Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznati studente sa sustavnim pregledom znanstvenih pojmova i teorija iz područja motivacije, s razvojem, obogaćivanjem i promjenom pojma motivacije općenito, a posebno motivacije u učenju, sportu i razvoju talenata. Poseban naglasak stavit će se ne primjenu teoretskih spoznaja psihologije motivacije u svakodnevnom životu i profesionalnoj praksi.
Sadržaj predmeta: Motivacija kao regulator ponašanja; Ciljevi, potrebe i njihova interakcija; Homeostatički motivacijski krug; Teorije potreba (Murray, Maslow, Alderfer, McClelland); Ljudske potrebe i kultura; Teorije potkrepljenja (Pavlov, Skinner, Bandura); Važnije suvremene teorije potreba (kognitivne, traženje uzbuđenja); Teorije očekivanja (Adams, Locke, Vroom, atribucijske teorije); Teorija samoodređenja (Deci i Ryan, 2000); Ekstrinzično-intrinzični kontinuum; Evolucijska teorija; Neuroznanstvena teorija; Motivacija u radu, učenju, športu, razvoju darovitih; Razvoj motivacije u djetinjstvu; Podsvjesna motivacija u Freudovom i suvremenom tumačenju.
- Integrirati naučenu bespomoćnost, samodjelotvornost i osobnu kontrolu u moderne teorije motivacije;
2. Usporediti glavne teorije motivacije
3. Razlikovati ekstrinzične i intrinzične faktore motivacije
4. Usporediti motivacijske učinke na ponašanje
5. Prezentirati usmeno i pismeno seminarski rad iz područja istraživanja motivacije
Reeve, J. (2010). Razumijevanje motivacije i emocija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Beck, R.C. (2003). Motivacija: Teorije i načela. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja).
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na dva kolokvija i seminarskom radu)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)