Kolegij
Kolegij ima za cilj osposobiti studente za razumijevanje i primjenu najsuvremenijih tehnika i metoda u
funkcijskoj neurokirurgiji, naglašavajući kliničku primjenu duboke moždane stimulacije, neuromodulacije
te upotrebe robotike i naprednih tehnologija u neurokirurškim procedurama. Studenti će naučiti kako
integrirati multidisciplinarni pristup u evaluaciji, planiranju liječenja i upravljanju bolesnicima, s posebnim
fokusom na etička pitanja, sigurnost bolesnika i evaluaciju ishoda liječenja. Kolegij je dizajniran da pruži
studentima temelje i napredna znanja potrebna za razumijevanje i primjenu funkcijske neurokirurgije, čime
se osigurava da su dobro opremljeni za suočavanje s izazovima i prilikama u ovoj dinamičnoj medicinskoj
disciplini.
Sadržaj kolegija:
Uvod u funkcijsku neurokirurgiju i povijesni razvoj.
Osnovni neuroanatomski i neurofiziološki principi relevantni za funkcijsku neurokirurgiju.
Pregled glavnih neuroloških poremećaja pogodnih za neurokirurško liječenje.
Tehnike duboke moždane stimulacije i njezina primjena u liječenju poremećaja pokreta.
Neuromodulacijske tehnike za liječenje kronične boli i epilepsije.
Upotreba robotike i naprednih tehnologija u neurokirurgiji, uključujući robotizirane mikroskope i
navigacijske sustave.
Etička razmatranja i pravna regulativa u funkcijskoj neurokirurgiji.
Multidisciplinarni pristup u liječenju, uključujući suradnju s neurologijom, psihijatrijom, radiologijom i
fizioterapijom.
Buduće perspektive i smjerovi razvoja u funkcijskoj neurokirurgiji, uključujući genetske terapije i
regenerativnu medicinu.
Kolegij kombinira različite metode poučavanja kako bi se osiguralo temeljito razumijevanje materijala,
uključujući predavanja, seminare, studije slučaja, praktične vježbe, simulacije, gostujuća predavanja od
strane vodećih stručnjaka u polju te aktivno sudjelovanje studenata kroz diskusije i prezentacije.
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija
* Razumijevanje osnovnih principa funkcijske neurokirurgije, uključujući povijest, teoretske osnove i etička
pitanja vezana uz intervencije na središnjem živčanom sustavu.
* Poznavanje indikacija, tehnika i ishoda za različite neurokirurške zahvate korištene u liječenju poremećaja
pokreta, boli, epilepsije i ostalih stanja.
* Sposobnost planiranja i provođenja dijagnostičkih i terapijskih postupaka, uključujući upotrebu napredne
tehnologije kao što su duboka moždana stimulacija, stereotaktička radiokirurgija i neuromodulacija.
* Razumijevanje uloge multidisciplinarnog pristupa u dijagnostici, liječenju i upravljanju bolesnicima koji
se podvrgavaju funkcijskim neurokirurškim procedurama.
* Kritička analiza i primjena najnovijih istraživanja i kliničkih smjernica u funkcijskoj neurokirurgiji za
poboljšanje ishoda liječenja bolesnika.
Kirurgija, Sutlić i suradnici, poglavlje VII Neurokirurgija, Darko Chudy i suradnici
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100 |
Kolegij ima za cilj osposobiti studente za razumijevanje i primjenu najsuvremenijih tehnika i metoda u
funkcijskoj neurokirurgiji, naglašavajući kliničku primjenu duboke moždane stimulacije, neuromodulacije
te upotrebe robotike i naprednih tehnologija u neurokirurškim procedurama. Studenti će naučiti kako
integrirati multidisciplinarni pristup u evaluaciji, planiranju liječenja i upravljanju bolesnicima, s posebnim
fokusom na etička pitanja, sigurnost bolesnika i evaluaciju ishoda liječenja. Kolegij je dizajniran da pruži
studentima temelje i napredna znanja potrebna za razumijevanje i primjenu funkcijske neurokirurgije, čime
se osigurava da su dobro opremljeni za suočavanje s izazovima i prilikama u ovoj dinamičnoj medicinskoj
disciplini.
Sadržaj kolegija:
Uvod u funkcijsku neurokirurgiju i povijesni razvoj.
Osnovni neuroanatomski i neurofiziološki principi relevantni za funkcijsku neurokirurgiju.
Pregled glavnih neuroloških poremećaja pogodnih za neurokirurško liječenje.
Tehnike duboke moždane stimulacije i njezina primjena u liječenju poremećaja pokreta.
Neuromodulacijske tehnike za liječenje kronične boli i epilepsije.
Upotreba robotike i naprednih tehnologija u neurokirurgiji, uključujući robotizirane mikroskope i
navigacijske sustave.
Etička razmatranja i pravna regulativa u funkcijskoj neurokirurgiji.
Multidisciplinarni pristup u liječenju, uključujući suradnju s neurologijom, psihijatrijom, radiologijom i
fizioterapijom.
Buduće perspektive i smjerovi razvoja u funkcijskoj neurokirurgiji, uključujući genetske terapije i
regenerativnu medicinu.
Kolegij kombinira različite metode poučavanja kako bi se osiguralo temeljito razumijevanje materijala,
uključujući predavanja, seminare, studije slučaja, praktične vježbe, simulacije, gostujuća predavanja od
strane vodećih stručnjaka u polju te aktivno sudjelovanje studenata kroz diskusije i prezentacije.
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija
* Razumijevanje osnovnih principa funkcijske neurokirurgije, uključujući povijest, teoretske osnove i etička
pitanja vezana uz intervencije na središnjem živčanom sustavu.
* Poznavanje indikacija, tehnika i ishoda za različite neurokirurške zahvate korištene u liječenju poremećaja
pokreta, boli, epilepsije i ostalih stanja.
* Sposobnost planiranja i provođenja dijagnostičkih i terapijskih postupaka, uključujući upotrebu napredne
tehnologije kao što su duboka moždana stimulacija, stereotaktička radiokirurgija i neuromodulacija.
* Razumijevanje uloge multidisciplinarnog pristupa u dijagnostici, liječenju i upravljanju bolesnicima koji
se podvrgavaju funkcijskim neurokirurškim procedurama.
* Kritička analiza i primjena najnovijih istraživanja i kliničkih smjernica u funkcijskoj neurokirurgiji za
poboljšanje ishoda liječenja bolesnika.
Kirurgija, Sutlić i suradnici, poglavlje VII Neurokirurgija, Darko Chudy i suradnici
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100 |
Kolegij ima za cilj osposobiti studente za razumijevanje i primjenu najsuvremenijih tehnika i metoda u
funkcijskoj neurokirurgiji, naglašavajući kliničku primjenu duboke moždane stimulacije, neuromodulacije
te upotrebe robotike i naprednih tehnologija u neurokirurškim procedurama. Studenti će naučiti kako
integrirati multidisciplinarni pristup u evaluaciji, planiranju liječenja i upravljanju bolesnicima, s posebnim
fokusom na etička pitanja, sigurnost bolesnika i evaluaciju ishoda liječenja. Kolegij je dizajniran da pruži
studentima temelje i napredna znanja potrebna za razumijevanje i primjenu funkcijske neurokirurgije, čime
se osigurava da su dobro opremljeni za suočavanje s izazovima i prilikama u ovoj dinamičnoj medicinskoj
disciplini.
Sadržaj kolegija:
Uvod u funkcijsku neurokirurgiju i povijesni razvoj.
Osnovni neuroanatomski i neurofiziološki principi relevantni za funkcijsku neurokirurgiju.
Pregled glavnih neuroloških poremećaja pogodnih za neurokirurško liječenje.
Tehnike duboke moždane stimulacije i njezina primjena u liječenju poremećaja pokreta.
Neuromodulacijske tehnike za liječenje kronične boli i epilepsije.
Upotreba robotike i naprednih tehnologija u neurokirurgiji, uključujući robotizirane mikroskope i
navigacijske sustave.
Etička razmatranja i pravna regulativa u funkcijskoj neurokirurgiji.
Multidisciplinarni pristup u liječenju, uključujući suradnju s neurologijom, psihijatrijom, radiologijom i
fizioterapijom.
Buduće perspektive i smjerovi razvoja u funkcijskoj neurokirurgiji, uključujući genetske terapije i
regenerativnu medicinu.
Kolegij kombinira različite metode poučavanja kako bi se osiguralo temeljito razumijevanje materijala,
uključujući predavanja, seminare, studije slučaja, praktične vježbe, simulacije, gostujuća predavanja od
strane vodećih stručnjaka u polju te aktivno sudjelovanje studenata kroz diskusije i prezentacije.
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija
* Razumijevanje osnovnih principa funkcijske neurokirurgije, uključujući povijest, teoretske osnove i etička
pitanja vezana uz intervencije na središnjem živčanom sustavu.
* Poznavanje indikacija, tehnika i ishoda za različite neurokirurške zahvate korištene u liječenju poremećaja
pokreta, boli, epilepsije i ostalih stanja.
* Sposobnost planiranja i provođenja dijagnostičkih i terapijskih postupaka, uključujući upotrebu napredne
tehnologije kao što su duboka moždana stimulacija, stereotaktička radiokirurgija i neuromodulacija.
* Razumijevanje uloge multidisciplinarnog pristupa u dijagnostici, liječenju i upravljanju bolesnicima koji
se podvrgavaju funkcijskim neurokirurškim procedurama.
* Kritička analiza i primjena najnovijih istraživanja i kliničkih smjernica u funkcijskoj neurokirurgiji za
poboljšanje ishoda liječenja bolesnika.
Kirurgija, Sutlić i suradnici, poglavlje VII Neurokirurgija, Darko Chudy i suradnici
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100 |