Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
225636ECTS
3
Ciljevi predmeta: upoznati studente s oblicima zlostavljanja i
zanemarivanja djece i ranjivih osoba. Razvijanje sposobnosti
prepoznavanja i razlikovanja elemenata nasilja, zlostavljanja i
zanemarivanja kod djece i ranjivih osoba. Promovirati svijest o
važnosti preventivnog djelovanja.
Sadržaj predmeta: interdisciplinarni pristup razumijevanju djeteta i
njegovog razvoja. Prava djeteta i ranjivih osoba. Različiti oblici
zlostavljanja i zanemarivanje djece općenito. Prepoznavanje rizičnih i
zaštitinih čimbenika. Specifičnosti zlostavljanja i zanemarivanja djece
u Crkvi i briga oko zaštite djece. Razumijevanje moći u institucijama.
Skrb o preživjelima/žrtvama i zlostavljačima.
Objasniti pojam dostojanstva i dobrobiti odrastanja. Razlikovati oblike
zlostavljanja i zanemarivanja Prepoznati različite oblike nasilja,
zlostavljanja i zanemarivanja. Identificirati uzroke i posljedice
zlostavljanja maloljetnika i ranjivih osoba u Katoličkoj crkvi.
Argumentirati važnost različitih oblika skrbi za preživjele
zlostavljanja i počinitelje nasilja. Prezentirati izabranu temu iz
područja zaštite i dobrobiti djece i ranjivih osoba.
Bošnjaković, J. (2012). Dati glas maloljetnim osobama što pretrpješe
seksualno iskorištavanje “unutar Crkve”, u: Majić, Željko; Goluža,
Božo (prir.), Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti, Zbornik
radova hrvatskih rimskih studenata, Rim, 259-298.
Buljan Flander, G. i Kocijan Hercigonja, D. (2002). Zlostavljanje i
zanemarivanje djece. Zagreb.
Cucci, G. i Zollner, H. (2012).Crkva i pedofilija. Psihološko-pastoralni
pristup, Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb.
Sanderson, C. (2005). Zavođenje djeteta: kako zaštititi djecu od
seksualnog zlostavljanja – priručnik za roditelje i učitelje. VBZ.
Zbornik radova (2022.) “Spolno zlostavljanje maloljetnika. Odgovor
Crkve u svjetlu kanonskog prava”, Zagreb: Glas Koncila
Ajduković, M., Rimac, I., Rajter. N. i Sušac, N. (2012). Epidemiološko
istraživanje prevalencije i incidencije nasilja nad djecom u obitelji u
hrvatskoj, u: Ljetopis socijalnog rada, vol. 19(3), 367-412.
Ajduković, M. (2001). Prevencija zlostavljanja i zanemarivanja djece, u:
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(1-2),
161-172.
Bošnjaković, J. i Osmančević, L. (2021). Ogled i odjek zaštite i sigurnije
budućnosti djeteta u svjetlu Panamske i Rimske deklaracije, u:
Diacovensia, 29 (1), (u tisku; uskoro on-line dostupno). (odabrani
dijelovi) Nedelja: Geromar. (odabrani dijelovi)
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Hrabar, D. (2001). Zanemarivanje i zlostavljanje djece u obitelji pravni
aspekti. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(12),
21-
31.
Papa Franjo (2016). Amoris Laetitia. Radost ljubavi, KS, Zagreb
(odabrani dijelovi).
Kujunđić, L. P. (2019).Djeca u kaznenom pravu. Počinitelji i žrtve, ŠK:
Zagreb.
Scicluna, C. J., Zollner, H.i Ayotte D. J. (2012). Prema ozdravljenju i
obnovi, Zagreb: FTI.
Dulčić, A. (2001). Zlostavljana i zanemarena djeca – obiteljsko ozračje i
društvena zaštita. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta,
3(1-
2), 13-
20.
