Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
2ISVU ID
198628ECTS
5
Kroz ovaj kolegij studenti će se upoznati sa svim metodama istraživanja medijskih tekstova – analize narativa, diskursa, sadržaja. Studenti će kroz kolegij također obrađivati temeljne istraživačke metode korištene u istraživanjima masovnih medija dok je temeljni cilj kolegija naučiti primjenjivati navedene metode, čitati medijske tekstove te ih naučiti interpretirati putem analize medijskih tekstova i kritičkog vrednovanja.
Povezati temeljne pojmove medijskih studija (medijski tekst, narativ i diskurs). Analizirati utjecaj istraživanja medijskog teksta na čitanje i interpretaciju. Preispitati ulogu medijskih publika pri čitanju medijskih tekstova. Izraditi obrazac za analizu medijskoga teksta primjenjiv kvalitativnim istraživačkim metodama. Primijeniti metode kvalitativne analize medijskoga teksta. Kritički prosuđivati kvalitativno analizirane medijske sadržaje. Vrjednovati ulogu kvalitativno analiziranih medijskih sadržaja u masovnokomunikacijskim procesima. Protumačiti rezultate istraživanja kvalitativnih metoda analize medijskoga teksta
Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (odabrana poglavlja); Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/ London: Sage. (odabrana poglavlja) Stuart Hall, ur. 1997 Representation: cultural representations and signifying practices (odabrana poglavlja) Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27. Fairclough, N. (2013). Critical discourse analysis: The critical study of language. Routledge; Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141- 144). Mayring, P. (2004). Qualitative content analysis. A companion to qualitative research, 1(2), 159-17
Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons;Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja)
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu 2. Uredno izvršene obveze na vježbama ; 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na vježbama i na dva kolokvija.
Nastavne aktivnosti – rad na vježbama; kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni); Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
Student će moći pojasniti temeljne pojmove medijskih studija (medijski tekst, narativ i diskurs)
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati ulogu semiotike u čitanju kodova i znakova u medijskim tekstovima
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati utjecaj istraživanja medijskog teksta na čitanje i
interpretaciju.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati razliku između kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja
Ishodi učenja
Studenti će moći pripremiti istraživački nacrt i provesti analizu medijskih tekstova
Ishodi učenja
Studenti će moći primijeniti teoriju naracije i opisati postupak analize narativa
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i provesti cijeli postupak kritičkog vrednovanja medijskih tekstova
Ishodi učenja
Studenti će moći vrjednovati ulogu kvalitativno analiziranih medijskih sadržaja u masovnokomunikacijskim
procesima.
Ishodi učenja
Studenti će moći kritički prosuđivati kvalitativno analizirane medijske sadržaje