Course
Studenti se upoznaju s filmskom umjetnošću kroz tematske jedinice koje raščlanjuju medij filma od njegovog postanka. Kroz izražajna sredstva filma biti će upoznati s načinom filmske produkcije i vidjeti kako izražajna sredstva filma utječu na umjetničke procese samog filma. U raspravi o rodovima i vrstama filma, studenti će biti upoznati s razlikom između raznih filmskih rodova, a u vrstama filmova studenti će dobiti uvid u različitost koju dijele razne forme umjetničkog djelovanja u filmskoj umjetnosti. Studenti se uvode u film kao medij i njegov odnos prema stvarnosti, mogućnosti manipuliranja i potencijalnim opasnostima filmskog medija kojeg s jedne strane obilježava umjetnički proces, a s druge strane mogućnosti medija koji ima utjecaj na gledatelja vizualnih senzacija. Predmet se bavi pitanjem filmske estetike kao i najaktualnijim pitanjima filmske prakse, pri čemu se ne zanemaruje kako svjetska tako ni hrvatska filmska baština.
Usporediti teorijske pravce koji se primijenjuju u analizi medija filma. Izdvojiti glavne značajke filmskih teorija i povijesno-stilskih smjerova u filmskoj umjetnosti. Kritički prosuđivati ulogu filmske industrije u razvoju društva i kulture. Analizirati medij filma kroz filmska izražajna sredstva.
Stam, R. (2019.). Teorija filma. Zagreb: Disput.
Peterlić, A. (2000). Osnove teorije filma. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada.
Mikić, K. (2001). Film u nastavi medijske kulture. Zagreb: Educa.
Tirard, L. (2011). Filmske lekcije. Zagreb: Meandar.
Peterlić, A. (2009). Povijest filma. Rano i klasično razdoblje. Zagreb: Hrvatski filmskisavez.
Peterlić, A. (2010). Filmska čitanka. Zagreb: Hrvatski filmski savez. (odabrani dijelovi)
Gilić, N. (2010). Uvod u povijest hrvatskog igranog filma. Zagreb: Leykam.
Škrabalo, I. (2008). Hrvatska filmska povijest ukratko 1896-2006. Zagreb: V.B.Z.
Turković, H. (2012). Teorija filma. Zagreb: Meandarmedia.
Gilić, N. (2007). Uvod u teoriju filmske priče. Zagreb: Školska knjiga.
Turković, H. (2004). Film, zabava, žanr, stil. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Bordwell, D. (2005). O povijesti filmskoga stila. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Fellini, F. (1991). Napraviti film. Beograd: Institut za film Beograd.
Krivak, M. (2009). Film … Politika … Subverzija. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Turković, H. i Majcen, V. (2003). Hrvatska kinematografija. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Turković, H. (2008). Retoričke regulacije. Zagreb: AGM.
Vojković, S. (2008). Filmski medij kao (trans) kulturalni spektakl: Hollywood, Europa, Azija. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Turković, H. (2010). Nacrt filmske genologije. Zagreb: Matica Hrvatska.
Turković, H. (1996). Umijeće filma – esejistički uvod u film i filmologiju. Zagreb: Hrvatski filmski savez.
Gilić, N. (2007). Filmske vrste i rodovi. Zagreb:
Čegir, T. (2013). Filmski prostori: hrvatske rekonstrukcije američkog žanrovskog filma. Zagreb: Hrvatsko društvo filmskih kritičara.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – predana i prihvaćena pisana verzija seminarskog rada.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno putem seminarskih obveza i dva kolokvija.
1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; dva kolokvija (pismeni).
2. Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
nedovoljan (1) 0-49,9%
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90-100%
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarske obveze – 20% (predana i prihvaćena
pisana verzija seminarskog rada)
2) 1. kolokvij – 25%
3) 2. kolokvij – 25%
b) Završni ispit (usmeni) – 30% ocjene
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarski rad | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Learning outcomes
Studenti znaju definirati osnovne gramatičke dijelove filmske slike (kadar, scenu, sekvencu i kadar-sekvencu).
Learning outcomes
Studenti unutar samog filma znaju imenovati različite planove, rakurse i pokrete kamere.
Learning outcomes
Studenti obajšnjavaju ulogu boje, svjetla i glazbe u doživljaju i interpretaciji filma.
Learning outcomes
Studenti imenuju osnovne karakteristike filmskog stila njemačkog ekspresionizma.
Learning outcomes
Studenti imenuju glavne karakteristike filmskog stila talijanskog neorealizma.
Learning outcomes
Studenti imenuju glavne karakteristike filmskog stila francuskog novog vala.
Learning outcomes
Studenti navode najvažnija filmska ostvarenja i redatelje iz jugoslavenske i hrvatske kinematografije.
Learning outcomes
Studenti prepoznaju i imenuju tehnike snimanja koje je Hitchock koristio u svojoj filmografiji kako bi stvorio napetost.
Learning outcomes
Studenti razlikuju teme i tehnike snimanja eoripskog i američkog filma te imenuju glavne karaktertistike stila snimanja pokreta Dogma 95.
Learning outcomes
Studenti imenuju najvažnije redatelje i filmove iz svijeta azijske kinematografije kao i razlike u načinu snimanja azijskih i američkih redatelja.
Academic year | |
---|---|
2024/2025 | [Download] |