Pečnik, N. (2003). Međugeneracijski prijenos zlostavljanja djece.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu
je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
seminarski rad – 10%
2. Završni ispit (usmeni) – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
|
Ciljevi predmeta: upoznati studente s oblicima zlostavljanja i
zanemarivanja djece i ranjivih osoba. Razvijanje sposobnosti
prepoznavanja i razlikovanja elemenata nasilja, zlostavljanja i
zanemarivanja kod djece i ranjivih osoba. Promovirati svijest o
važnosti preventivnog djelovanja.
Sadržaj predmeta: interdisciplinarni pristup razumijevanju djeteta i
njegovog razvoja. Prava djeteta i ranjivih osoba. Različiti oblici
zlostavljanja i zanemarivanje djece općenito. Prepoznavanje rizičnih i
zaštitinih čimbenika. Specifičnosti zlostavljanja i zanemarivanja djece
u Crkvi i briga oko zaštite djece. Razumijevanje moći u institucijama.
Skrb o preživjelima/žrtvama i zlostavljačima.
Objasniti pojam dostojanstva i dobrobiti odrastanja. Razlikovati oblike
zlostavljanja i zanemarivanja Prepoznati različite oblike nasilja,
zlostavljanja i zanemarivanja. Identificirati uzroke i posljedice
zlostavljanja maloljetnika i ranjivih osoba u Katoličkoj crkvi.
Argumentirati važnost različitih oblika skrbi za preživjele
zlostavljanja i počinitelje nasilja. Prezentirati izabranu temu iz
područja zaštite i dobrobiti djece i ranjivih osoba.
Bošnjaković, J. (2012). Dati glas maloljetnim osobama što pretrpješe
seksualno iskorištavanje “unutar Crkve”, u: Majić, Željko; Goluža,
Božo (prir.), Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti, Zbornik
radova hrvatskih rimskih studenata, Rim, 259-298.
Buljan Flander, G. i Kocijan Hercigonja, D. (2002). Zlostavljanje i
zanemarivanje djece. Zagreb.
Cucci, G. i Zollner, H. (2012).Crkva i pedofilija. Psihološko-pastoralni
pristup, Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb.
Sanderson, C. (2005). Zavođenje djeteta: kako zaštititi djecu od
seksualnog zlostavljanja – priručnik za roditelje i učitelje. VBZ.
Zbornik radova (2022.) “Spolno zlostavljanje maloljetnika. Odgovor
Crkve u svjetlu kanonskog prava”, Zagreb: Glas Koncila
Ajduković, M., Rimac, I., Rajter. N. i Sušac, N. (2012). Epidemiološko
istraživanje prevalencije i incidencije nasilja nad djecom u obitelji u
hrvatskoj, u: Ljetopis socijalnog rada, vol. 19(3), 367-412.
Ajduković, M. (2001). Prevencija zlostavljanja i zanemarivanja djece, u:
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(1-2),
161-172.
Bošnjaković, J. i Osmančević, L. (2021). Ogled i odjek zaštite i sigurnije
budućnosti djeteta u svjetlu Panamske i Rimske deklaracije, u:
Diacovensia, 29 (1), (u tisku; uskoro on-line dostupno). (odabrani
dijelovi) Nedelja: Geromar. (odabrani dijelovi)
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Hrabar, D. (2001). Zanemarivanje i zlostavljanje djece u obitelji pravni
aspekti. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(12),
21-
31.
Papa Franjo (2016). Amoris Laetitia. Radost ljubavi, KS, Zagreb
(odabrani dijelovi).
Kujunđić, L. P. (2019).Djeca u kaznenom pravu. Počinitelji i žrtve, ŠK:
Zagreb.
Scicluna, C. J., Zollner, H.i Ayotte D. J. (2012). Prema ozdravljenju i
obnovi, Zagreb: FTI.
Dulčić, A. (2001). Zlostavljana i zanemarena djeca – obiteljsko ozračje i
društvena zaštita. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta,
3(1-
2), 13-
20.
