Ciljevi kolegija:
Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije i makroekonomije.
Sadržaj kolegija:
Uvod: ekonomski problem: granica proizvodnih mogućnosti, specijalizacija i trgovina, komparativna prednost.
Mikroekonomija: teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, monopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije.
Makroekonomija: agregacija, zatvoreno tržište, tržište roba: potrošnja, investiranje, agregatna potražnja i ravnoteža (IS), fiskalna politika; novac i bankarstvo: agregatna potražnja i ponuda novca i ravnoteža (LM), monetarna politika; opća ravnoteža (IS-LM model); otvoreno tržište i međunarodna trgovina; tečaj i globalna tržišta kapitala; cijene, inflacija i nezaposlenost.