Studenti će tijekom terenske nastave posjetiti Goli otok i Sveti Grgur. Prije putovanja održat će se uvodno predavanje pri čemu će studenti biti upoznati s događajima bitnim za nastanka logora na Golom otoku i Svetom Grguru. Putovanje na Goli otok i Sveti Grgur je jednodnevno. Intencija je ove terenske nastave spojiti predavanja i seminare koje su studenti Sveučilišnog odjela za povijest pohađali na više kolegija, s jednim od prostora na kojemu je oblikovana povijest hrvatskog naroda. Studeni će imati priliku kontekstualizirati povijesni, društveni i psihološki aspekt logora na Golom otoku i Svetom Grguru. Predavanjima na Golom otoku i Svetom Grguru studenti će biti upoznati s osnovnim značajkama totalitarne diktature: totalitarni poredak nastoji u potpunosti ukinuti razliku između privatnog i javnog te postići sveobuhvatnu društvenu kontrolu, u ovom tipu diktature u privatnoj sferi svatko mora dijeliti opća načela vjerovanja i ponašanja koja nameće vladajuća totalitarna ideologija; oblikuje se masovna monopolistička politička stranka (obuhvaća oko 10% populacije); vlast se služi terorom kojem je cilj izazvati strah. Nositelji vlasti smatraju da nitko ne može biti pošteđen terora. Osim vođe, svatko pa čak i vjerni sljedbenici režima mogu biti izvrgnuti režimskom nasilju.
Goli otok je simbol jugoslavenskog totalitarnog komunističkog režima, a ujedno je ogledni primjer kako u praksi djeluje represivni aparat takvog tipa državnog uređenja.
1. Ovladati temeljnim historiografskim pojmovima iz teorijskog određenja totalitarizma; 2. Prepoznati složenu hijerarhiju povijesnih čimbenika u sukobu Josipa Broza Tita i Informbiroa te razložiti kauzalnost povijesnih procesa koji su doveli do uspostave logora za političke zatvorenike; 3. Poštivati i promicati ljudska prava, integritet i dostojanstvo osobe te načela jednakosti.
/
/
/
Prisustvo/sudjelovanje na uvodnim predavanjima: 30% ocjene. Sudjelovanje u terenskoj nastavi: 70% ocjene.
1. Nastavne aktivnosti – 100% ocjene: prisustvo na uvodnom predavanju, sudjelovanje na terenskoj nastavi. 2. Završni ispit – nema (kolegij se ne ocjenjuje).
Način ocjenjivanja: 1. Bez ocjene – kroz nastavni proces: - Položio - Nije položio