Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim pojmovima,
zakonitostima i istraživanjima u percepciji. Stjecanje vještina
organizacije i provođenja eksperimentalnih istraživanja.
Sadržaj predmeta: Definiranje osnovnih pojmova u percepciji i razvoj
discipline kroz povijest, specifična svojstva pojedinih osjeta i osjetnih
analizatora, metode mjerenja osjeta, pažnja, percepcija oblika i formi,
konstantnost percepcije, perceptivna konstantnost, adaptacija,
percepcija veličine, percepcija udaljenosti, percepcija pokreta,
perceptivne varke, percepcija govora i glazbe, subjektivnost
percepcije, razvoj percepcije, poremećaji u percipiranju, nove
tehnologije i percepcija, ekstrasenzorna percepcija.
Usporediti različite osjetne analizatore s obzirom na vrstu podražaja,
način nastanka osjeta i evolucijski značaj. Objasniti svojim riječima
percepciju dubine, percepciju oblika, percepciju pokreta, te
konstantnost percepcije. Nabrojati osnovne psihofizičke zakone.
Opisati fenomen pažnje. Usporediti različite perceptivne varke.
Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati tipične poremećaje u
percepciji. Opisati ljudske osjetne analizatore. Usporediti različite
perceptivne varke; Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati
tipične poremećaje u percepciji.
Brkljačić, T. Skripta iz percepcije.
Matlin, M. W. i Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Boston:
Allyn and Bacon.
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti. Zagreb: MD.
(poglavlja 22-30)
Petz, B. (ur.) (1992). Psihologijski rječnik. Zagreb: Prosvjeta.
Rock, I. (1995). Perception. New York: Scientific American Library.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (kolokvij, vježbe)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
vježbe – 40%
kolokvij – 30%
2. Završni pismeni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Rad na vježbama | 1.4 | 40 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim pojmovima,
zakonitostima i istraživanjima u percepciji. Stjecanje vještina
organizacije i provođenja eksperimentalnih istraživanja.
Sadržaj predmeta: Definiranje osnovnih pojmova u percepciji i razvoj
discipline kroz povijest, specifična svojstva pojedinih osjeta i osjetnih
analizatora, metode mjerenja osjeta, pažnja, percepcija oblika i formi,
konstantnost percepcije, perceptivna konstantnost, adaptacija,
percepcija veličine, percepcija udaljenosti, percepcija pokreta,
perceptivne varke, percepcija govora i glazbe, subjektivnost
percepcije, razvoj percepcije, poremećaji u percipiranju, nove
tehnologije i percepcija, ekstrasenzorna percepcija.
Usporediti različite osjetne analizatore s obzirom na vrstu podražaja,
način nastanka osjeta i evolucijski značaj. Objasniti svojim riječima
percepciju dubine, percepciju oblika, percepciju pokreta, te
konstantnost percepcije. Nabrojati osnovne psihofizičke zakone.
Opisati fenomen pažnje. Usporediti različite perceptivne varke.
Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati tipične poremećaje u
percepciji. Opisati ljudske osjetne analizatore. Usporediti različite
perceptivne varke; Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati
tipične poremećaje u percepciji.
Brkljačić, T. Skripta iz percepcije.
Matlin, M. W. i Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Boston:
Allyn and Bacon.
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti. Zagreb: MD.
(poglavlja 22-30)
Petz, B. (ur.) (1992). Psihologijski rječnik. Zagreb: Prosvjeta.
Rock, I. (1995). Perception. New York: Scientific American Library.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (kolokvij, vježbe)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
vježbe – 40%
kolokvij – 30%
2. Završni pismeni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Rad na vježbama | 1.4 | 40 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim pojmovima,
zakonitostima i istraživanjima u percepciji. Stjecanje vještina
organizacije i provođenja eksperimentalnih istraživanja.
Sadržaj predmeta: Definiranje osnovnih pojmova u percepciji i razvoj
discipline kroz povijest, specifična svojstva pojedinih osjeta i osjetnih
analizatora, metode mjerenja osjeta, pažnja, percepcija oblika i formi,
konstantnost percepcije, perceptivna konstantnost, adaptacija,
percepcija veličine, percepcija udaljenosti, percepcija pokreta,
perceptivne varke, percepcija govora i glazbe, subjektivnost
percepcije, razvoj percepcije, poremećaji u percipiranju, nove
tehnologije i percepcija, ekstrasenzorna percepcija.
Usporediti različite osjetne analizatore s obzirom na vrstu podražaja,
način nastanka osjeta i evolucijski značaj. Objasniti svojim riječima
percepciju dubine, percepciju oblika, percepciju pokreta, te
konstantnost percepcije. Nabrojati osnovne psihofizičke zakone.
Opisati fenomen pažnje. Usporediti različite perceptivne varke.
Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati tipične poremećaje u
percepciji. Opisati ljudske osjetne analizatore. Usporediti različite
perceptivne varke; Analizirati subjektivnost percepcije. Imenovati
tipične poremećaje u percepciji.
Brkljačić, T. Skripta iz percepcije.
Matlin, M. W. i Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Boston:
Allyn and Bacon.
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti. Zagreb: MD.
(poglavlja 22-30)
Petz, B. (ur.) (1992). Psihologijski rječnik. Zagreb: Prosvjeta.
Rock, I. (1995). Perception. New York: Scientific American Library.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (kolokvij, vježbe)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
vježbe – 40%
kolokvij – 30%
2. Završni pismeni ispit – 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Rad na vježbama | 1.4 | 40 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |