Kolegij
Studiji
PsihologijaPovijest
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
157452ECTS
3
Cilj predmeta: Upoznati studente s projektivnim tehnikama koje se
koriste u kliničkoj praksi. Steći znanje o teorijskim osnovama na
kojima su razvijene projektivne tehnike, upoznati karakteristike
projektivnih tehnika te razumjeti njihovu primjenu u svrhu
postavljanja psihodijagnoze, prognoze, kao i planiranja psihoterapije.
Sadržaj predmeta: Značenje projektivnih tehnika u kliničkoj
psihologiji. Teorijske osnove projektivnih metoda. Projektivni
podražaj i obrambeni mehanizami. Projektivni testovi i njihove
karakteristike: Rorschachov test mrlja, Test tematske apercepcije
(TAT), Test apercepcije namijenjen ispitivanju djece (CAT), Test
apercepcije za ispitivanje odraslih i starije populacije (SAT), Test
nedovršenih rečenica, Projektivna tehnika Mozaik – PTM, Nacrtaj
osobu – Machover tehnika, Warteggov test crteža, Kahnov test
sređivanja simbola. Vježbe kroz rad na slučajevima iz kliničke prakse,
s posebnim osvrtom na specifičnosti kliničke procjene djece i
adolescenata. Ograničenja u interpretaciji pojedinih tehnika, te njihov
znanstveni status i pitanje valjanosti.
Nastavni tekstovi.
Exner, J. E. Jr. (2003). The Rorschach: A Comprehensive System,
Volume 1:Basic Foundations and Principles of Interpretation, Fourth
Edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Groth-Marnat (2003). Handbook of psychological assessment. Fourth
edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Viglione, D. J., Rivera, B. (2003). Assessing Personality and
Psychopathology with Projective Methods. Handbook of
Psychology, Assessment Psychology, Volume 10. New Jersey: John
Wiley & Sons, Inc.
Lilienfeld, S.O., Wood, J.M. i Garb, H. N.(2000).The scientific
status of projective techniques.Psychological Science in the Public
Interest, 1, 27–66.
Morgan, W. G. (1995). Origin and History of the Thematic
Apperception Test Images. Journal of Personality Assessment, 65 (2),
237-254.
Waiswol,N.
(1995).Projectivetechniquesaspsychotherapy.American Journal of
Psychotherapy, 49, 244-259.
Weiner,I. B.(1996).Some observations on the validity of the
Rorschach Inkblot Method. Psychological Assessment, 8,206-213.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (vježbe, zadaće)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)