Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
223906ECTS
3
Cilj: razviti kod studenata interpersonalne i komunikacijske vještine koje su
potrebne u palijativnoj skrbi te ih i upoznati s instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti, kao i komunikacijskim smjernicama tijekom
procesa žalovanja.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim
komunikacijskim vještinama u zdravstvu kao i specifičnosti komunikacije u
palijativnoj skrbi (komunikacija s bolesnikom, njegovom obitelji,
zdravstvenim radnicima i svima koji su uključeni u skrb).
Studenti će se upoznati i s kompetencijama medicinskih sestara potrebnim za
komunikaciju pri pružanju palijativne skrbi i organizaciji iste. Bit će govora o
komunikaciji kao lječidbenom čimbeniku, instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti te komunikacijskim smjernicama tijekom procesa
žalovanja.
1. Opisati osnovne komunikacijske vještine. 2. Prepoznati specifičnosti
komunikacije u palijativnoj skrbi. 3. Objasniti važnost kvalitetne
komunikacije unutar tima. 4. Primijeniti prikladne metode povezivanja i
interakcije s obzirom na dob, želje i intelektualne sposobosti pacijenta i
obiteljskih njegovatelja. 5. Objasniti različite oblike komunikacije s
pacijentima i njegovateljima. 6. Primijeniti smjernice koje se koriste za
komunikaciju na kraju života.
Kathleen K. Reardon: Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli
susreću, „Alineja”, Zagreb 1998.
Buckman R,Communication skills in palliative care: A practical guide,
Neurologic Clinics, 2001;9(4): 989-1004.
Kumar SP, D’souza M, Sisodia V. Interpersonal communication skills
and palliative care: “finding the story behind the story”. Indian J Palliat
Care. 2014;20(1):62-64.
Wittenberg E, Reb A, Kanter E. Communicating with Patients and
Families Around Difficult Topics in Cancer Care Using the COMFORT
Communication Curriculum. Semin Oncol Nurs. 2018;34(3):264-273.
Relevantni stručni i znanstveni radovi
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati
u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje
kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka
seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada.
Ocjena iz predmeta se sastoji od:
– nastavnih aktivnosti (kontinuirana provjera znanja, seminar,
vježbe) i završnog ispita sukladno Pravilniku o studijima i
studiranju
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski radovi (70%)
2. Završni ispit (pismeni) (30%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 70 |
Ukupno tijekom nastave | 1.5 | 70 |
Završni ispit | 1.5 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Cilj: razviti kod studenata interpersonalne i komunikacijske vještine koje su
potrebne u palijativnoj skrbi te ih i upoznati s instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti, kao i komunikacijskim smjernicama tijekom
procesa žalovanja.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim
komunikacijskim vještinama u zdravstvu kao i specifičnosti komunikacije u
palijativnoj skrbi (komunikacija s bolesnikom, njegovom obitelji,
zdravstvenim radnicima i svima koji su uključeni u skrb).
Studenti će se upoznati i s kompetencijama medicinskih sestara potrebnim za
komunikaciju pri pružanju palijativne skrbi i organizaciji iste. Bit će govora o
komunikaciji kao lječidbenom čimbeniku, instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti te komunikacijskim smjernicama tijekom procesa
žalovanja.
1. Opisati osnovne komunikacijske vještine. 2. Prepoznati specifičnosti
komunikacije u palijativnoj skrbi. 3. Objasniti važnost kvalitetne
komunikacije unutar tima. 4. Primijeniti prikladne metode povezivanja i
interakcije s obzirom na dob, želje i intelektualne sposobosti pacijenta i
obiteljskih njegovatelja. 5. Objasniti različite oblike komunikacije s
pacijentima i njegovateljima. 6. Primijeniti smjernice koje se koriste za
komunikaciju na kraju života.
Kathleen K. Reardon: Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli
susreću, „Alineja”, Zagreb 1998.
Buckman R,Communication skills in palliative care: A practical guide,
Neurologic Clinics, 2001;9(4): 989-1004.
Kumar SP, D’souza M, Sisodia V. Interpersonal communication skills
and palliative care: “finding the story behind the story”. Indian J Palliat
Care. 2014;20(1):62-64.
Wittenberg E, Reb A, Kanter E. Communicating with Patients and
Families Around Difficult Topics in Cancer Care Using the COMFORT
Communication Curriculum. Semin Oncol Nurs. 2018;34(3):264-273.
Relevantni stručni i znanstveni radovi
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati
u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje
kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka
seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada.
Ocjena iz predmeta se sastoji od:
– nastavnih aktivnosti (kontinuirana provjera znanja, seminar,
vježbe) i završnog ispita sukladno Pravilniku o studijima i
studiranju
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski radovi (70%)
2. Završni ispit (pismeni) (30%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 70 |
Ukupno tijekom nastave | 1.5 | 70 |
Završni ispit | 1.5 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Cilj: razviti kod studenata interpersonalne i komunikacijske vještine koje su
potrebne u palijativnoj skrbi te ih i upoznati s instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti, kao i komunikacijskim smjernicama tijekom
procesa žalovanja.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim
komunikacijskim vještinama u zdravstvu kao i specifičnosti komunikacije u
palijativnoj skrbi (komunikacija s bolesnikom, njegovom obitelji,
zdravstvenim radnicima i svima koji su uključeni u skrb).
Studenti će se upoznati i s kompetencijama medicinskih sestara potrebnim za
komunikaciju pri pružanju palijativne skrbi i organizaciji iste. Bit će govora o
komunikaciji kao lječidbenom čimbeniku, instrumentima i smjernicama za
priopćavanje loših vijesti te komunikacijskim smjernicama tijekom procesa
žalovanja.
1. Opisati osnovne komunikacijske vještine. 2. Prepoznati specifičnosti
komunikacije u palijativnoj skrbi. 3. Objasniti važnost kvalitetne
komunikacije unutar tima. 4. Primijeniti prikladne metode povezivanja i
interakcije s obzirom na dob, želje i intelektualne sposobosti pacijenta i
obiteljskih njegovatelja. 5. Objasniti različite oblike komunikacije s
pacijentima i njegovateljima. 6. Primijeniti smjernice koje se koriste za
komunikaciju na kraju života.
Kathleen K. Reardon: Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli
susreću, „Alineja”, Zagreb 1998.
Buckman R,Communication skills in palliative care: A practical guide,
Neurologic Clinics, 2001;9(4): 989-1004.
Kumar SP, D’souza M, Sisodia V. Interpersonal communication skills
and palliative care: “finding the story behind the story”. Indian J Palliat
Care. 2014;20(1):62-64.
Wittenberg E, Reb A, Kanter E. Communicating with Patients and
Families Around Difficult Topics in Cancer Care Using the COMFORT
Communication Curriculum. Semin Oncol Nurs. 2018;34(3):264-273.
Relevantni stručni i znanstveni radovi
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati
u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje
kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka
seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada.
Ocjena iz predmeta se sastoji od:
– nastavnih aktivnosti (kontinuirana provjera znanja, seminar,
vježbe) i završnog ispita sukladno Pravilniku o studijima i
studiranju
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski radovi (70%)
2. Završni ispit (pismeni) (30%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova
dovoljan (2) 60-69,9 % bodova
dobar (3) 70-79,9 % bodova
vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova
izvrstan (5) 90-100 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.6 | 70 |
Ukupno tijekom nastave | 1.5 | 70 |
Završni ispit | 1.5 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |