Kolegij
Studiji
KomunikologijaPovijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Primaljstvo
Primaljstvo
Studijska godina
1ISVU ID
288366ECTS
5
Kolegij Vizualna komunikacija i grafički dizajn usmjeren je na stjecanje sveobuhvatnog teorijskog znanja i praktičnih vještina koje su nužne za kritičko razumijevanje i primjenu vizualne komunikacije unutar suvremenih medijskih i digitalnih konteksta. Studenti će se sustavno upoznati s ulogom vizualne komunikacije u tradicionalnim i digitalnim medijima te će razviti strategije za učinkovito prenošenje vizualnih poruka, s posebnim naglaskom na digitalne platforme. Kroz detaljno proučavanje ključnih elemenata vizualnog identiteta, uključujući tipografiju, boju i logotipe, kao i kroz analizu različitih proizvoda grafičkog dizajna i medija vizualne komunikacije, studenti će razviti sposobnosti za kritičku analizu i interpretaciju vizualnih poruka. Ovaj kolegij osigurava potrebna znanja i alate za primjenu stečenih teorijskih koncepata u praktičnim projektima, uključujući izradu vizualnog identiteta, plakata i drugih grafičkih elemenata te digitalnih vizuala, što omogućava integraciju teorijskog znanja s praktičnim vještinama.
- Prikazati relevantne teorije i pristupe iz područja vizualne komunikacije radi kritičke analize suvremenih medijskih sadržaja.
- Analizirati ulogu tipografije, boje i oblika u formiranju vizualne poruke i njenom utjecaju na percepciju publike.
- Kreirati vizualne identitete koristeći temeljne principe vizualnog dizajna, prilagođene specifičnim društvenim i kulturnim kontekstima.
- Prepoznati osnovne karakteristike vizualne komunikacije u različitim razdobljima i njen utjecaj na medije.
- Objasniti i kritički vrednovati učinkovitost vizualne komunikacije u različitim medijima.
- Razviti strategije za poboljšanje vizualne komunikacije u digitalnim medijima.
- Primijeniti znanja i vještine stečene kroz teoriju u izradi praktičnih projekata, uključujući vizualne identitete i različite grafičke forme.
- Jamieson, H. (2007). Visual Communication: More than Meets the Eye. Intellect Ltd.
- Josephson, S., Kelly, J. D., Smith, K. (2020). Handbook of visual communication: theory, methods, and media. Routledge.
- Paić, Ž. (2008). Vizualne komunikacije: Uvod. Centar za vizualne studije.
- Wheeler, A., Meyerson, R. (2024). Designing Brand Identity (6th ed.). John Wiley & Sons.
- Batchen, G. (2021). Negative positive: A history of photography. Routledge.
- Gross, L., Katz, J. S., & Ruby, J. (1988). Image ethics: The moral rights of subjects in photographs, film and television. Oxford University Press.
- Guffey, E. E. (2015). Posters: A global history. Reaktion Books.
- Fiell, C., Fiell, P. (2024). Design of the 20th century. Taschen GmbH.
- Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies. Routledge.
- Jenks, C. (2002). Vizualna kultura. Naklada Jesenski i Turk.
- Lindwell, W., Holden, K., & Butler, J. (2010). Universal principles of design. Rockport.
- Müller, J., Wiedemann, J. (eds). (2024). The history of graphic design (45th ed.). Taschen GmbH.
- Peters, A. (2023). Logos that last. Rockport.
- Zantides, E. (2014). Semiotics and visual communication: Concepts and practices. Cambridge Scholars Publishing.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu. - Uredno izvršene seminarske obveze – sudjelovanje na radionicama i izrada završnoga projekta.
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno kroz završni projekt i na dva kolokvija.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
1) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
a) sudjelovanje na radionicama i grafički portfelj – max. 20%
b) 1. kolokvij – max. 25%
c) 2. kolokvij – max. 25%
2) Završni ispit – 30% ocjene
Nastavne aktivnosti – sudjelovanje na radionicama i grafički portfelj; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Grafički portfelj | 0.7 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0.88 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0.88 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5.00 | 100 |
Akademska godina | |
---|---|
2025/2026 | Download |