Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
166740ECTS
4
Cilj kolegija je upoznati studente s epskim, lirskim i dramskim kanonskim tekstovima starije, novije i suvremene hrvatske književnosti te ih uvesti u osviješteno čitanje i tumačenje odabranih tekstova. Polazeći od spoznaja iz teorije i povijesti književnosti te imajući u vidu kulturnopovijesni i političkopovijesni horizont u kojem su ti tekstovi nastajali, uočavaju se njihove osobitosti u nacionalnim okvirima kao i u odnosu na širi europski kontekst. Kolegij će upoznati studente s recepcijom europske književnosti u različitim razdobljima hrvatske književnosti i značajkama i razlikama književnopovijesnih razdoblja i poetika hrvatske književnosti u europskom kontekstu. Kolegij će ukazati na važnost jezika i književnosti u hrvatskoj kulturnoj povijesti.
1. Objasniti osnovna obilježja književnopovijesnih razdoblja i stilskih formacija u hrvatskoj književnosti od srednjovjekovlja do postmodernizma i suvremene književnosti. 2. Razlikovati poetike i stilove hrvatske i europske književnosti. 3. Primijeniti naučene spoznaje o temeljnim djelima hrvatske književnosti i njihovim autorima kroz povijest te o njihovim žanrovskim i tematskim značajkama. 4. Samostalno analizirati tekstove hrvatske književnosti. 5. Prosuđivati vezu između književnog teksta i povijesnog konteksta. 6. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Flaker, A. - Pranjić, K, Hrvatska književnost u europskom kontekstu, Zagreb, 1978.; Solar, M., Povijest svjetske književnosti: kratki pregled, Zagreb,2003. ; Šicel, M., Povijest hrvatske književnosti, Zagreb, 2005.
Auerbach, E., Mimeza. Prikaz zbilje u zapadnoeuropskoj književnosti, Zagreb,2004; Biti, V., Pojmovnik suvremene književne i kulturne teorije, Zagreb,2000; Beker, M., Uvod u komparativnu književnost, Zagreb, 1995; Bratulić,J., Damjanović, S., Hrvatska pisana kultura, I-III, Zagreb, 2005., 2007.,2009; Fališevac, D., Nemec, K., Novaković D. (ur.), Leksikon
hrvatskih pisaca, Zagreb, 2000.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljena diskusija te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno
1. Nastavne aktivnosti –seminarske obveze, samostalan rad, kolokviji (pismeni)
2. Završni ispit (usmeni)