Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
250431ECTS
4
1. Ovladati temeljnim pojmovima iz filozofije i teologije povijesti; 2. Prepoznati temeljne duhovne elemente i procese oblikovanja hrvatskoga identiteta i njihove nositelje; 3. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa; 4. Razvijati analitičko i sintetičko mišljenje; 5. Koristiti se stečenim znanjima i razumijevanjem u daljnjem studiju i stručnom radu nakon završetka studija; 6. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad; 7. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje; 8. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi.
Karl Lőwith, Svjetska povijest i događanje spasa, Zagreb 1990; Edurad Kale, Hrvatski kulturni i politički identitet. Panliber 1999; Filip Lukas, Hrvatska narodna samobitnost, Zagreb, 1997; Milan Šufflay, Izabrani politički spisi, Zagreb, 2000; Božidar Petrač, Duhovne odrednice hrvatske književnosti, Croatica christiana periodica, 19/1995, 36, 77-94.
Hans Urs von Balthasar, Teologija povijesti, zagreb 2005; Jacques Maritain, Filozofija povijesti, Zagreb, 1990; S. Kljajić, Nikada Više Jugoslavija, Zagreb, 2017; Ivo Pilar. Usud hrvatskih zemalja. Consilium 1997. Zbornik Matice hrvatske o 1000. godišnjici Hrvatskoga Kraljevstva, Zagreb 1925. Tematski odgovarajuća književna djela iz biblioteke Hrvatska katolička baština XX. st.; antologije hrvatskoga domoljubnog pjesništva. Vladimir Lončarević, Povijesna uloga Crkve u govorima prvoga hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana, Obnovljeni Život 70/2015, 1, 69-83.; Vladimir Lončarević, Godina i vječnost. Zagreb 2024.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i održano izlaganje te predana pisana verzija;
Stjecanje minimalnog uspjeha tijekom nastave i unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskim obvezama i na dva kolokvija.
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze, 1, kolokvij (pismeni); 2. kolokvij (pismeni).
Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
Čitanje biblijskih tekstova; rasprava o tekstovima J. Maritaina i N. Berdjajeva. Razumijevanje pojmova historiografija, historilogija i historiozofija
Ishodi učenja
Geopolitičke i duhovne odrednice hrvatske kulture, razvoj pisane kulture, utjecaji Zapada i Istoka.
seminar prema rasporedu tema, ovisno o broju studenata
Ishodi učenja
Razumijevanje razvoja hrvatske povijesne svijesti u prvim stoljećima hrv. povijesti na današnjem domovinskom tlu. Hrvatsko ime i simboli
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Značenje, značaj i posljedice turskoga prdora u Europu i hrvatske zemlje, obrana, oslobađanje; književni primjeri
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Od ilisrtva preko hrvatstva do ilirstva i kroatizma: Orbini, Pribojević, Vitezović, Drašković, Derkos, Vukotinović, Gaj i dr. Razumijevanje procesa akumulacije ilirstav kao “hrvatske ideje” i emancipacije od nje.
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje slavenstva i hrvatstva unutar hrvatskih kulturno-političkih koncepcija druge pol. 19. st.
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje novih historioloških koncepcija i historiozofskih pogleda na tijek i smisao hrv. povijesti, modernitzam, liberalizam i konzervativizam; mjesto kršćanske misli na prijelazu 19. i 20. st.
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje značenja i značaja pojave braće Radić. seljačko pitanje kao hrvatsko pitanje, mirotvorstvo vs. revolucionarnost (ustaški pokret, komunistički pokret); dihovni temelji i značajke tih procesa
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Kršćanski odgovor na izazove modernizma, liberalizma, socijalizma i komunizma te nacizma i fašizma; što nudi moderna kršćanska paradigma raztumijevanja povijesti i društva
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje diobe/djelidbe Hrvata u II. svj. ratu; odnos ustaštva i komunizma prema kršćanstvu, duhovna i politička uloga povijesni aktera u ratu i poraću (Maček, Pavelić, Stepinac, Tito)
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje razvoja, uloge i značaja ideje o neovisnoj hrvatskoj i začetci politike pomirbe (Radica, Perović, Bušić), rasprava
kolokvij
Ishodi učenja
Razumijevanje povijesnih, političkih i duhovnih osnova ideje “pomirbe” i stvranja neovisne Hrvatske, korz viziju dr. Franje Tuđmana. Etički karakter Domov. rata
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Razumijevanje tijeka razvoja hrvatske samosvijesti kao europejstva i zapadnjačke svijesti; primjeri iz književnosti polit publicistike
seminar, rasprava
Ishodi učenja
Rasprava o glavnim duhovnim značajkama hrvatskoga naroda i njegove povijesti; geopolitičlke i geopsihičke konstante; sinteza