Pečnik, N. (2003). Međugeneracijski prijenos zlostavljanja djece.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu
je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
seminarski rad – 10%
2. Završni ispit (usmeni) – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
|
Ciljevi predmeta: upoznati studente s oblicima zlostavljanja i
zanemarivanja djece i ranjivih osoba. Razvijanje sposobnosti
prepoznavanja i razlikovanja elemenata nasilja, zlostavljanja i
zanemarivanja kod djece i ranjivih osoba. Promovirati svijest o
važnosti preventivnog djelovanja.
Sadržaj predmeta: interdisciplinarni pristup razumijevanju djeteta i
njegovog razvoja. Prava djeteta i ranjivih osoba. Različiti oblici
zlostavljanja i zanemarivanje djece općenito. Prepoznavanje rizičnih i
zaštitinih čimbenika. Specifičnosti zlostavljanja i zanemarivanja djece
u Crkvi i briga oko zaštite djece. Razumijevanje moći u institucijama.
Skrb o preživjelima/žrtvama i zlostavljačima.
Objasniti pojam dostojanstva i dobrobiti odrastanja. Razlikovati oblike
zlostavljanja i zanemarivanja Prepoznati različite oblike nasilja,
zlostavljanja i zanemarivanja. Identificirati uzroke i posljedice
zlostavljanja maloljetnika i ranjivih osoba u Katoličkoj crkvi.
Argumentirati važnost različitih oblika skrbi za preživjele
zlostavljanja i počinitelje nasilja. Prezentirati izabranu temu iz
područja zaštite i dobrobiti djece i ranjivih osoba.
Bošnjaković, J. (2012). Dati glas maloljetnim osobama što pretrpješe
seksualno iskorištavanje “unutar Crkve”, u: Majić, Željko; Goluža,
Božo (prir.), Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti, Zbornik
radova hrvatskih rimskih studenata, Rim, 259-298.
Buljan Flander, G. i Kocijan Hercigonja, D. (2002). Zlostavljanje i
zanemarivanje djece. Zagreb.
Cucci, G. i Zollner, H. (2012).Crkva i pedofilija. Psihološko-pastoralni
pristup, Zagreb: Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb.
Sanderson, C. (2005). Zavođenje djeteta: kako zaštititi djecu od
seksualnog zlostavljanja – priručnik za roditelje i učitelje. VBZ.
Zbornik radova (2022.) “Spolno zlostavljanje maloljetnika. Odgovor
Crkve u svjetlu kanonskog prava”, Zagreb: Glas Koncila
Ajduković, M., Rimac, I., Rajter. N. i Sušac, N. (2012). Epidemiološko
istraživanje prevalencije i incidencije nasilja nad djecom u obitelji u
hrvatskoj, u: Ljetopis socijalnog rada, vol. 19(3), 367-412.
Ajduković, M. (2001). Prevencija zlostavljanja i zanemarivanja djece, u:
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(1-2),
161-172.
Bošnjaković, J. i Osmančević, L. (2021). Ogled i odjek zaštite i sigurnije
budućnosti djeteta u svjetlu Panamske i Rimske deklaracije, u:
Diacovensia, 29 (1), (u tisku; uskoro on-line dostupno). (odabrani
dijelovi) Nedelja: Geromar. (odabrani dijelovi)
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada
Slap.
Hrabar, D. (2001). Zanemarivanje i zlostavljanje djece u obitelji pravni
aspekti. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 3(12),
21-
31.
Papa Franjo (2016). Amoris Laetitia. Radost ljubavi, KS, Zagreb
(odabrani dijelovi).
Kujunđić, L. P. (2019).Djeca u kaznenom pravu. Počinitelji i žrtve, ŠK:
Zagreb.
Scicluna, C. J., Zollner, H.i Ayotte D. J. (2012). Prema ozdravljenju i
obnovi, Zagreb: FTI.
Dulčić, A. (2001). Zlostavljana i zanemarena djeca – obiteljsko ozračje i
društvena zaštita. u: Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta,
3(1-
2), 13-
20.
Pečnik, N. (2003). Međugeneracijski prijenos zlostavljanja djece.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu
je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 30%
2. kolokvij – 30%
seminarski rad – 10%
2. Završni ispit (usmeni) – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
|