Kolegij
Studiji
SociologijaPovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
197147ECTS
4
Ciljevi kolegija:
Stjecanje znanja o predmetu i metodama demografskih istraživanja te metodama i tehnikama prikupljanja podataka o stanovništvu. Usvajanje znanja o čimbenicima i sastavnicama demografskog razvoja i njegovoj ulozi u napretku društva.
Sadržaj kolegija:
Demografija kao društvena znanost. Metode i tehnike demografskih istraživanja. Izvori podataka o stanovništvu. Odabrana poglavlja iz demografske teorije. Teorija demografske tranzicije. Dinamične i strukturne odrednice i sastavnice kretanja stanovništva. Prirodna osnova i društvena sredina kao odrednice razvoja stanovništva. Projekcije stanovništva svijeta. Populacijska i obiteljska politika. Demografska transformacija Hrvatske.
1. Procijeniti tijek razvoja demografske transformacije Hrvatske s obzirom na glavne značajke osnovnih teorija razvoja stanovništva.
2. Proračunati pokazatelje kretanja i raznovrsnoga sastava stanovništva za hrvatsko društvo.
3. Povezati demografiju sa sociologijom i drugim znanstvenim disciplinama.
4. Protumačiti teorije razvoja stanovništva i karakteristične demografske pojmove.
5. Diskutirati o pretpostavkama kvalitete uspješnih demografskih trendova.
6. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
Wertheimer-Baletić, A., (1999). Stanovništvo i razvoj. Zagreb: Mate. (odabrana poglavlja); Nejašmić, I., (2005). Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima. Zagreb: Školska knjiga. (odabrana poglavlja)
Živić, D., Pokos, N. i Mišetić, A., ur. (2005). Stanovništvo Hrvatske – dosadašnji razvoj i perspektive, Biblioteka Zbornici. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.; Relevantni članci objavljeni u domaćim znanstvenim časopisima: Acta Geographica Croatica, Društvena istraživanja, Geoadria, Hrvatski geografski glasnik, Migracijske i etničke teme, Sociologoja i prostor (Sociologija sela), Revija za sociologiju, Revija za soicijalnu politiku.
Preduvjeti za polaganje završnog ispita: Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti (kumulativno ostvareno na samostalnim zadatcma i kolokvijima)
1) Nastavne aktivnosti – izrada samostalnih zadataka; 1. kolokvij (pismeni), 2. kolokvij (pismeni) i 3. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (pismeni).
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) samostalni zadatci – max. 20 bodova;
2) 1. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
3) 2. kolokvij – max. 20 bodova (16 pitanja – 8 pitanja po 2 boda i 8 pitanja po 0,5 bodova);
4) 3. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (5 zadataka po max. 6 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Kolokvij-međuispit | 0,56 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Samostalni zadatci | 0,56 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3,16 | 70 |
Završni ispit | 0,84 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi kolegija:
Stjecanje znanja o predmetu i metodama demografskih istraživanja te metodama i tehnikama prikupljanja podataka o stanovništvu. Usvajanje znanja o čimbenicima i sastavnicama demografskog razvoja i njegovoj ulozi u napretku društva.
Sadržaj kolegija:
Demografija kao društvena znanost. Metode i tehnike demografskih istraživanja. Izvori podataka o stanovništvu. Odabrana poglavlja iz demografske teorije. Teorija demografske tranzicije. Dinamične i strukturne odrednice i sastavnice kretanja stanovništva. Prirodna osnova i društvena sredina kao odrednice razvoja stanovništva. Projekcije stanovništva svijeta. Populacijska i obiteljska politika. Demografska transformacija Hrvatske.
1. Procijeniti tijek razvoja demografske transformacije Hrvatske s obzirom na glavne značajke osnovnih teorija razvoja stanovništva.
