Kolegij
Ciljevi kolegija: Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije i makroekonomije.
Sadržaj kolegija: Uvod: ekonomski problem: granica proizvodnih mogućnosti, specijalizacija i trgovina, komparativna prednost. Mikroekonomija: teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, monopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije. Makroekonomija: agregacija, zatvoreno tržište, tržište roba: potrošnja, investiranje, agregatna potražnja i ravnoteža (IS), fiskalna politika; novac i bankarstvo: agregatna potražnja i ponuda novca i ravnoteža (LM), monetarna politika; opća ravnoteža (IS-LM model); otvoreno tržište i međunarodna trgovina; tečaj i globalna tržišta kapitala; cijene, inflacija i nezaposlenost.
1. Objasniti temeljne pojmove mikroekonomije, makroekonomije i međunarodne ekonomije. 2. Protumačiti aktualne društvene problematike u Hrvatskoj iz perspektive ekonomije. 3. Povezati ekonomiju sa pravom i drugim znanstvenim disciplinama. 4. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE;
Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2011). Ekonomija. Zagreb: MATE
Varian, Hal R. (2005). Intermediate microeconomics. W. W. Norton & Company, 7 th edition;
Mas-Colell, A. (1995). Microeconomic theory. New York: Oxford University Press;
Stiglitz, J., E. (2002). Economics. Santa Cruz: Columbia University, Third Edition, Carl E. Walsh, University of California;
Fair, R.C.; Case, K.E. (1989.). Principles of Economics. Prentice-Hall; Accocela, N. (2005). Počela ekonomske politike, Zagreb: MATE
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i na dva kolokvija
1. Nastavne aktivnosti – domaće zadaće, 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
2. Završni ispit (pismeni i/ili usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1. kolokvij – max. 35 bodova;
2. kolokvij – max. 35 bodova;
b) Završni ispit – 30% ocjene
završni ispit – max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
Akademska godina | |
---|---|
2025/2026 | Download |