Kolegij
Ciljevi kolegija:
Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije i makroekonomije.
Sadržaj kolegija:
Uvod: ekonomski problem: granica proizvodnih mogućnosti, specijalizacija i trgovina, komparativna prednost.
Mikroekonomija: teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, monopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije.
Makroekonomija: agregacija, zatvoreno tržište, tržište roba: potrošnja, investiranje, agregatna potražnja i ravnoteža (IS), fiskalna politika; novac i bankarstvo: agregatna potražnja i ponuda novca i ravnoteža (LM), monetarna politika; opća ravnoteža (IS-LM model); otvoreno tržište i međunarodna trgovina; tečaj i globalna tržišta kapitala; cijene, inflacija i nezaposlenost.
1. Objasniti temeljne pojmove mikroekonomije, makroekonomije i međunarodne ekonomije.
2. Protumačiti aktualne društvene problematike u Hrvatskoj iz perspektive ekonomije.
3. Povezati ekonomiju sa sociologijom i drugim znanstvenim disciplinama.
4. Primijeniti etička načela u diskusijama o nastavnim temama.
- Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2011). Ekonomija. Zagreb: MATE
- Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE
- Varian, Hal R. (2005). Intermediate microeconomics. W. W. Norton & Company, 7 th edition
- Mas-Colell, A. (1995). Microeconomic theory. New York: Oxford University Press
- Stiglitz, J., E. (2002). Economics. Santa Cruz: Columbia University, Third Edition, Carl E. Walsh, University of California
- Fair, R.C.; Case, K.E. (1989.). Principles of Economics. Prentice-Hall
- Accocela, N. (2005). Počela ekonomske politike, Zagreb: MATE
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i na dva kolokvija
- Nastavne aktivnosti – domaće zadaće, 1.kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (pismeni i/ili usmeni).