Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
218333ECTS
6
Cilj je predmeta analizom izvornog gradiva različite provenijencije, potom temeljem razdoblju suvremene literature i materijalne ostavštine ukazati na raznolikost oblika i iskaza materijalne i duhovne kulture ranonovovjekovnog razdoblja na području hrvatskih zemalja i u širem europskom kontekstu.
Kroz pojedinačna predavanja i seminarsku nastavu predmetom će biti obuhvaćene sljedeće teme: Temeljni pojmovi materijalne i duhovne kulture ranonovovjekovlja; Suvremeni historiografski pristupi i teme; Povijesni izvori i gradivo te arhitektura u službi proučavanja materijalne i duhovne kulture; Arhivsko gradivo: obiteljska ostavština, korespondencija, oporuke, inventari i spisi privatno-pravne prirode kao izvori za proučavanje ostavštine, svakodnevlja, ekonomskog položaja i duhovnosti ranonovovjekovnog čovjeka; Gradivo institucija i crkvenih vlasti, književna djela i filozofsko-znanstvena literatura kao izvori za proučavanje materijalne i duhovne baštine; Materijalna ostavština kao iskaz različitih identiteta, tradicija i normi ranonovovjekovnih društvenih struktura.
1. Ovladati specifičnim historiografskim pojmovima i procesima iz područja materijalne i duhovne kulture ranomodernog doba. 2. Prepoznati vrste gradiva, literaturu i materijalnu ostavštinu navedenih područja istraživanja i razdoblja 3. Opisati suvremene historiografske pristupe proučavanju materijalne i duhovne kulture ranog novog vijeka. 4. Vrednovati razine, oblike i posebnosti iskaza materijalne i duhovne kulture proizašle iz različitog razvitka pojedinih ranonovovjekovnih društvenih struktura te njihovih međusobnih odnosa. 5. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad sa obilježjima znanstvenog rada na temelju izvora te znanstvene i stručne literature.
Cultural exchange in Early Modern Europe sv. 1-4 (ed. R. Muchembled), Cambridge University Press, Cambridge 2006-2007 (odabrana poglavlja);
Hrvatska i Europa: kultura, znanost i umjetnost, sv. 3. Barok i prosvjetiteljstvo XVII. i XVIII. stoljeće (ur. Ivan Golub), Zagreb 2003. (odabrana poglavlja);
Z. Ladić, Last Will: Passport to Heaven, Zagreb 2012. (odabrana poglavlja);
D. Božić Bužančić, Privatni i društveni život Splita u osamnaestom stoljeću, Zagreb 1982. (odabrana poglavlja);
O. Maruševski, Sadržaji i iskazi života hrvatskog društva u 17. i 18. stoljeću u: Od svagdana do blagdana. Barok u Hrvatskoj, katalog izložbe, Zagreb 1993.;
K. Dočkal, Povijest pavlinskog samostana Blažene Djevice Marije u Lepoglavi, Zagreb 2014. (odabrana poglavlja);
S. Stojan, U salonu Marije Giorgi Bona, Dubrovnik 1996. (odabrana poglavlja); Knjiga labinskog bilježnika Bartoleomea Gervazija(1525.-1550.) (prir. Z. Ladić i E. Orbanić), Pazin 2008. (odabrana poglavlja);
J. Bedeković, Knjiga o sv. Jeronimu, Iliriku i Međimurju, Zagreb – Čakovec 2007. (odabrana poglavlja).;
M. Obad-Šćitaroci; B. Bojanić Obad-Šćitaroci, Dvorci i perivoji u Slavoniji: od Zagreba do Iloka, Zagreb 1998. (odabrana poglavlja); Zapisnik Franjevačkog samostana u Našicama knj. 1 (prir. Šime Demo et al.), Našice; Slavonski Brod; Zagreb 2010. (odabrana poglavlja);
Kanonske vizitacije Zagrebačke nadbiskupije: Gorski arhiđakonat sv. 1: 1639.-1726. (ur. Andrija Lukinović), Zagreb 2006. (odabrana poglavlja);
Izbor iz djela/Baltazar Adam Krčelić (prir. Stanko Andrić, Vinkovci 1999.;
Memoari baruna Franje Trencka (prir. A. Buczynski), Slavonski Brod 2015. (odabrana poglavlja)
Popis preporučene dodatne literature polaznici kolegija dobit će sukladno temama seminarskog rada.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
a) Nastavne aktivnosti – seminarske obveze, 1. kolokvij (pismeni), 2. kolokvij (usmeni).
b) Završni ispit – pismeni.