Cilj: sustavno prikazati teološki govor o čovjeku i ljudskoj zajednici u svjetlu Božje objave. Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s temeljnim pojmovima teološke antropologije i teološkim tumačenjem Božje objave o čovjeku. Raspravit će se o otvorenim pitanjima i perspektivama teološkog govora o čovjeku. Studenti će se upoznati ne samo s katoličkom antropologijom i njezinim izazovima u kontekstu suvremenog znanstvenog i kulturalnog mentaliteta.
1. Definirati i objasniti temeljne pojmove teološke antropologije. 2. Poznavati teološko tumačenje čovjeka u svjetlu Božje objave. 3. Izdvojiti otvorena pitanja i perspektive teološkog govora o čovjeku u kontekstu suvremenog znanstvenog i kulturalnog mentaliteta. 4. Poznavati posebnosti katoličke teološke antropologije u odnosu na antropologiju drugih kršćanskih zajednica (pravosljavlje, protestantizam).
1. Nemet, L. (2003), Teologija stvaranja. Zagreb: Kršćanska sadašnjost,str. 27-44. 47-53. 107-132. 150-163. 172-200.; 2. Mateljan, A. (2006), Obdareni ljubavlju. Uvod u teologiju milosti. Split: Crkva u svijetu, str. 64-74. 165-208.; 3. Nemet, L. (2002), Kršćanska eshatologija. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 63-153.; 4. Ratzinger, J. (2011), Dogma i navještaj. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 142-155. 178-200. 221-230. 273-308.
1. Papa Franjo (2024), Dignitatis infinita. Deklaracija o ljudskom dostojanstvu. Zagreb: Kršćanska sadašnjost. 2. Papa Franjo (2015), Laudato sì. Enciklika o brizi za zajednički dom. Zagreb: Kršćanska sadašnjost. 3. Papa Franjo (2018), Gaudete et exsultate – Radujte se i kličite. Apostolska pobudnica o pozivu na svetost u današnjem svijetu. 4. Ratzinger, J. (2008), U početku stvori Bog. Promišljanja o stvaranju i grijehu. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 15-30. 51-110.; 5. W. Kasper, W. KASPER, Narav – milost – kultura, u: Crkva usvijetu, 39 (2004.) 4, 459-476; također u: https://hrcak.srce.hr/ 6. Lavatori, R. (2011), Gospodin će doći u slavi. Eshatologija u svjetluDrugoga vatikanskog koncila. Zagreb: Kršćanska sadašnjost.
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave) 2. Uredno izvršene seminarske obaveze 3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađujuse većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
1. Seminarsko izlaganje i prezentacija 2. Završni ispit (pismeni)
izvrstan (5) – od 90 do 100 %
vrlo dobar (4) – od 80 do 89,9 %
dobar (3) – od 70 do 79,9 %
dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %
neprolaznom ocjenom (pad):
nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata UDIO OCJENE (%) Pohađanje nastave 1.1 0 Samostalni rad 0.2 0 Seminarski rad 1.2 30 Ukupno tijekom nastave 2.5 30 Završni ispit 2.5 70 UKUPNO BODOVA(nastava+zav.ispit) 5 100