Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovama biopsihosocijalnog
pristupa zdravlju i bolesti, s ulogom psiholoških čimbenika u
nastanku i liječenju bolesti. Razvijanje sposobnosti primjene
psiholoških vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi.
Sadržaj predmeta: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti.
Definicija, povijesni razvoj i područje djelovanja te perspektivne
razvoja zdrastvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unapređenje
zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih
bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija
rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima.
Biopsihosocijalni pristup boli. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i
bolesnika.
Analizirati specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti u odnosu na druge pristupe. Komentirati utjecaj stresa na tjelesno zdravlje. Prosuditi važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja. Predložiti različite postupke suzbijanja boli za različita bolna stanja. Primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s kroničnim bolestima; Kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih
ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije.
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena
psihologija. psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Nastavni tekstovi.
Nema
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene1. kolokvij – 50% 2.
kolokvij – 20% 2. Završni pismeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi UDIO OCJENE(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1.4 50
Kolokvij-međuispit 0.56 20
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA
(nastava+zav.ispit) 3.96 100
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovama biopsihosocijalnog
pristupa zdravlju i bolesti, s ulogom psiholoških čimbenika u
nastanku i liječenju bolesti. Razvijanje sposobnosti primjene
psiholoških vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi.
Sadržaj predmeta: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti.
Definicija, povijesni razvoj i područje djelovanja te perspektivne
razvoja zdrastvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unapređenje
zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih
bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija
rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima.
Biopsihosocijalni pristup boli. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i
bolesnika.
Analizirati specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti u odnosu na druge pristupe. Komentirati utjecaj stresa na tjelesno zdravlje. Prosuditi važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja. Predložiti različite postupke suzbijanja boli za različita bolna stanja. Primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s kroničnim bolestima; Kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih
ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije.
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena
psihologija. psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Nastavni tekstovi.
Nema
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene1. kolokvij – 50% 2.
kolokvij – 20% 2. Završni pismeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi UDIO OCJENE(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1.4 50
Kolokvij-međuispit 0.56 20
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA
(nastava+zav.ispit) 3.96 100
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovama biopsihosocijalnog
pristupa zdravlju i bolesti, s ulogom psiholoških čimbenika u
nastanku i liječenju bolesti. Razvijanje sposobnosti primjene
psiholoških vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi.
Sadržaj predmeta: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti.
Definicija, povijesni razvoj i područje djelovanja te perspektivne
razvoja zdrastvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unapređenje
zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih
bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija
rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima.
Biopsihosocijalni pristup boli. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i
bolesnika.
Analizirati specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti u odnosu na druge pristupe. Komentirati utjecaj stresa na tjelesno zdravlje. Prosuditi važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja. Predložiti različite postupke suzbijanja boli za različita bolna stanja. Primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s kroničnim bolestima; Kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih
ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije.
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena
psihologija. psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Nastavni tekstovi.
Nema
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene1. kolokvij – 50% 2.
kolokvij – 20% 2. Završni pismeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi UDIO OCJENE(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1.4 50
Kolokvij-međuispit 0.56 20
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA
(nastava+zav.ispit) 3.96 100