Kolegij
Ciljevi predmeta: Studentima pružiti teorijski i praktičan uvid u područno (sektorsko) izvještavanje i specijalizaciju novinara za medijsko praćenje različitih društvenih područja. Kroz praktične vježbe omogućiti studentima upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno pisanje o različitim područjima društva za tiskane i internetske medije.
Razlikovati osnovna društvena područja koja prate suvremeni mediji. Izdvojiti glavne značajke područnoga (sektorskog) izvještavanja. Kritički prosuđivati važnost specijalizacije u novinarstvu. Primijeniti temeljna profesionalna i etička načela u područnom (sektorskom) novinarstvu. Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno pisanje za tiskovine i za web.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga. (odabrani dijelovi)
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori. (odabrani dijelovi)
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrani dijelovi).
Sheridan Burns, L. (2009). Razumjeti novinarstvo. Zagreb: Naklada medijska istraživanja.
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Bradshaw, P. (2017). The Online Journalism Handbook: Skills to survive and thrive in the digital age, 2nd Edition, London: Routledge (odabrana poglavlja).
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe – pisanje članaka o zadanim temama, uz obvezno pridržavanje rokova predaje.
Konačna ocjena iz predmeta utvrđuje se isključivo vrednovanjem nastavnih aktivnosti, bez polaganja završnog ispita.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 100 % ocjene
1) Vježbe (pisani izvještaji) – 80 %
2) Kritički prikaz i sudjelovanje (aktivnost na konferencijama i aktivnost u istraživanju) – 20 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - | UDIO |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 2.24 | 80 |
Kritički prikaz | 0.56 | 20 |
Ukupno bodova tijekom | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Studentima pružiti teorijski i praktičan uvid u područno (sektorsko) izvještavanje i specijalizaciju novinara za medijsko praćenje različitih društvenih područja. Kroz praktične vježbe omogućiti studentima upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno pisanje o različitim područjima društva za tiskane i internetske medije.
Razlikovati osnovna društvena područja koja prate suvremeni mediji. Izdvojiti glavne značajke područnoga (sektorskog) izvještavanja. Kritički prosuđivati važnost specijalizacije u novinarstvu. Primijeniti temeljna profesionalna i etička načela u područnom (sektorskom) novinarstvu. Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno pisanje za tiskovine i za web.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga. (odabrani dijelovi)
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori. (odabrani dijelovi)
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrani dijelovi).
Sheridan Burns, L. (2009). Razumjeti novinarstvo. Zagreb: Naklada medijska istraživanja.
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Bradshaw, P. (2017). The Online Journalism Handbook: Skills to survive and thrive in the digital age, 2nd Edition, London: Routledge (odabrana poglavlja).
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe – pisanje članaka o zadanim temama, uz obvezno pridržavanje rokova predaje.
Konačna ocjena iz predmeta utvrđuje se isključivo vrednovanjem nastavnih aktivnosti, bez polaganja završnog ispita.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 100 % ocjene
1) Vježbe (pisani izvještaji) – 80 %
2) Kritički prikaz i sudjelovanje (aktivnost na konferencijama i aktivnost u istraživanju) – 20 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - | UDIO |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 2.24 | 80 |
Kritički prikaz | 0.56 | 20 |
Ukupno bodova tijekom | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Studentima pružiti teorijski i praktičan uvid u područno (sektorsko) izvještavanje i specijalizaciju novinara za medijsko praćenje različitih društvenih područja. Kroz praktične vježbe omogućiti studentima upoznavanje s potrebnim temeljnim znanjima i vještinama za samostalno pisanje o različitim područjima društva za tiskane i internetske medije.
Razlikovati osnovna društvena područja koja prate suvremeni mediji. Izdvojiti glavne značajke područnoga (sektorskog) izvještavanja. Kritički prosuđivati važnost specijalizacije u novinarstvu. Primijeniti temeljna profesionalna i etička načela u područnom (sektorskom) novinarstvu. Demonstrirati stečena znanja kroz samostalno pisanje za tiskovine i za web.
Malović, S. (2005). Osnove novinarstva. Zagreb: Golden marketing–Tehnička knjiga. (odabrani dijelovi)
Malović, S., Ricchiardi, S. (1996). Uvod u novinarstvo. Zagreb: Izvori. (odabrani dijelovi)
Mast, C. (izd.) (2018). Abeceda novinarstva. Priručnik. Kõln: Konrad Adenauer Stiftung (odabrani dijelovi).
Sheridan Burns, L. (2009). Razumjeti novinarstvo. Zagreb: Naklada medijska istraživanja.
Bobić, D. (1987). Što s događajem: o umijeću novinskog obavještavanja. Zagreb: Informator.
Malović, S. (2003). Novine. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
Bradshaw, P. (2017). The Online Journalism Handbook: Skills to survive and thrive in the digital age, 2nd Edition, London: Routledge (odabrana poglavlja).
The Missouri Group (2014). News Reporting and Writing. Boston; New York: Bedford / St. Martin’s.
Brey, T. (2022). Kvalitetno novinarstvo u Jugoistočnoj Europi – Hrvatska – udžbenik za uvježbavanje novinarskih tehnika. Beograd: Friedrich Naumann Stiftung.
Vasilj, M. (2022). Novinarski žanrovi. Forme u eri postistine i digitalnih medija. Zagreb, Sarajevo, Mostar: Synopsis, Sveučilište u Mostaru, Plejada.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 % nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe – pisanje članaka o zadanim temama, uz obvezno pridržavanje rokova predaje.
Konačna ocjena iz predmeta utvrđuje se isključivo vrednovanjem nastavnih aktivnosti, bez polaganja završnog ispita.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9 %
dobar (3) – 65–79,9 %
vrlo dobar (4) – 80–89,9 %
izvrstan (5) – 90 % i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 100 % ocjene
1) Vježbe (pisani izvještaji) – 80 %
2) Kritički prikaz i sudjelovanje (aktivnost na konferencijama i aktivnost u istraživanju) – 20 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - | UDIO |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 2.24 | 80 |
Kritički prikaz | 0.56 | 20 |
Ukupno bodova tijekom | 4 | 100 |