Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim teorijama i metodama istraživanja u razvojnoj psihologiji. Poznavanje zakonitosti dječjeg razvoja i promjena u spoznajnom, tjelesnom i socioemocionalnom području razvoja tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva.
Sadržaj predmeta: Koncept razvoja, temeljna pitanja u razvoju, razvojni procesi i razvojna razdoblja; Povijesni temelji razvojne psihologije; Teorije u razvojnoj psihologiji; Metode istraživanja u razvojnoj psihologiji; Biološki temelji i okolinski konteksti razvoja; Odnos naslijeđa i okoline; Prenatalni razvoj i rođenje; Novorođenče: refleksi, stanja, osjetne sposobnosti; Dojenačka dob: tjelesni, motorički i perceptivni razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, temperament, razvoj privrženosti, samospoznaja. Rano djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni i jezični razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, rodno tipiziranje, obitelj i razvoj djeteta. Srednje djetinjstvo: tjelesni i motorički razvoj, spoznajni razvoj, emocionalni i socijalni razvoj, moralni razvoj, razvoj samopoimanja, učenje u školi, razvojni problemi.
Vrednovati različita teorijska objašnjenja ljudskoga razvoja i temeljne postavke pristupa cjeloživotnog razvoja. Usporediti različite nacrte i metode istraživanja u razvojnoj psihologiji. Predvidjeti učinke različitih bioloških i okolinskih čimbenika te njihove interakcije na razvoj i dobrobit u različitim razvojnim razdobljima. Analizirati promjene u tjelesnom, spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju tijekom dojenačke dobi, ranog, srednjeg i kasnog djetinjstva. Razlikovati normativne razvojne promjene, individualne razlike u razvoju i odstupanja od normativnoga razvoja u određenom razvojnom području. Primijeniti etička načela struke u planiranju znanstvenih i stručnih aktivnosti u kojima su sudionici djeca. Pripremiti seminarski rad na temu iz razvoja u djetinjstvu. Primijeniti spoznaje o razvoju djetinjstvu u planiranju aktivnosti usmjerenih na djecu kojima se osigurava i potiče ispunjavanje njihovih razvojnih potencijala.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S. (2004). Dječja psihologija – moderna znanost. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko:Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
izrađen i predan seminarski rad
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji, seminarski rad)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)