Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
3ISVU ID
144230ECTS
4
Upoznati studente sa specifičnostima zdravstvenih potreba te načelima pružanja zdravstvene njege starijih osoba. Osposobiti studenta za primjenu vještina specifične sestrinske skrbi starijih osoba.
Nakon odslušanog predmeta student će:
-opisati osnovne pojmove iz područja gerijatrije i gerontologije;
-objasniti osnovne značajke demografskog, biološkog, psihološkog i socijalnog starenja;
- razlikovati fiziološke i patološke promjene u starijoj dobi;
- prepoznati najčešće zdravstvene probleme starijih osoba;
- provoditi postupke dijagnostike, liječenja i rehabilitacije starijih osoba kao član tima;
- procijeniti potrebe, planirati, provoditi i vrednovati zdravstvenu njegu starijih osoba;
- primjeniti mjere prevencije za starije osobe;
- usporediti osnovne modele skrbi za starije osobe;
- razviti pozitivna stajališta o starosti i starijim osobama.
- Duraković Z. Fiziologija starenja // Farmakoterapija u gerijatriji / Geriatric Pharmacotherapy / Duraković, Zijad (ur.). Zagreb: CT – poslovne informacije, 2011. str. 1-8.
- Tomek-Roksandić S, Duraković Z, Puntarić D. Osobe starije životne dobi. U: Puntarić D, Ropac D, urednici. Javno zdravstvo. Zagreb: Medicinska naklada; 2015. str. 246-283.
- Havelka M, Despot Lučanin J. Psihologija starenja // Gerijatrija – medicina starije dobi / Duraković, Zijad (ur.). Zagreb: C.T – Poslovne informacije, 2007. str. 428 – 446
- Tomek-Roksandić S. Četiri stupnja gerijatrijske zdravstvene njege sa sestrinskom dokumentacijom i pristupnikom opće/obiteljske medicine u domu za starije osobe. Zagreb: Zavod za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar; 2012
- Cash, JC, Glass. Adult-gerontology practice guidelines. New York,: Springer Publishing Company; 2019. Printed with Pdfcrowd.com
- Fillit H, Rockwood K, Young JB. Brocklehurst’s Textbook of Geriatric Medicine and Gerontology. Eighth edition. Philadelphia, PA : Elsevier, Inc.; 2017.
- Eliopoulos, Charlotte. 2018. Gerontological Nursing, Ninth Edition. Wolters Cluwer, Online version
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 70% nastave)
2. Uredno izvršene vježbe i seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarsko izlaganje i seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)