Kolegij
Na predmetu se studenti upoznaju s osnovnim paradigmama i polazištima istraživačke metodologije u društvenim znanostima. Usvajaju znanja o temeljnim karakteristikama istraživanja i fazama istraživačkog rada. Također, razvijaju vještine praktične primjene usvojenih znanja u vlastitom planiranju i provedbi znanstvenih istraživanja.
1. Razlučiti mogućnosti primjene metoda društvenih istraživanja na istraživanje hrvatskoga društva. 2. Opisati značajke istraživačkih paradigmi i metodoloških pristupa u društvenim znanostima. 3. Primijeniti statistička i metodološka pravila na konceptualizaciju vlastitoga istraživanja. 4. Protumačiti korištenje kvantitativne metodologije u društvenim znanostima. 5. Interpretirati prednosti i nedostatke primjene kvantitativne metodologije u sociologiji. 6. Komentirati primjenu kvantitativne metodologije u drugim istraživanjima. 7. Izvesti zadatke na vježbama. 8. Prikazati načine prikupljanja, obrade i prikaza podataka u odabranom programskom paketu za vlastiti koncept istraživanja. 9. Primijeniti etička načela na konceptualizaciju vlastitoga istraživanja.
Lamza Posavec, V. (2004), Metode društvenih istraživanja, Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar; Milas, G. (2005), Metodologija istraživanja u psihologiji i drugim društvenim znanostima, Jastrebarsko: Naklada Slap |
Creswell, J. W. (2014), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Los Angeles: SAGE Publications ; Dillman, D. A. et al. (2014). Internet, Phone, Mail, and Mixed-Mode Surveys. New Jersey: Wiley; Fink, A. (2003). How to Ask Survey Questions. USA: Sage Publications ; Petz, B., Kolesarić, V. i Ivanec, D. (2012). Petzova statistika: Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko: Naklada Slap; Sapsford, R. (2007). Survey Research. London: Sage; Henry, Gary T (1990). Practical sampling. London: Sage; |
Redovito pohađanje nastave – (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova – (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
Nastavne aktivnosti: 70% ocjene: aktivno sudjelovanje u vježbama 30%, 1. kolokvij 20%, 2. kolokvij 20%
Završni ispit: 30% ocjene: (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita) – pismeni ispit – 30%