Kolegij
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja i sposobnosti upotrebe modela faktorske analize podataka na razini razumijevanja, planiranja istraživanja i provedbe analize.
Sadržaj predmeta: Osnove matričnog računa. Geometrija vektorskog prostora. Osnovna logika faktorske analize. Modeli ekstrakcije faktora. Model na glavne komponente. Matrica faktorske strukture. Određivanje broja zadržanih faktora. Faktorski bodovi u komponentnoj analizi. Faktorska analiza zajedničkih faktora. Komunalitet i procjena komunaliteta. Matrica faktorske strukture i faktorskog obrasca. Grafička rotacija. Ortogonalne analitičke rotacije. Kosokutne analitičke rotacije. Modeli faktorske analize na transformiranim matricama. Faktori viših redova. Usporedba analize glavnih komponenata i analize zajedničkih faktora. Ostali modaliteti faktorske analize. Korištenje faktora u drugim multivarijatnim analizama.
Raščlaniti preduvjete za provedbu i korake postupka provedbe faktorske analize. Odabrati odgovarajući model faktorske analize sukladno teorijskim pretpostavkama. Samostalno kreirati istraživački izvještaj temeljem istraživačkog cilja i analize u softveru. Etički odgovorno upravljati podatcima i rezultatima faktorske analize.
- Fulgosi, A. (1988). Faktorska analiza. Zagreb: Školska knjiga.
- Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. London: SAGE Publications Ltd.
- Harman, H. H. (1967). Modern factor analysis. Chicago: University of Chicago Press.
- Reyment, R., Jöreskog, K. G. (1996). Applied factor analysis in the natural sciences. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rummel, R. J. (1970). Applied Factor Analysis. Evanston: Northwestern University Press.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- kolokvij – 25%
- kolokvij – Računalni praktikum – 25 %
- seminarski rad – 20 %
2. Završni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) | |||||
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Seminarski rad | 0.56 | 20 | |||||
Ukupno tijekom nastave | 3.16 | 70 | |||||
Završni ispit | 0.84 | 30 | |||||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja i sposobnosti upotrebe modela faktorske analize podataka na razini razumijevanja, planiranja istraživanja i provedbe analize.
Sadržaj predmeta: Osnove matričnog računa. Geometrija vektorskog prostora. Osnovna logika faktorske analize. Modeli ekstrakcije faktora. Model na glavne komponente. Matrica faktorske strukture. Određivanje broja zadržanih faktora. Faktorski bodovi u komponentnoj analizi. Faktorska analiza zajedničkih faktora. Komunalitet i procjena komunaliteta. Matrica faktorske strukture i faktorskog obrasca. Grafička rotacija. Ortogonalne analitičke rotacije. Kosokutne analitičke rotacije. Modeli faktorske analize na transformiranim matricama. Faktori viših redova. Usporedba analize glavnih komponenata i analize zajedničkih faktora. Ostali modaliteti faktorske analize. Korištenje faktora u drugim multivarijatnim analizama.
Raščlaniti preduvjete za provedbu i korake postupka provedbe faktorske analize. Odabrati odgovarajući model faktorske analize sukladno teorijskim pretpostavkama. Samostalno kreirati istraživački izvještaj temeljem istraživačkog cilja i analize u softveru. Etički odgovorno upravljati podatcima i rezultatima faktorske analize.
- Fulgosi, A. (1988). Faktorska analiza. Zagreb: Školska knjiga.
- Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. London: SAGE Publications Ltd.
- Harman, H. H. (1967). Modern factor analysis. Chicago: University of Chicago Press.
- Reyment, R., Jöreskog, K. G. (1996). Applied factor analysis in the natural sciences. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rummel, R. J. (1970). Applied Factor Analysis. Evanston: Northwestern University Press.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- kolokvij – 25%
- kolokvij – Računalni praktikum – 25 %
- seminarski rad – 20 %
2. Završni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) | |||||
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Seminarski rad | 0.56 | 20 | |||||
Ukupno tijekom nastave | 3.16 | 70 | |||||
Završni ispit | 0.84 | 30 | |||||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja i sposobnosti upotrebe modela faktorske analize podataka na razini razumijevanja, planiranja istraživanja i provedbe analize.
Sadržaj predmeta: Osnove matričnog računa. Geometrija vektorskog prostora. Osnovna logika faktorske analize. Modeli ekstrakcije faktora. Model na glavne komponente. Matrica faktorske strukture. Određivanje broja zadržanih faktora. Faktorski bodovi u komponentnoj analizi. Faktorska analiza zajedničkih faktora. Komunalitet i procjena komunaliteta. Matrica faktorske strukture i faktorskog obrasca. Grafička rotacija. Ortogonalne analitičke rotacije. Kosokutne analitičke rotacije. Modeli faktorske analize na transformiranim matricama. Faktori viših redova. Usporedba analize glavnih komponenata i analize zajedničkih faktora. Ostali modaliteti faktorske analize. Korištenje faktora u drugim multivarijatnim analizama.
Raščlaniti preduvjete za provedbu i korake postupka provedbe faktorske analize. Odabrati odgovarajući model faktorske analize sukladno teorijskim pretpostavkama. Samostalno kreirati istraživački izvještaj temeljem istraživačkog cilja i analize u softveru. Etički odgovorno upravljati podatcima i rezultatima faktorske analize.
- Fulgosi, A. (1988). Faktorska analiza. Zagreb: Školska knjiga.
- Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. London: SAGE Publications Ltd.
- Harman, H. H. (1967). Modern factor analysis. Chicago: University of Chicago Press.
- Reyment, R., Jöreskog, K. G. (1996). Applied factor analysis in the natural sciences. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rummel, R. J. (1970). Applied Factor Analysis. Evanston: Northwestern University Press.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- kolokvij – 25%
- kolokvij – Računalni praktikum – 25 %
- seminarski rad – 20 %
2. Završni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) | |||||
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 | |||||
Seminarski rad | 0.56 | 20 | |||||
Ukupno tijekom nastave | 3.16 | 70 | |||||
Završni ispit | 0.84 | 30 | |||||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |