Ciljevi predmeta: Primjena naučenih sadržaja. Osnove obradbe tekstualnih, grafičkih, zvučnih i slikovnih podataka. Upoznavanje Windows radne okoline (sučelje, nalozi, poslovi). Osnove rada s računalnim mrežama. Tehnike pretraživanja i zadavanja upita. Organiziranje preuzetih informacija iz baza podataka. Uporaba elektroničke pošte. Priprema dokumenata. Uvod u različite komunikacijske diskurse. Upoznavanje s elementima znanstvene pismenosti, osposobljavanje za samostalno formalno uobličavanje i predaju pismenog rada (rukopisa) uredništvima znanstvenog časopisa.
Sadržaj predmeta: Formalni i neformalni izvori informacija, internetski izvori i infromacijske tehnologije te načini njihova korištenja u studiju: knjižnični katalozi na webu, bibliografske baze podataka na webu. Strategije pretraživanja u knjižničnim katalozima. Posjet Nacionalnoi i sveučilišnoj knjižnici. Rad s MS Office paketom (obrada teksta u MS Wordu, rad s tablicama i grafovima u Excel-u, priprema prezentacija u Powerpoint-u). Rad s internetskim pretraživačima i korisnim aplikacijama i softwareom u akademskom radu. Osnove korištenja baza podataka. Oblikovanje usmene prezentacije, tj. izlaganja potpomognutog vizualnom prezentacijom. Akademsko pismo, znanstveni diskurs, vrste pisanih radova i njihovi elementi. Oblikovanje stručnog i znanstvenog teksta. Sustavi citiranja i oblikovanje bilješki.
Prezentirati seminarski rad na izabranu temu. Koristiti računalne alate korisne u akademskom radu. Upotrijebiti pravila navođenja literature. Koristiti načela akademskog pisanja i komunikacije.
Orlić Tolić, D. (2011). Akademsko pismo – Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente. Naklada Ljevak.
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000
APA (2013). Publication manual of the American Psychological Association, Sixth Edition. Washington: American Psychological Association.
Cox, J., Labert, J. i Frye, C. (2010). Microsoft Office 2010 – Korak po korak. Dobar plan.
Schimel, J. (2012). Writing science. How to write papers that get cited and proposals that get funded. Oxford University Press, Inc.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%nastave)
Stjecanje minimalno 50% bodova (od ukupno 100 bodova)tijekom nastave
Konačna ocjena iz predmeta utvrđuje se isključivo vrednovanjem nastavnih aktivnosti, bez polaganja završnog ispita