Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim teorijama i metodama istraživanja u razvojnoj psihologiji. Poznavanje zakonitosti dječjeg razvoja i promjena u spoznajnom, tjelesnom i socioemocionalnom području razvoja tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva.
Sadržaj predmeta: Koncept razvoja, temeljna pitanja u razvoju, razvojni procesi i razvojna razdoblja; Povijesni temelji razvojne psihologije; Teorije u razvojnoj psihologiji; Metode istraživanja u razvojnoj psihologiji; Biološki temelji i okolinski konteksti razvoja; Odnos naslijeđa i okoline; Prenatalni razvoj i rođenje; Novorođenče: refleksi, stanja, osjetne sposobnosti; Dojenačka dob: tjelesni, motorički i perceptivni razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, temperament, razvoj privrženosti, samospoznaja. Rano djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, rodno tipiziranje, obitelj i razvoj djeteta. Srednje djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, učenje u školi, razvojni problemi.
Vrednovati različita teorijska objašnjenja ljudskoga razvoja i temeljne postavke pristupa cjeloživotnog razvoja. Usporediti različite nacrte i metode istraživanja u razvojnoj psihologiji. Predvidjeti učinke različitih bioloških i okolinskih čimbenika te njihove interakcije na razvoj i dobrobit u različitim razvojnim razdobljima. Analizirati promjene u tjelesnom, spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva. Razlikovati normativne razvojne promjene, individualne razlike u razvoju i odstupanja od normativnoga razvoja u određenom razvojnom području. Primijeniti etička načela struke u planiranju znanstvenih i stručnih aktivnosti u kojima su sudionici djeca. Pripremiti seminarski rad na temu iz razvoja u djetinjstvu. Primijeniti spoznaje o razvoju djetinjstvu u planiranju aktivnosti usmjerenih na djecu kojima se osigurava i potiče ispunjavanje njihovih razvojnih potencijala.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S. (2004). Dječja psihologija – moderna znanost. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko:Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
izrađen i predan seminarski rad
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji, seminarski rad)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim teorijama i metodama istraživanja u razvojnoj psihologiji. Poznavanje zakonitosti dječjeg razvoja i promjena u spoznajnom, tjelesnom i socioemocionalnom području razvoja tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva.
Sadržaj predmeta: Koncept razvoja, temeljna pitanja u razvoju, razvojni procesi i razvojna razdoblja; Povijesni temelji razvojne psihologije; Teorije u razvojnoj psihologiji; Metode istraživanja u razvojnoj psihologiji; Biološki temelji i okolinski konteksti razvoja; Odnos naslijeđa i okoline; Prenatalni razvoj i rođenje; Novorođenče: refleksi, stanja, osjetne sposobnosti; Dojenačka dob: tjelesni, motorički i perceptivni razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, temperament, razvoj privrženosti, samospoznaja. Rano djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, rodno tipiziranje, obitelj i razvoj djeteta. Srednje djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, učenje u školi, razvojni problemi.
Vrednovati različita teorijska objašnjenja ljudskoga razvoja i temeljne postavke pristupa cjeloživotnog razvoja. Usporediti različite nacrte i metode istraživanja u razvojnoj psihologiji. Predvidjeti učinke različitih bioloških i okolinskih čimbenika te njihove interakcije na razvoj i dobrobit u različitim razvojnim razdobljima. Analizirati promjene u tjelesnom, spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva. Razlikovati normativne razvojne promjene, individualne razlike u razvoju i odstupanja od normativnoga razvoja u određenom razvojnom području. Primijeniti etička načela struke u planiranju znanstvenih i stručnih aktivnosti u kojima su sudionici djeca. Pripremiti seminarski rad na temu iz razvoja u djetinjstvu. Primijeniti spoznaje o razvoju djetinjstvu u planiranju aktivnosti usmjerenih na djecu kojima se osigurava i potiče ispunjavanje njihovih razvojnih potencijala.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S. (2004). Dječja psihologija – moderna znanost. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko:Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
izrađen i predan seminarski rad
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji, seminarski rad)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim teorijama i metodama istraživanja u razvojnoj psihologiji. Poznavanje zakonitosti dječjeg razvoja i promjena u spoznajnom, tjelesnom i socioemocionalnom području razvoja tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva.
Sadržaj predmeta: Koncept razvoja, temeljna pitanja u razvoju, razvojni procesi i razvojna razdoblja; Povijesni temelji razvojne psihologije; Teorije u razvojnoj psihologiji; Metode istraživanja u razvojnoj psihologiji; Biološki temelji i okolinski konteksti razvoja; Odnos naslijeđa i okoline; Prenatalni razvoj i rođenje; Novorođenče: refleksi, stanja, osjetne sposobnosti; Dojenačka dob: tjelesni, motorički i perceptivni razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, temperament, razvoj privrženosti, samospoznaja. Rano djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, rodno tipiziranje, obitelj i razvoj djeteta. Srednje djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, učenje u školi, razvojni problemi.
Vrednovati različita teorijska objašnjenja ljudskoga razvoja i temeljne postavke pristupa cjeloživotnog razvoja. Usporediti različite nacrte i metode istraživanja u razvojnoj psihologiji. Predvidjeti učinke različitih bioloških i okolinskih čimbenika te njihove interakcije na razvoj i dobrobit u različitim razvojnim razdobljima. Analizirati promjene u tjelesnom, spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva. Razlikovati normativne razvojne promjene, individualne razlike u razvoju i odstupanja od normativnoga razvoja u određenom razvojnom području. Primijeniti etička načela struke u planiranju znanstvenih i stručnih aktivnosti u kojima su sudionici djeca. Pripremiti seminarski rad na temu iz razvoja u djetinjstvu. Primijeniti spoznaje o razvoju djetinjstvu u planiranju aktivnosti usmjerenih na djecu kojima se osigurava i potiče ispunjavanje njihovih razvojnih potencijala.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S. (2004). Dječja psihologija – moderna znanost. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko:Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
izrađen i predan seminarski rad
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji, seminarski rad)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
- 1. kolokvij – 30%
- 2. kolokvij – 30%
- seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |