Kolegij
Studiji
SociologijaSociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
197140ECTS
8
Uvid u razloge nastanka sociologije, posebnost sociologije kao akademske discipline, pregled osnovnih koncepcija razumijevanja sociologije te osnovnih perspektiva i pojmova u sociologiji. Predmet analize sociologije; kontekst nastanka sociologije; temeljne sociološke perspektive; funkcionalizam; konfliktne teorije; simbolički interakcionizam; etnometodologija; fenomenologija; sociologija i ideologija; klasici sociologije; društvene institucije; društveni fenomeni i procesi. Upoznavanje s općim temama poput socioloških perspektiva te društvenim snagama i intelektualnim gibanjima u razvoju sociologije. Usvajanje klasičnih socioloških pojmova u djelima osnivača sociologije kao znanstvene discipline te socioloških teoretičara 19. i prve polovice 20. stoljeća. To se odnosi na sociološke koncepte H. Saint – Simona, A. Comtea, H. Spencera, K. Marxa, E. Durkheima, M. Webera, A. de Tocquevillea, zatim teorije elita (V. Pareto, G. Mosca), njemački formalizam (F. Tönnies, G. Simmel, L. Von Wiese, A. Vierkandt), američki formalizam (Small, Ross, Park, Sorokin), ranu čikašku školu i početke simboličkog interakcionizma te radikalnu sociologiju u Americi (Ch. W. Mills).
Cvjetičanin, V. i Supek, R. (2003). Emile Durkheim i francuska sociološka škola. Sociološka hrestomatija. Zagreb: Naklada Ljevak.; Durkheim, E. (2008). Elementarni oblici religijskog života. Zagreb: Jesenski i Turk.; Đurić, M. (1987). Sociologija Maxa Webera. Sociološka hrestomatija. Zagreb: Naprijed.; Fiamengo, A. (1987). Sociološka hrestomatija. Zagreb: Naprijed.; Giddens, A. (2007). Sociologija. Zagreb: Nakladni zavod Globus. (odabrana poglavlja); Haralambos, M., Holborn, M. (2002). Sociologija. Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga. (odabrana poglavlja); Jukić, J. (1993). Oktobar prije Bastille. Obnovljeni život, XLV; Kalanj, R. (2005). Suvremenost klasične sociologije. Zagreb: Politička kultura. (odabrana poglavlja); Korać, V. (1987). Marksovo shvaćanje čovjeka. Sociološka hrestomatija. Zagreb: Naprijed.; Lukić, R. D. (1987). Formalizam u sociologiji. Sociološka hrestomatija. Zagreb: Naprijed; Nisbet, A. R. (2007). Sociološka tradicija. Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga. (odabrana poglavlja); Ritzer. G. (1997). Suvremena sociologijska teorija. Zagreb: Globus. (odabrana poglavlja); Simmel, G. (2001). Kontrapunkti kulture. Zagreb: Jesenski i Turk.; Supek, R. (1987). Biologizam u sociologiji: sociološka hrestomatija. Zagreb: Naprijed.; Žepić, B. (2007). Sociologija. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada.
Weber, M.(1999). Vlast i Politika. Zagreb: Jesenski i Turk.; Weber, M. (1989). Protestantska etika i duh kapitalizma. Sarajevo: Veselin Masleša.; Weber, M. (1989). Metodologija društvenih nauka. Zagreb: Globus.; Durkheim, E. (1999). Pravila sociološke metode. Zagreb: Jesenski i Turk.; Merton, R. K.(1979). O teorijskoj sociologiji. Zagreb: CDD.; Parsons, T. (1991). Društva. Zagreb: August Cesarec.; Wright Mills, C. (1964). Elita vlasti. Beograd: Kultura.; Wright Mills, C.(1979). Bijeli ovratnik: američke srednje klase. Zagreb: Naprijed.; Wright Mills, C. (1964). Sociološka imaginacija. Beograd: Savremena škola.; Marcuse, H. (1989). Čovjek jedne dimenzije. Sarajevo: Veselin Masleša.; Fromm, E. (1984). Djela u 12 svezaka. Zagreb: Naprijed; Marx, K., Engels, F. (1989) Rani radovi (deveto izdanje), Zagreb, Naprijed; Županov, J. (1993). Dominantne vrijednosti hrvatskog društva. Erasmus, str. 2-6. Županov, J. (2011). Hrvatsko društvo danas – kontinuitet i promjena. Politička misao, 48: 3., str. 145-163.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 posto
nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom
planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – prema pravilima
pripremljeni i u zadanom vremenskom terminu predani seminarski
zadaci. Napomena: Pripremljeni i na vrijeme predani seminarski
zadaci su uvjet za pristup završnom ispitu.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 posto tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvarenih na
pismenim kolokvijima i seminarskim zadacima.
4. Uredno izvršene obveze na predmetu “Radionica temeljnih
pojmova u sociologiji”.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti – kolokviji i seminarski zadaci. Završni ispit- usmeni ispit.
1. Nastavne aktivnosti (kolokviji i seminarski zadaci) – 70
posto ocjene.
2. Završni ispit – 30 posto ocjene
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati
pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene
fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni
aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s
drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno
seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih
stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.
Ishodi učenja
1. Objasniti značajke temeljnih socioloških perspektiva. 2. Opisati pojmove klasičnih socioloških teoretičara. 3. Protumačiti društvene fenomene iz sociološke perspektive. 4. Koristiti sociološki kategorijalni aparat na primjerima iz hrvatskoga društva. 5. Povezati sociologiju s drugim srodnim znanstvenim disciplinama. 6. Izložiti usmeno seminarske bilješke. 7. Primijeniti etička načela u izlaganju vlastitih stajališta o nastavnim temama.