2. Proračunati pokazatelje kretanja i raznovrsnoga sastava stanovništva za hrvatsko društvo.
3. Povezati demografiju sa sociologijom i drugim znanstvenim disciplinama.
4. Protumačiti teorije razvoja stanovništva i karakteristične demografske pojmove.
5. Diskutirati o pretpostavkama kvalitete uspješnih demografskih trendova.
6. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
Wertheimer-Baletić, A., (1999). Stanovništvo i razvoj. Zagreb: Mate. (odabrana poglavlja); Nejašmić, I., (2005). Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima. Zagreb: Školska knjiga. (odabrana poglavlja)
Živić, D., Pokos, N. i Mišetić, A., ur. (2005). Stanovništvo Hrvatske – dosadašnji razvoj i perspektive, Biblioteka Zbornici. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.; Relevantni članci objavljeni u domaćim znanstvenim časopisima: Acta Geographica Croatica, Društvena istraživanja, Geoadria, Hrvatski geografski glasnik, Migracijske i etničke teme, Sociologoja i prostor (Sociologija sela), Revija za sociologiju, Revija za soicijalnu politiku.
Preduvjeti za polaganje završnog ispita: Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti (kumulativno ostvareno na samostalnim zadatcma i kolokvijima)
1) Nastavne aktivnosti – izrada samostalnih zadataka; 1. kolokvij (pismeni), 2. kolokvij (pismeni) i 3. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (pismeni).
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) samostalni zadatci – max. 20 bodova;
2) 1. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
3) 2. kolokvij – max. 20 bodova (16 pitanja – 8 pitanja po 2 boda i 8 pitanja po 0,5 bodova);
4) 3. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (5 zadataka po max. 6 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Kolokvij-međuispit | 0,56 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Samostalni zadatci | 0,56 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3,16 | 70 |
Završni ispit | 0,84 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi kolegija:
Stjecanje znanja o predmetu i metodama demografskih istraživanja te metodama i tehnikama prikupljanja podataka o stanovništvu. Usvajanje znanja o čimbenicima i sastavnicama demografskog razvoja i njegovoj ulozi u napretku društva.
Sadržaj kolegija:
Demografija kao društvena znanost. Metode i tehnike demografskih istraživanja. Izvori podataka o stanovništvu. Odabrana poglavlja iz demografske teorije. Teorija demografske tranzicije. Dinamične i strukturne odrednice i sastavnice kretanja stanovništva. Prirodna osnova i društvena sredina kao odrednice razvoja stanovništva. Projekcije stanovništva svijeta. Populacijska i obiteljska politika. Demografska transformacija Hrvatske.
1. Procijeniti tijek razvoja demografske transformacije Hrvatske s obzirom na glavne značajke osnovnih teorija razvoja stanovništva.
2. Proračunati pokazatelje kretanja i raznovrsnoga sastava stanovništva za hrvatsko društvo.
3. Povezati demografiju sa sociologijom i drugim znanstvenim disciplinama.
4. Protumačiti teorije razvoja stanovništva i karakteristične demografske pojmove.
5. Diskutirati o pretpostavkama kvalitete uspješnih demografskih trendova.
6. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
Wertheimer-Baletić, A., (1999). Stanovništvo i razvoj. Zagreb: Mate. (odabrana poglavlja); Nejašmić, I., (2005). Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima. Zagreb: Školska knjiga. (odabrana poglavlja)
Živić, D., Pokos, N. i Mišetić, A., ur. (2005). Stanovništvo Hrvatske – dosadašnji razvoj i perspektive, Biblioteka Zbornici. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.; Relevantni članci objavljeni u domaćim znanstvenim časopisima: Acta Geographica Croatica, Društvena istraživanja, Geoadria, Hrvatski geografski glasnik, Migracijske i etničke teme, Sociologoja i prostor (Sociologija sela), Revija za sociologiju, Revija za soicijalnu politiku.
Preduvjeti za polaganje završnog ispita: Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti (kumulativno ostvareno na samostalnim zadatcma i kolokvijima)
1) Nastavne aktivnosti – izrada samostalnih zadataka; 1. kolokvij (pismeni), 2. kolokvij (pismeni) i 3. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (pismeni).
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) samostalni zadatci – max. 20 bodova;
2) 1. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
3) 2. kolokvij – max. 20 bodova (16 pitanja – 8 pitanja po 2 boda i 8 pitanja po 0,5 bodova);
4) 3. kolokvij – max. 15 bodova (12 pitanja – 6 pitanja po 2 boda i 6 pitanja po 0,5 bodova);
b) Završni ispit – 30% ocjene
5) završni ispit – max. 30 bodova (5 zadataka po max. 6 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Kolokvij-međuispit | 0,56 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0,42 | 15 |
Samostalni zadatci | 0,56 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3,16 | 70 |
Završni ispit | 0,84 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |