Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
144148ECTS
2
Cilj predmeta je omogućiti studentima stjecanje kompleksnog uvida i spoznaja o ključnim sociološkim teorijama i konceptima, temeljnim sociološkim pojmovima te sociološkim pristupima zdravlju i bolesti. Studenti će ujedno steći temeljno znanje o društvenim institucijama (posebno u medicini i zdravstvu), birokraciji i profesijama, moći i diskriminaciji, politikama u zdravstvu, ljudskim pravima (prava pacijenata) te društvenim odnosima i nejednakostima u zdravlju.
Sadržaj predmeta
Predmet obuhvaća sadržaje iz opće sociologije i njezina razvoja, glavne sociološke teme i teorije te povijesne razloge pojava posebnih sociologija (s naglaskom na medicini i zdravstvu).
Studenti će ujedno upoznati sljedeće pojmove i njima zadane sadržaje: socijalizacija, socijalna stratifikacija i društvena nejednakost, socijalna mobilnost, društveni podsustavi (obrazovanje, religija, kultura, zdravstvo…), sociologija i sestrinstvo, okoliš, moć i politika, pojedinac – kolektiv, obitelj, stigma, rod i zdravlje, zdravstvene i humanitarne organizacije, migracije, demografske promjene te moderne tehnologije. Studenti će se upoznati s pojmom profesije u zdravstvu, problemima profesionalizacije sestrinstva, položajem sestrinstva u odnosu na druge profesije u zdravstvu te osnovnim pravnim pojmovima u području zdravstva i socijalnih politika, kao i složenim tumačenjima uloge bolesnika.
- reproducirati osnovno sociološko znanje za razumijevanje važnosti društvenih pitanja u medicini, zdravstvu i zdravstvenoj njezi, socijalnih politika u profesionalnoj zdravstvenoj njezi; - provesti, na individualnoj razini, elementarnu analizu uočenih političkih i društvenih pojava te povezati rezultate analiza s potrebama svoje buduće profesije; - usporediti različite sustave u odnosima prema bolesniku; - interpretirat će temeljno znanje o načelu pravednosti i jednakosti u društvu te će imati svijest o nužnosti tolerancije, uz važnost interdisciplinarnosti u pružanju zdravstvene njege
1. Cerjan-Letica, G. et al.: Medicinska sociologija, Medicinska naklada, Zagreb 2003.
2. Marmot, Michael: Sindrom statusa, Algoritam, Zagreb 2009.
3. Štifanić, M.: Medicinska sociologija, Adamić, Rijeka 2001.
1. Babić, S., Santrić, V.: Pravednost i pravo na zdravlje i zdravstvenu zaštitu, Zagreb 1992. Biblioteka udžbenici i priručnici Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (odabrana poglavlja).
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave).
2. Uredno izvršene seminarske obaveze.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti – izrada individualnog pisanog seminarskog rada i izlaganje.
2) Završni ispit (pismeni).
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 30 % ocjene
a) seminarski rad – 30 %
2. Završni ispit – 70 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50 do 64 %
dobar (3) – 65 do 79 %
vrlo dobar (4) – 80 do 89 %
izvrstan (5) – 90 do 100 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.4 | 0 |
Seminarski rad | 0.48 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 0.88 | 30 |
Završni ispit | 1.12 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |
Cilj predmeta je omogućiti studentima stjecanje kompleksnog uvida i spoznaja o ključnim sociološkim teorijama i konceptima, temeljnim sociološkim pojmovima te sociološkim pristupima zdravlju i bolesti. Studenti će ujedno steći temeljno znanje o društvenim institucijama (posebno u medicini i zdravstvu), birokraciji i profesijama, moći i diskriminaciji, politikama u zdravstvu, ljudskim pravima (prava pacijenata) te društvenim odnosima i nejednakostima u zdravlju.
Sadržaj predmeta
Predmet obuhvaća sadržaje iz opće sociologije i njezina razvoja, glavne sociološke teme i teorije te povijesne razloge pojava posebnih sociologija (s naglaskom na medicini i zdravstvu).
Studenti će ujedno upoznati sljedeće pojmove i njima zadane sadržaje: socijalizacija, socijalna stratifikacija i društvena nejednakost, socijalna mobilnost, društveni podsustavi (obrazovanje, religija, kultura, zdravstvo…), sociologija i sestrinstvo, okoliš, moć i politika, pojedinac – kolektiv, obitelj, stigma, rod i zdravlje, zdravstvene i humanitarne organizacije, migracije, demografske promjene te moderne tehnologije. Studenti će se upoznati s pojmom profesije u zdravstvu, problemima profesionalizacije sestrinstva, položajem sestrinstva u odnosu na druge profesije u zdravstvu te osnovnim pravnim pojmovima u području zdravstva i socijalnih politika, kao i složenim tumačenjima uloge bolesnika.
- reproducirati osnovno sociološko znanje za razumijevanje važnosti društvenih pitanja u medicini, zdravstvu i zdravstvenoj njezi, socijalnih politika u profesionalnoj zdravstvenoj njezi; - provesti, na individualnoj razini, elementarnu analizu uočenih političkih i društvenih pojava te povezati rezultate analiza s potrebama svoje buduće profesije; - usporediti različite sustave u odnosima prema bolesniku; - interpretirat će temeljno znanje o načelu pravednosti i jednakosti u društvu te će imati svijest o nužnosti tolerancije, uz važnost interdisciplinarnosti u pružanju zdravstvene njege
1. Cerjan-Letica, G. et al.: Medicinska sociologija, Medicinska naklada, Zagreb 2003.
2. Marmot, Michael: Sindrom statusa, Algoritam, Zagreb 2009.
3. Štifanić, M.: Medicinska sociologija, Adamić, Rijeka 2001.
1. Babić, S., Santrić, V.: Pravednost i pravo na zdravlje i zdravstvenu zaštitu, Zagreb 1992. Biblioteka udžbenici i priručnici Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (odabrana poglavlja).
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave).
2. Uredno izvršene seminarske obaveze.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti – izrada individualnog pisanog seminarskog rada i izlaganje.
2) Završni ispit (pismeni).
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 30 % ocjene
a) seminarski rad – 30 %
2. Završni ispit – 70 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50 do 64 %
dobar (3) – 65 do 79 %
vrlo dobar (4) – 80 do 89 %
izvrstan (5) – 90 do 100 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.4 | 0 |
Seminarski rad | 0.48 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 0.88 | 30 |
Završni ispit | 1.12 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |
Cilj predmeta je omogućiti studentima stjecanje kompleksnog uvida i spoznaja o ključnim sociološkim teorijama i konceptima, temeljnim sociološkim pojmovima te sociološkim pristupima zdravlju i bolesti. Studenti će ujedno steći temeljno znanje o društvenim institucijama (posebno u medicini i zdravstvu), birokraciji i profesijama, moći i diskriminaciji, politikama u zdravstvu, ljudskim pravima (prava pacijenata) te društvenim odnosima i nejednakostima u zdravlju.
Sadržaj predmeta
Predmet obuhvaća sadržaje iz opće sociologije i njezina razvoja, glavne sociološke teme i teorije te povijesne razloge pojava posebnih sociologija (s naglaskom na medicini i zdravstvu).
Studenti će ujedno upoznati sljedeće pojmove i njima zadane sadržaje: socijalizacija, socijalna stratifikacija i društvena nejednakost, socijalna mobilnost, društveni podsustavi (obrazovanje, religija, kultura, zdravstvo…), sociologija i sestrinstvo, okoliš, moć i politika, pojedinac – kolektiv, obitelj, stigma, rod i zdravlje, zdravstvene i humanitarne organizacije, migracije, demografske promjene te moderne tehnologije. Studenti će se upoznati s pojmom profesije u zdravstvu, problemima profesionalizacije sestrinstva, položajem sestrinstva u odnosu na druge profesije u zdravstvu te osnovnim pravnim pojmovima u području zdravstva i socijalnih politika, kao i složenim tumačenjima uloge bolesnika.
- reproducirati osnovno sociološko znanje za razumijevanje važnosti društvenih pitanja u medicini, zdravstvu i zdravstvenoj njezi, socijalnih politika u profesionalnoj zdravstvenoj njezi; - provesti, na individualnoj razini, elementarnu analizu uočenih političkih i društvenih pojava te povezati rezultate analiza s potrebama svoje buduće profesije; - usporediti različite sustave u odnosima prema bolesniku; - interpretirat će temeljno znanje o načelu pravednosti i jednakosti u društvu te će imati svijest o nužnosti tolerancije, uz važnost interdisciplinarnosti u pružanju zdravstvene njege
1. Cerjan-Letica, G. et al.: Medicinska sociologija, Medicinska naklada, Zagreb 2003.
2. Marmot, Michael: Sindrom statusa, Algoritam, Zagreb 2009.
3. Štifanić, M.: Medicinska sociologija, Adamić, Rijeka 2001.
1. Babić, S., Santrić, V.: Pravednost i pravo na zdravlje i zdravstvenu zaštitu, Zagreb 1992. Biblioteka udžbenici i priručnici Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (odabrana poglavlja).
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave).
2. Uredno izvršene seminarske obaveze.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti – izrada individualnog pisanog seminarskog rada i izlaganje.
2) Završni ispit (pismeni).
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 30 % ocjene
a) seminarski rad – 30 %
2. Završni ispit – 70 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50 do 64 %
dobar (3) – 65 do 79 %
vrlo dobar (4) – 80 do 89 %
izvrstan (5) – 90 do 100 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.4 | 0 |
Seminarski rad | 0.48 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 0.88 | 30 |
Završni ispit | 1.12 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |