. Tijekom nastave studenti će naučiti primijeniti znanja iz neuroanatomije i neurofiziologije u kliničkoj praksi. Spoznat će osnovne principe funkcioniranja i primjene glavnih dijagnostičkih metoda u neurologiji (EEG, UZV, EMNG), a bit će upoznati i s neurološkom primjenom metoda iz drugih grana medicine (radiologija, laboratorijska medicina).
Nakon polaganja ispita student će moći: - prepoznati glavne neurološke simptome bolesti - razumjeti važnost anamnestičkih podataka u neurologiji - razumjeti važnost kliničkog neurološkog pregleda - grubo topološki locirati neurološke simptome i znakove - razlučivati između patologije središnjeg i perifernog živčanog sustava - objasniti princip funkcioniranja sonoloških pretraga u neurologiji (CDFI, TCD) i njihovo područje primjene - objasniti princip funkcioniranja elektrofizioloških pretraga u neurologiji (EEG, EMNG, evocirani potencijali) i njihovo područje primjene - razumjeti temelje radiološkog pristupa u obradi središnjeg živčanog sustava - razumjeti specifičnosti laboratorijskog pristupa u dijagnostici neuroloških bolesti
Brinar V i sur. Neurologija za medicinare. Drugo, obnovljeno i dopunjeno izdanje. Medicinska naklada, Zagreb 2019.
Malojčić B i sur. Neurološki pregled – strukturirani pristup. Medicinska naklada, Zagreb 2016.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do 89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti
ECTS bodovi
Udio ocjene (%)
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave