Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznati studente sa sustavnim pregledom znanstvenih pojmova i teorija iz područja motivacije, s razvojem, obogaćivanjem i promjenom pojma motivacije općenito, a posebno motivacije u učenju, sportu i razvoju talenata. Poseban naglasak stavit će se ne primjenu teoretskih spoznaja psihologije motivacije u svakodnevnom životu i profesionalnoj praksi.
Sadržaj predmeta: Motivacija kao regulator ponašanja; Ciljevi, potrebe i njihova interakcija; Homeostatički motivacijski krug; Teorije potreba (Murray, Maslow, Alderfer, McClelland); Ljudske potrebe i kultura; Teorije potkrepljenja (Pavlov, Skinner, Bandura); Važnije suvremene teorije potreba (kognitivne, traženje uzbuđenja); Teorije očekivanja (Adams, Locke, Vroom, atribucijske teorije); Teorija samoodređenja (Deci i Ryan, 2000); Ekstrinzično-intrinzični kontinuum; Evolucijska teorija; Neuroznanstvena teorija; Motivacija u radu, učenju, športu, razvoju darovitih; Razvoj motivacije u djetinjstvu; Podsvjesna motivacija u Freudovom i suvremenom tumačenju.
Reeve, J. (2010). Razumijevanje motivacije i emocija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Beck, R.C. (2003). Motivacija: Teorije i načela. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja).
Čudina-Obradović, M. (1991). Motivativno djelovanje nagrade i
kazne. U: V. Kolesarić, M. Krizmanić, B. Petz (ur.), Uvod u
psihologiju. Grafički Zavod Hrvatske.
Čudina-Obradović, M., Obradović, J. (2006). Utjecaj roditelja na
socijalno-emocionalni razvoj i motivaciju djeteta. U: M. Čudina-
Obradović, J. Obradović, Psihologija braka i obitelji. Zagreb: Golden
Marketing- Tehnička knjiga.
Ljubin Golub, T. (2013). Motivacija. Prezentacije predavanja.
Locke, E. A. (2006). New Directions in Goal-Setting Theory.
Current Directions in Psychological Science, 15(5), 265-268.
Deckers, L. (2009). Motivation: Biological, Psychological, and
Environmental (3rd ed). New York: Pearson.
Sheldon, K. (2009). Current Directions in Motivation and Emotion for
Motivation: Biological, Psychological, and Environemtal. New York:
Pearson.
Deci, E. L., Ryan, R. M. (2008). Facilitating optimal motivation and
well-being across life’s domains. Canadian Psychology, 349, 14-23.;
Ratelle, C. F., Guay, F., Wallerand, R.J., Larose, S., Senecal, C.
(2007). Autonomous, controlled and motivated types of academic
motivation: A person-oriented analysis. Journal of Educational
Psychology, 99, 734-746.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na dva kolokvija i seminarskom radu)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)