Cilj predmeta: Upoznati studente s projektivnim tehnikama koje se koriste u kliničkoj praksi. Steći znanje o teorijskim osnovama na kojima su razvijene projektivne tehnike, upoznati karakteristike projektivnih tehnika te razumjeti njihovu primjenu u svrhu postavljanja psihodijagnoze, prognoze, kao i planiranja psihoterapije. Sadržaj predmeta: Značenje projektivnih tehnika u kliničkoj psihologiji. Teorijske osnove projektivnih metoda. Projektivni podražaj i obrambeni mehanizami. Projektivni testovi i njihove karakteristike: Rorschachov test mrlja, Test tematske apercepcije (TAT), Test apercepcije namijenjen ispitivanju djece (CAT), Test apercepcije za ispitivanje odraslih i starije populacije (SAT), Test nedovršenih rečenica, Projektivna tehnika Mozaik – PTM, Nacrtaj osobu – Machover tehnika, Warteggov test crteža, Kahnov test sređivanja simbola. Vježbe kroz rad na slučajevima iz kliničke prakse, s posebnim osvrtom na specifičnosti kliničke procjene djece i adolescenata. Ograničenja u interpretaciji pojedinih tehnika, te njihov znanstveni status i pitanje valjanosti.
Objasniti temeljne principe projektivnih tehnika. Planirati kliničku procjenu ličnosti primjerenu pojedinom slučaju. Odabrati prikladne projektivne tehnike za procjenu ličnosti klijenta. Analizirati rezultate dobivene primjenom različitih projektivnih tehnika. Interpretirati rezultate različitih projektivnih tehnika s ciljem cjelovitog uvida u strukturu ličnosti i moguću psihopatologiju. Napisati psihološku procjenu ličnosti koja uključuje psihodijagnostički, prognostički i psihoterapeutski aspekt. N
Nastavni tekstovi. Exner, J. E. Jr. (2003). The Rorschach: A Comprehensive System, Volume 1:Basic Foundations and Principles of Interpretation, Fourth Edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Groth-Marnat (2003). Handbook of psychological assessment. Fourth edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Viglione, D. J., Rivera, B. (2003). Assessing Personality and Psychopathology with Projective Methods. Handbook of Psychology, Assessment Psychology, Volume 10. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Lilienfeld, S.O., Wood, J.M. i Garb, H. N.(2000).The scientific status of projective techniques.Psychological Science in the Public Interest, 1, 27–66. Morgan, W. G. (1995). Origin and History of the Thematic Apperception Test Images. Journal of Personality Assessment, 65 (2), 237-254. Waiswol,N. (1995).Projectivetechniquesaspsychotherapy.American Journal of Psychotherapy, 49, 244-259. Weiner,I. B.(1996).Some observations on the validity of the Rorschach Inkblot Method. Psychological Assessment, 8,206-213.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (vježbe, zadaće)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova 1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene kontinuirana provjera znanja – 20% 1. vježbe – 25% 2.vježbe – 25% 2.Završni pismeni ispit – 30 % ocjene Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova dobar (3) – 65 do 79,9% bodova dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova