Kolegij
Studiji
PsihologijaKomunikologija
Sociologija
Povijest
Sestrinstvo
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
126021ECTS
3
Ciljevi predmeta: Upoznati studente s korpusom pojmova i
istraživačkih spoznaja koje možemo nazvati Znanost o čitanju i sa svim
onim što nam on novo i upotrebljivo nudi za ustrojavanje i poboljšanje
podučavanja čitanja. Pregled suvremenih istraživanja i pojmova u
području čitanja pružit će studentima ne samo spoznaje o strukturi i
preduvjetima nastanka čitačke vještine, nego i smjernice za učinkovito
organiziranje i podupiranje učenja čitanja u hrvatskome, u radu s
roditeljima, učiteljima i djecom.
Sadržaj predmeta: Priroda čitačke vještine; Sastavnice čitačke vještine;
Unutarnji preduvjeti razvoja čitačke vještine; Vanjski preduvjeti
razvoja čitačke vještine; Utjecaj pravopisnih svojstava jezika;
Fonološka osjetljivost kao preduvjet čitačkog razvoja; Važnost i
postizanje razumijevanja pri čitanju; Kriteriji zrelog čitanja; Uloga
čitačke motivacije u uspješnom čitačkom razvoju; Mogućnosti
primjene spoznaja o čitačkom razvoju u strukturiranju podučavanja;
Mogućnosti psihologa u poboljšanju čitačkog razvoja (rad s
roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i djecom)
Čudina-Obradović, M. (2014). Psihologija čitanja. Zagreb: Golden
marketing.
Čudina-Obradović, M. (2003). Igrom do čitanja. Zagreb: Školska
knjiga.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti.
Završni pismeni ispit (minumum za prolaz na pisanom
ispitu je 50% točne riješenosti)