Kolegij
Ovaj predmet pruža znanja o osobitostima radijskog medija, radijskim
simbolima i kodovima, žanrovima, o povijesti radija i radiju u Hrvatskoj.
Daje pregled izvora informacija za radio, kao i načina pokrivanja događaja na
radiju. Pokazuje studentima kako radi radijski medij, koje su njegove
strukture, vrijednosti i rutine. Proučavanjem tipičnih slučajeva studenti uče
teorijske postulate i praktične mogućnosti radija. U praktičnom dijelu studenti
uče i usvajaju temeljne vještine radijskog novinarstva.
Objasniti osnovne pojmove iz područja radijskog novinarstva. Prepoznati
temeljne radijske kodove i simbole. Demonstrirati stečena znanja kroz
realizaciju radijske emisije/vježbe. Razlikovati temeljne radijske žanrove.
Identificirati tipove radijskih postaja prema njihovim programskim shemama.
Samostalno osmisliti radijske vijesti, izvješće i intervju
Zgrabljić, N. (2007). Radio: mit i informacija, dijalog i demokracija. Zagreb:
Golding marketing.
Crisell, A. (1996/2006). Understanding Radio. London & New York:
Routledge; Mučalo, M. (2010). Radio: medij 20. stoljeća. Zagreb: AGM.
Chantler, P., Steward, P. (2004). Basic Radio Journalism. Elsevier Ltd.
Sapunar, M. (1994). Radio jučer, danas i sutra. Zagreb: Hrvatska akademija
znanosti i umjetnosti.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom
planu;
2. Uredno izvršene obveze – na nastavi i izvan nje kroz
sudjelovanje u raspravama i u obliku izrada radijske emisije u
trajanju od 15 minuta (skupni rad 3-4 studenata).
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij
(pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90-100 %
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) 1. kolokvij – max. 25 %;
3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti
na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Rad na vježbama | 0.76 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ovaj predmet pruža znanja o osobitostima radijskog medija, radijskim
simbolima i kodovima, žanrovima, o povijesti radija i radiju u Hrvatskoj.
Daje pregled izvora informacija za radio, kao i načina pokrivanja događaja na
radiju. Pokazuje studentima kako radi radijski medij, koje su njegove
strukture, vrijednosti i rutine. Proučavanjem tipičnih slučajeva studenti uče
teorijske postulate i praktične mogućnosti radija. U praktičnom dijelu studenti
uče i usvajaju temeljne vještine radijskog novinarstva.
Objasniti osnovne pojmove iz područja radijskog novinarstva. Prepoznati
temeljne radijske kodove i simbole. Demonstrirati stečena znanja kroz
realizaciju radijske emisije/vježbe. Razlikovati temeljne radijske žanrove.
Identificirati tipove radijskih postaja prema njihovim programskim shemama.
Samostalno osmisliti radijske vijesti, izvješće i intervju
Zgrabljić, N. (2007). Radio: mit i informacija, dijalog i demokracija. Zagreb:
Golding marketing.
Crisell, A. (1996/2006). Understanding Radio. London & New York:
Routledge; Mučalo, M. (2010). Radio: medij 20. stoljeća. Zagreb: AGM.
Chantler, P., Steward, P. (2004). Basic Radio Journalism. Elsevier Ltd.
Sapunar, M. (1994). Radio jučer, danas i sutra. Zagreb: Hrvatska akademija
znanosti i umjetnosti.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom
planu;
2. Uredno izvršene obveze – na nastavi i izvan nje kroz
sudjelovanje u raspravama i u obliku izrada radijske emisije u
trajanju od 15 minuta (skupni rad 3-4 studenata).
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij
(pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90-100 %
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) 1. kolokvij – max. 25 %;
3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti
na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Rad na vježbama | 0.76 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ovaj predmet pruža znanja o osobitostima radijskog medija, radijskim
simbolima i kodovima, žanrovima, o povijesti radija i radiju u Hrvatskoj.
Daje pregled izvora informacija za radio, kao i načina pokrivanja događaja na
radiju. Pokazuje studentima kako radi radijski medij, koje su njegove
strukture, vrijednosti i rutine. Proučavanjem tipičnih slučajeva studenti uče
teorijske postulate i praktične mogućnosti radija. U praktičnom dijelu studenti
uče i usvajaju temeljne vještine radijskog novinarstva.
Objasniti osnovne pojmove iz područja radijskog novinarstva. Prepoznati
temeljne radijske kodove i simbole. Demonstrirati stečena znanja kroz
realizaciju radijske emisije/vježbe. Razlikovati temeljne radijske žanrove.
Identificirati tipove radijskih postaja prema njihovim programskim shemama.
Samostalno osmisliti radijske vijesti, izvješće i intervju
Zgrabljić, N. (2007). Radio: mit i informacija, dijalog i demokracija. Zagreb:
Golding marketing.
Crisell, A. (1996/2006). Understanding Radio. London & New York:
Routledge; Mučalo, M. (2010). Radio: medij 20. stoljeća. Zagreb: AGM.
Chantler, P., Steward, P. (2004). Basic Radio Journalism. Elsevier Ltd.
Sapunar, M. (1994). Radio jučer, danas i sutra. Zagreb: Hrvatska akademija
znanosti i umjetnosti.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom
planu;
2. Uredno izvršene obveze – na nastavi i izvan nje kroz
sudjelovanje u raspravama i u obliku izrada radijske emisije u
trajanju od 15 minuta (skupni rad 3-4 studenata).
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij
(pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90-100 %
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) 1. kolokvij – max. 25 %;
3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti
na 50 % postavljenih pitanja).
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Rad na vježbama | 0.76 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |