Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
157434ECTS
4
Ciljevi predmeta: Razumijevanje područja penološke psihologije i područja rada psihologa u penološkim ustanovama. Upoznavanje s psihološkim osnovama kažnjavanja, utvrđivanjem psiholoških karakteristika zatvorenika i mjerama procjene rizika povrata. Upoznavanje s odrednicama psihosocijalne klime u penološkim ustanovama. Upoznavanje s klasičnim i alternativnim penološkim mjerama i tretmanima. Upoznavanje s osobitostima rada psihologa u penološkim ustanovama.
Sadržaj predmeta: Definicija, ciljevi i metode penološke psihologije. Područja primjene penološke psihologije. Psihosocijalna klima. Posljedice boravljenja u penološkim ustanovama. Penološki tretman. Rad psihologa u penološkim ustanovama. Alternativne sankcije.
Predvidjeti moguće probleme i riješenja prilikom provedbe istraživanja u kazneno-pravnim institucijama Razlikovati klasične i alternativne sankcije. Kritički prosuđivati načine i vrste kažnjavanja. Identificirati tretmane različitih skupina zatvorenika. Preispitati etička načela provođenja istraživanja s vulnerabilnim skupinama sudionika.
Crighton, D.A. i Towl, G.J. (2008). Psychology in Prisons. Malden, MA: BPS Blackwell.
Mejovšek, M. (2002). Uvod u penološku psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Ternes, M., Magaletta, P. R., & Patry, M. W. (Eds.). (2018). The Practice of Correctional Psychology. Cham: Springer.
Auty, K. M., & Liebling, A. (2020). Exploring the relationship between prison social climate and reoffending. Justice Quarterly, 37(2), 358-381.
Fagan, T. J., & Ax, R. K. (Eds.). (2010). Correctional mental health: From theory to best practice. Sage.
Magaletta, P. R., Morgan, R. D., Reitzel, L. R., & Innes, C. A. (2007). Toward the one: Strengthening behavioral sciences research in corrections. Criminal Justice and Behavior, 34(7), 933–944.
Neal, T. (2018). Forensic psychology and correctional psychology: Distinct but related subfields of psychological science and practice. American Psychologist, 73(5), 651.
Polaschek, D. L., Day, A., & Hollin, C. R. (2019). Correctional Psychology: A Short History and Current Standing. The Wiley International Handbook of Correctional Psychology, 1-29.
Van Ginneken, E. F., Palmen, H., Bosma, A. Q., & Sentse, M. (2019). Bearing the weight of imprisonment: The relationship between prison climate and well-being. Criminal Justice and Behavior, 46(10), 1385-1404.
Van Voorhis, P. E., Braswell, M. E., & Lester, D. E. (2014). Correctional counselling and rehabilitation. 7th Edition. Anderson Publishing Co.
Welch, M. (2011). Corrections: A critical approach. New York: Routledge.
znanstvena i stručna literatura vezana uz specifične teme seminara
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 70 bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)