Cilj je kolegija Jezična kultura i izražavanje upoznati studente s hrvatskom jezičnom kulturom, jezičnim normama i obilježjima pojedinih funkcionalnih stilova standardnoga jezika. Kombinacijom predavanja i vježbi studenti će se osposobljavati za usmeno i pisano jezično izražavanje usklađeno sa standardnojezičnom normom hrvatskoga jezika, odnosno za stjecanje komunikacijske kompetenije.
upoznati normativne priručnike primjerene određenim normativnim problemima
izdvojiti nestandardnojezične inačice na tekstualnome predlošku
analizirati odnos purizma, purističkih načela i jezične kulture
identificirati važnost jezične kulture u javnoj komunikaciji
kritički prosuđivati jezičnu kulturu u pisanome i govorenome javnom diskursu.
Frančić, Anđela, Hudeček, Lana, Mihaljević, Milica (2006). Normativnost i višefunkcionalnost u hrvatskome standardnom jeziku. Hrvatska sveučilišna naklada. Zagreb. (odabrani dijelovi)
Horvat, Marijana, Štebih Golub, Barbara. (2010). "Posljedice internacionalizacije u hrvatskome jeziku.” Zagreb. Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. 36/1. Zagreb. str. 1-21.
Opačić, Nives. (2006). Hrvatski u zagradama. Globalizacijske jezične stranputice. Hrvatska sveučilišna naknada. Zagreb. (odabrani dijelovi).
Opačić, Nives. (2007). “Prodor engleskih riječi u hrvatski jezik.” Jezik 54. str. 22-27.
Pašalić, Magda; Marinov, Sanja. “Te English language and globalization.” (2008). Školski vjesnik 57. 3-4. str. 249-258.
Samardžija, Marko. Udžbenik iz jezika za 4. razred gimnazije. Školska knjiga. Zagreb. (odabrani dijelovi).
Sapunar Knežević, Andrea, Togonal, Marijana. (2012). “Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije: Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture.” Medianali. Godište VI. Br. 12. Str. 17-34.
Silić, Josip (2006). Funkcionalni stilovi hrvatskoga jezika. Disput. Zagreb. (odabrani dijelovi).
Težak, Stjepko; Babić, Stjepan. (2000). Gramatika hrvatskoga jezika. Školska knjiga. Zagreb. (odabrani dijelovi)
Žanić, Ivo. (2004). “Nove stvarnosti i njihovi nazivi. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to kriv.” Politička misao. Vol. XLI. br. 1. str. 74-91.
Mihaljević, M. (2002). “Funkcionalni stilovi hrvatskoga (standardnog) jezika”. Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Knj. 28. (2002). str. 325–343. (dostupno na internetu).
Matković, M. (2005). Ah, taj hrvatski. Jezični savjetnik za svakoga. Večernji list: Zagreb.
Mićanović, K. (2006). Hrvatski s naglaskom: standard i jezični varijeteti. Disput: Zagreb.
Alerić, M., Alerić Gazdić, T. (2009 ). “Pozitivan stav prema hrvatskome standardnom jeziku kao uvjet njegova uspješnijega ovladavanja.” Lahor, časopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik. Godište IV. Br. 7. str. 5– 19. (dostupno na internetu)
Redovito pohađanje nastave
– prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskome programu i izvedbenome nastavnom planu
2. Aktivnost na nastavi:
čitanje zadane literature.
stjecanje minimalnoga uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.