Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
2ISVU ID
198628ECTS
5
Kroz ovaj kolegij studenti će se upoznati sa svim metodama istraživanja medijskih tekstova – analize narativa, diskursa, sadržaja. Studenti će kroz kolegij također obrađivati temeljne istraživačke metode korištene u istraživanjima masovnih medija dok je temeljni cilj kolegija naučiti primjenjivati navedene metode, čitati medijske tekstove te ih naučiti interpretirati putem analize medijskih tekstova i kritičkog vrednovanja.
Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (odabrana poglavlja); Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/ London: Sage. (odabrana poglavlja) Stuart Hall, ur. 1997 Representation: cultural representations and signifying practices (odabrana poglavlja) Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27. Fairclough, N. (2013). Critical discourse analysis: The critical study of language. Routledge; Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141- 144). Mayring, P. (2004). Qualitative content analysis. A companion to qualitative research, 1(2), 159-17
Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons;Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja)
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu 2. Uredno izvršene obveze na vježbama ; 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na vježbama i na dva kolokvija.
Nastavne aktivnosti – rad na vježbama; kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni); Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
Student će moći pojasniti temeljne pojmove medijskih studija (medijski tekst, narativ i diskurs)
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ulogu semiotike u čitanju kodova i znakova u medijskim tekstovima
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati utjecaj istraživanja medijskog teksta na čitanje i
interpretaciju.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati razliku između kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja
Ishodi učenja
Studenti će moći pripremiti istraživački nacrt i provesti analizu medijskih tekstova
Ishodi učenja
Studenti će moći primijeniti teoriju naracije i opisati postupak analize narativa
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i provesti cijeli postupak kritičkog vrednovanja medijskih tekstova
Ishodi učenja
Studenti će moći vrjednovati ulogu kvalitativno analiziranih medijskih sadržaja u masovnokomunikacijskim
procesima.
Ishodi učenja
Studenti će moći kritički prosuđivati kvalitativno analizirane medijske sadržaje