Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s povijesnim pregledom razvoja ideje znanstvene psihologije i analizom pojedinih usmjerenja te etičkim problemima u psihologiji. Razvijanje vještine javnog prezentiranja sadržaja.
Sadržaj predmeta: Filozofski i znanstveni korijeni psihologije. Psihologija i antika. Razdoblje kršćanske filozofije. Svijet renesanse. Asocijacionistička filozofija 19. stoljeća. Definicije, temeljna područja psihologije. Budućnost psihologije.
Identificirati ideje znanstvene psihologije u pojedinim filozofskim pravcima preko kojih se psihologija razvijala. Povezati povijesni razvoj psihologije kroz filozofiju sa dosezima suvremene psihologije kao samostalne znanosti. Usporediti različita shvaćanja psihologijskih pitanja. Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz osnova psihologije. Argumentirati mišljenje o zadanoj temi iz osnova psihologije.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning;
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Ivo Pilar: Borba za vrijednost svoga “Ja”: pokus filozofije slavenskog individualizma (osvrt na djelo u članku prof. dr. sc. Vlade Šakića)
- Krstić, K. (1964). Marko Marulić – autor termina „psihologija“. Acta Instituti psychologici Universitatis Zagrabiensis, 35-48, Filozofski fakultet, 7-13.
- Chance, P. i Harris, T. G. (Eds.) (1990). The Best of Psychology Today. New York: McGraw-Hill.
- Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Frederickson, B.L. i Loftus, G.R. (2007). Atkinson/Hilgard Uvod u psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarsko izlaganje – 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s povijesnim pregledom razvoja ideje znanstvene psihologije i analizom pojedinih usmjerenja te etičkim problemima u psihologiji. Razvijanje vještine javnog prezentiranja sadržaja.
Sadržaj predmeta: Filozofski i znanstveni korijeni psihologije. Psihologija i antika. Razdoblje kršćanske filozofije. Svijet renesanse. Asocijacionistička filozofija 19. stoljeća. Definicije, temeljna područja psihologije. Budućnost psihologije.
Identificirati ideje znanstvene psihologije u pojedinim filozofskim pravcima preko kojih se psihologija razvijala. Povezati povijesni razvoj psihologije kroz filozofiju sa dosezima suvremene psihologije kao samostalne znanosti. Usporediti različita shvaćanja psihologijskih pitanja. Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz osnova psihologije. Argumentirati mišljenje o zadanoj temi iz osnova psihologije.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning;
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Ivo Pilar: Borba za vrijednost svoga “Ja”: pokus filozofije slavenskog individualizma (osvrt na djelo u članku prof. dr. sc. Vlade Šakića)
- Krstić, K. (1964). Marko Marulić – autor termina „psihologija“. Acta Instituti psychologici Universitatis Zagrabiensis, 35-48, Filozofski fakultet, 7-13.
- Chance, P. i Harris, T. G. (Eds.) (1990). The Best of Psychology Today. New York: McGraw-Hill.
- Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Frederickson, B.L. i Loftus, G.R. (2007). Atkinson/Hilgard Uvod u psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarsko izlaganje – 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s povijesnim pregledom razvoja ideje znanstvene psihologije i analizom pojedinih usmjerenja te etičkim problemima u psihologiji. Razvijanje vještine javnog prezentiranja sadržaja.
Sadržaj predmeta: Filozofski i znanstveni korijeni psihologije. Psihologija i antika. Razdoblje kršćanske filozofije. Svijet renesanse. Asocijacionistička filozofija 19. stoljeća. Definicije, temeljna područja psihologije. Budućnost psihologije.
Identificirati ideje znanstvene psihologije u pojedinim filozofskim pravcima preko kojih se psihologija razvijala. Povezati povijesni razvoj psihologije kroz filozofiju sa dosezima suvremene psihologije kao samostalne znanosti. Usporediti različita shvaćanja psihologijskih pitanja. Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz osnova psihologije. Argumentirati mišljenje o zadanoj temi iz osnova psihologije.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning;
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Ivo Pilar: Borba za vrijednost svoga “Ja”: pokus filozofije slavenskog individualizma (osvrt na djelo u članku prof. dr. sc. Vlade Šakića)
- Krstić, K. (1964). Marko Marulić – autor termina „psihologija“. Acta Instituti psychologici Universitatis Zagrabiensis, 35-48, Filozofski fakultet, 7-13.
- Chance, P. i Harris, T. G. (Eds.) (1990). The Best of Psychology Today. New York: McGraw-Hill.
- Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Frederickson, B.L. i Loftus, G.R. (2007). Atkinson/Hilgard Uvod u psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarsko izlaganje – 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |