Kolegij
Ciljevi kolegija:
Stjecanje znanja o predmetu i metodama demografskih istraživanja te metodama i tehnikama prikupljanja podataka o stanovništvu. Usvajanje znanja o čimbenicima i sastavnicama demografskog razvoja i njegovoj ulozi u napretku društva.
Sadržaj kolegija:
Demografija kao društvena znanost. Metode i tehnike demografskih istraživanja. Izvori podataka o stanovništvu. Odabrana poglavlja iz demografske teorije. Teorija demografske tranzicije. Dinamične i strukturne odrednice i sastavnice kretanja stanovništva. Prirodna osnova i društvena sredina kao odrednice razvoja stanovništva. Projekcije stanovništva svijeta. Populacijska i obiteljska politika. Demografska transformacija Hrvatske.
1. Procijeniti tijek razvoja demografske transformacije Hrvatske s obzirom na glavne značajke osnovnih teorija razvoja stanovništva.
2. Proračunati pokazatelje kretanja i raznovrsnoga sastava stanovništva za hrvatsko društvo.
3. Povezati demografiju sa sociologijom i drugim znanstvenim disciplinama.
4. Protumačiti teorije razvoja stanovništva i karakteristične demografske pojmove.
5. Diskutirati o pretpostavkama kvalitete uspješnih demografskih trendova.
6. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
Wertheimer-Baletić, A., (1999). Stanovništvo i razvoj. Zagreb: Mate. (odabrana poglavlja); Nejašmić, I., (2005). Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima. Zagreb: Školska knjiga. (odabrana poglavlja)
Živić, D., Pokos, N. i Mišetić, A., ur. (2005). Stanovništvo Hrvatske – dosadašnji razvoj i perspektive, Biblioteka Zbornici. Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.; Relevantni članci objavljeni u domaćim znanstvenim časopisima: Acta Geographica Croatica, Društvena istraživanja, Geoadria, Hrvatski geografski glasnik, Migracijske i etničke teme, Sociologoja i prostor (Sociologija sela), Revija za sociologiju, Revija za soicijalnu politiku.
Preduvjeti za polaganje završnog ispita: Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti (kumulativno ostvareno na samostalnim zadatcma i kolokvijima)
1) Nastavne aktivnosti – izrada samostalnih zadataka; 1. kolokvij (pismeni), 2. kolokvij (pismeni) i 3. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (pismeni).