Kolegij
Studiji
Program za stjecanje kompetencija nastavnikaStudijska godina
1ISVU ID
182463ECTS
8
Cilj kolegija je da se studenti upoznaju s didaktikom kao znanstvenom disciplinom koja se bavi učenjem i poučavanjem, kao i konfiguriranjem kompleksnog djelovanja usmjerenog na stvaranje svih onih uvjeta koji favoriziraju učenje. Kao i za učinkovitu i kreativnu primjenu temeljnih didaktičkih načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave. U okviru kolegija studenti će primjenjivati različite strategije poučavanja za kompetencije i poštivanje individualnih razlika učenika, te kreiranje poticajnog okruženja za učenje s ciljem predviđanje potencijalnih problema u procesu poučavanja i učenja. Analizirati će različite teorije motivacije za učenje i upotrebu suvremene tehnologije u nastavi da bi potaknuli učenje i angažman učenika. Na temelju konkretnih primjera primjenjivati će različite strategije poučavanja s obzirom na individuale razlike učenike, sadržaj poučavanja i okruženje za učenje (uživo ili online).
M. Pranjić, Didaktika. Povijest, osnove, profiliranje, postupak. Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2005. (odabrani dijelovi); M. Matijević, T. Topolovčan, Multimedijska didaktika. Školska knjiga, Zagreb, 2017. (odabrani dijelovi); M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika. Školske novine, Zagreb, 2011. (odabrani dijelovi).
H. Meyer, Didaktika razredne kvake. Educa, Zagreb, 2002.; M. Cindrić, D. Miljaković, V. Strugar, Didaktika i kurikulum. IEP-D2, Zagreb, 2010.; W. Glasser, Kvalitetna škola – škola bez prisile. Educa, Zagreb, 2005.; E. Terhart, Metode poučavanja i učenja. Educa, Zagreb, 2001.; E. Jensen, Poučavanje s mozgom na umu. Educa, Zagreb, 2005.; M. Matijević, V. Bilić, S. Opić, Pedagogija za učitelje i nastavnike, Školska knjiga, Zagreb, 2016.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave; Uredno izvršene seminarske i nastavne obveze – pripremljeno i održano izlaganje, aktivnost na nastavi, samostalan rad; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Pohađanje nastave, uredno izvršeni samostalni radni zadaci 20 bodova (20%)
Izrada pismenog rada 45 bodova (45%)
Pismeni ispit 35 bodova (35%)
Ukupno (100%)