Kolegij
Cilj je kolegija Hrvatski jezik stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u oblikovanju jezičnih jedinica usklađenih s pravopisnom normom hrvatskoga standardnoga jezika. Budući da je hrvatski standardni jezik sredstvo iznadnarječnoga i iznadlokalnoga sporazumijevanja, jedna je od zadaća nastave i osvješćivanje potrebe čuvanja i njegovanja HSJ-a i njegovih normi kao kohezijskoga jezičnog elementa. S obzirom na usmjerenost studenata k javnoj komunikaciji, studente će se podučavati kako jezično pravilno oblikovati temeljne javnokomunikacijske tekstove.
- utvrditi specifičnosti pravopisne norme hrvatskoga standardnog jezika
- razlikovati standardnojezične pisane inačice od onih nestandardnojezičnih.
- napisati tekst poštujući pravopisnu normu hrvatskoga standardnog jezika
- kritički prosuditi medijski tekst s aspekta pravopisne norme.
Hrvatski pravopis. (2013). Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb
Badurina, L., Marković, I., Mićanović K. (2007). Hrvatski pravopis. Zagreb: Matica hrvatska.
Sanda Ham i dr. (2014). Hrvatski jezični savjeti. Školska knjiga: Zagreb.
Hudeček, L., Mihaljević, M., Vukojević, L. (izvr. ur.) (1999). Hrvatski jezični savjetnik, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb: Pergamena, Školske novine.
Brozović, D. (2006). Neka bitna pitanja hrvatskoga jezičnog standarda. Zagreb: Školska knjiga.
Pranjković, I. (2010). Ogledi o jezičnoj pravilnosti. Zagreb: Disput.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 80 % nastave.
2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti:
– 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani).
2) Završni ispit (pisani).
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
a) 1. kolokvij – 35 %
b) 2. kolokvij – 35 %
2. Završni pisani ispit – 30 %
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskoga rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Cilj je kolegija Hrvatski jezik stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u oblikovanju jezičnih jedinica usklađenih s pravopisnom normom hrvatskoga standardnoga jezika. Budući da je hrvatski standardni jezik sredstvo iznadnarječnoga i iznadlokalnoga sporazumijevanja, jedna je od zadaća nastave i osvješćivanje potrebe čuvanja i njegovanja HSJ-a i njegovih normi kao kohezijskoga jezičnog elementa. S obzirom na usmjerenost studenata k javnoj komunikaciji, studente će se podučavati kako jezično pravilno oblikovati temeljne javnokomunikacijske tekstove.
- utvrditi specifičnosti pravopisne norme hrvatskoga standardnog jezika
- razlikovati standardnojezične pisane inačice od onih nestandardnojezičnih.
- napisati tekst poštujući pravopisnu normu hrvatskoga standardnog jezika
- kritički prosuditi medijski tekst s aspekta pravopisne norme.
Hrvatski pravopis. (2013). Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb
Badurina, L., Marković, I., Mićanović K. (2007). Hrvatski pravopis. Zagreb: Matica hrvatska.
Sanda Ham i dr. (2014). Hrvatski jezični savjeti. Školska knjiga: Zagreb.
Hudeček, L., Mihaljević, M., Vukojević, L. (izvr. ur.) (1999). Hrvatski jezični savjetnik, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb: Pergamena, Školske novine.
Brozović, D. (2006). Neka bitna pitanja hrvatskoga jezičnog standarda. Zagreb: Školska knjiga.
Pranjković, I. (2010). Ogledi o jezičnoj pravilnosti. Zagreb: Disput.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 80 % nastave.
2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti:
– 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani).
2) Završni ispit (pisani).
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
a) 1. kolokvij – 35 %
b) 2. kolokvij – 35 %
2. Završni pisani ispit – 30 %
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskoga rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Cilj je kolegija Hrvatski jezik stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u oblikovanju jezičnih jedinica usklađenih s pravopisnom normom hrvatskoga standardnoga jezika. Budući da je hrvatski standardni jezik sredstvo iznadnarječnoga i iznadlokalnoga sporazumijevanja, jedna je od zadaća nastave i osvješćivanje potrebe čuvanja i njegovanja HSJ-a i njegovih normi kao kohezijskoga jezičnog elementa. S obzirom na usmjerenost studenata k javnoj komunikaciji, studente će se podučavati kako jezično pravilno oblikovati temeljne javnokomunikacijske tekstove.
- utvrditi specifičnosti pravopisne norme hrvatskoga standardnog jezika
- razlikovati standardnojezične pisane inačice od onih nestandardnojezičnih.
- napisati tekst poštujući pravopisnu normu hrvatskoga standardnog jezika
- kritički prosuditi medijski tekst s aspekta pravopisne norme.
Hrvatski pravopis. (2013). Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb
Badurina, L., Marković, I., Mićanović K. (2007). Hrvatski pravopis. Zagreb: Matica hrvatska.
Sanda Ham i dr. (2014). Hrvatski jezični savjeti. Školska knjiga: Zagreb.
Hudeček, L., Mihaljević, M., Vukojević, L. (izvr. ur.) (1999). Hrvatski jezični savjetnik, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb: Pergamena, Školske novine.
Brozović, D. (2006). Neka bitna pitanja hrvatskoga jezičnog standarda. Zagreb: Školska knjiga.
Pranjković, I. (2010). Ogledi o jezičnoj pravilnosti. Zagreb: Disput.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 80 % nastave.
2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.
Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti:
– 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani).
2) Završni ispit (pisani).
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
a) 1. kolokvij – 35 %
b) 2. kolokvij – 35 %
2. Završni pisani ispit – 30 %
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskoga rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |