Cilj kolegija je dati pregled djelovanja i uloge Katoličke crkve u Hrvatskoj u razdoblju Domovinskog rata, kao i pregled aktivnosti Vlade RH na uspostavi mira, u razdoblju od međunarodnog priznanja RH do mirne reintegracije Hrvatskog Podunavlja 1991.-1998.
1. Objasniti mirovne inicijative hrvatskog vodstva i sporazume između Republike Hrvatske i drugih strana, koji su doveli do završetka Domovinskog rata.
2. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i kauzalnost povijesnih procesa tijekom Domovinskog rata.
3. Analizirati izvore te znanstvenu i stručnu literaturu.
4. Preuzimati društveno-odgovorno ponašanje.
Stvaranje hrvatske države i Domovinski rat (Zdenko RADELIĆ, Davor MARIJAN, Nikica BARIĆ, Albert BING i Dražen ŽIVIĆ), Zagreb, 2006;
BLAŽEVIĆ, Velimir, Katolička crkva u Hrvata u službi mira i stvaranja samostalne Hrvatske, Zagreb, 2009.;
BARUNČIĆ PLETIKOSIĆ, Julija, Katolička crkva u Hrvatskoj i Domovinski rat 1991. – 1995.: stavovi, djelovanje, stradanja, Zagreb, 2017.
HOLJEVAC TUKOVIĆ, Ana, Proces mirne reintegracije Hrvatskog Podunavlja, Zagreb, 2015.
Ujedinjeni narodi, Rezolucije o Republici Hrvatskoj, UNPROFOR, ur. Anđelko MILARDOVIĆ, Osijek, 1995., 121-124;
NAZOR, Ante,Velikosrpska agresija na Hrvatsku 1990-ih, HMDCDR, Zagreb, 2012.
KUHARIĆ, Franjo, Mir je djelo pravde, Poruke, propovijedi i apeli 1988-94, Glas Koncila, Zagreb, 1995.;
Služenje miru, Ivan Pavao II. i Sveta Stolica za mir u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995), (ur. BLAŽEVIĆ, Velimir), 1995.;
Službene vijesti Hrvatske biskupske konferencije, 1991.-1994. Sto godina katoličkoga socijalnog nauka, Socijalni dokumenti Crkve, (ur. Marijan VALKOVIĆ), Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 1991.,
NAZOR, Ante, PUŠEK, Tomislav, Domovinski rat, Pregled političke i diplomatske povijesti, Zagreb 2018.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana pismena verzija seminarskog rada;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; kolokvij (pismeni);
Završni ispit (usmeni).
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene seminarske obveze – 30% 1. kolokvij – 20% 2. kolokvij – 20% b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita) usmeni ispit – 30%