Kolegij
Cilj predmeta je osposobiti studente za razumijevanje procesa i osnovnih
značajki interpersonalne komunikacije (racionalne i emotivne, verbalne i
neverbalne), i to na teoretskoj i praktičnoj razini. Studenti će biti upoznati s
komunikacijskim kompetencijama, oblicima konverzacije i persuazije,
etičkim aspektima interpersonalnog komuniciranja i međukulturalne razlike,
te će na kraju predmeta biti sposobni učinkovitije komunicirati u različitim
situacijama i kontekstima.
Sadržaj predmeta: Značajke intrerpersonalne komunikacije. Neverbalna i
verbalna komunikacija. Razvoj komunikacije kod djece. Šum u komunikaciji.
Interpersonalna komunikacijska kompetencija: društvene vještine;
konverzacija. Persuazija. Međusobna privlačnost: od prvih dojmova do
bliskih veza. Odnosi. Interpersonalna komunikacija u različitim kontekstima.
Prosocijalno ponašanje: zašto ljudi pomažu? Agresija: zašto nanosimo bol
drugima.
Reardon, K. K. (1998). Interpersonalna komunikacija: gdje se misli susreću.
Zagreb: Alineja. (odabrana poglavlja)
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. (2005). Socijalna psihologija.
Zagreb: MATE d.o.o. (odabrana poglavlja)
Thich, N., H. (2015). Umijeće komuniciranja. Zagreb: Planetopija.
Burić Moskaljov, M. (2014). Poruke bez riječi: umijeće neverbalnog
komuniciranja. Zagreb: TIM press.
Rosenberg, M. (2006). Nenasilna komunikacija. Jezik života. Osijek: Centar
za nenasilje, mir i ljudska prava.
Sever Globan, Irena (2021). Osobne granice kao temelj interpersonalnih
odnosa i skrbi za samoga sebe. U: Crkva u svijetu, 56 (3): 437-454.
Schulz von Thun, F. (2006). Kako međusobno razgovaramo 1. Smetnje i
razjašnjenja. Opća psihologija komunikacije. Zagreb: Erudita (odabrana
poglavlja).
Schulz von Thun, F. (2005). Kako međusobno razgovaramo 3. „Unutarnji
tim“ i komunikacija primjerena situaciji: komunikacija, ličnost, situacija.
Zagreb: Erudita.
Hall, J. A., Knapp, M. L. (2010). Neverbalna komunikacija u ljudskoj
interakciji. Zagreb: Slap (poglavlja 1., 6., 7., 8., 9.).
Knapp, M. L. (2005). Interpersonal communication and human relationship.
Boston: Pearson.
Winkler, M., Commichau, A. (2008). Komunikacijsko-psihološka retorika.
Zagreb: Erudita.
King, R. G. (1979). Fundamentals of human communication. New York:
Macmillan.
Duck, S. (2014). Odnosi među ljudima. Jastrebarsko: Naklada Slap; Cloud,
H., Townsend, J. (2017).
Granice. Kada reći da, kako reći ne i preuzeti nadzor nad svojim životom.
Split: Verbum; Kumbier, D. (2007).
Ona kaže, on kaže. Komunikacijska psihologija u vezama, obitelji i na poslu.
Zagreb: Erudita.; Pease, A. i B. (2011).
Velika škola govora tijela. Zagreb: Mozaik knjiga.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave.
2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti.
1) Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij
(pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).