Kolegij
Studiji
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvoKomunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Studijska godina
1ISVU ID
267711ECTS
5
Cilj ovog predmeta je upoznati studente s osnovama kvantitativne metodologije i deskriptivne te inferencijalne statistike, kao i s različitim modalitetima njihova korištenja u području informacijskih i komunikacijskih znanosti. Kroz nastavu, studenti će se upoznati s osnovama kvantitativne i kvalitativne metodologije, razlozima njezina korištenja, bazičnim nacrtima u kojima se primjenjuje, te će biti osposobljeni za kritičko čitanje i razumijevanje znanstvenih radova koji koriste statističke postupke. Također, studenti će naučiti kako koncipirati istraživanje i pisati izvještaje ili znanstvene radove temeljene na njemu, uz osposobljavanje za korištenje bazičnih statističkih postupaka.
Planirati i primjenjivati eksperimentalne metode istraživanja, uključujući neprobabilističko i probabilističko uzorkovanje, grupne nacrte i nacrte unutar ispitanika. Vrjednovati valjanost eksperimenta i analizirati metrijske karakteristike testova, kao i objasniti korelacije i kritički prosuditi različite načine uzorkovanja. Analizirati izvore grešaka u anketnom istraživanju i valjanost anketnih upitnika. Osim toga, istaknuti osnovna obilježja kvalitativne metode istraživanja, razlikovati načela i procedure dizajna kvalitativnog istraživanja, planirati idejni nacrt kvalitativnog istraživanja manjeg opsega i izvijestiti o planiranom kvalitativnom istraživanju. Ovaj predmet obuhvaća sveobuhvatno razumijevanje i primjenu kako kvantitativnih tako i kvalitativnih metoda istraživanja, pripremajući studente za kritičku analizu i provedbu različitih istraživačkih strategija.
Milas, G., Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, Jastrebarsko, Naklada Slap, 2005. (ili novije), str. 105-215; 335-475; 617-650.
Lamza Posavec, V., Metode društvenih istraživanja, Zagreb, 2004.; Berger, A. A., Media and Communication Research Methods: An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches, London. SAGE Publications, 2000
Campbell, D. T., Methodology and epistemology for social science: selected papers, Chicago, University of Chicago Press, 1988.; Campbell, D. T., Stanley, J. C., Experimental and quasi-experimental designs for research, Chicago, Rand McNally, 1966.; Christensen, L., Experimental methodology (7th ed.), Boston, Alyn and Bacon, 1997.; Cohen, J., Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.), Hillsdale, Erlbaum, 1988.; Myers, A., Hansen, C. H., Experimental psychology (4th ed.), Pacific Grove, Brooks/Cole, 1997.
Yin, R. K. (2007). Studija slučaja – dizajn i metode. Zagreb: Fakultet političkih znanosti
Nagy Hesse-Biber, S. (2010). Mixed methods research: Merging theory and practice, New York: Guilford Press.
Krueger, R. A., i Casey, M. A. (2015). Focus groups: A practical guide for applied research. Los Angeles: SAGE.
Miles, M. B., Huberman, A. M., i Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis: A Methods Sourcebook. Thousand Oaks, Calif: SAGE.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene vježbe
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na vježbama i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti odabir i izrada nacrta istrživanja; 1. kolokvij (pismeni); 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (pismeni).