Kolegij
Studiji
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvoKomunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Studijska godina
1ISVU ID
267710ECTS
5
Glavni je cilj predmeta pružiti studentima temeljno razumijevanje kompleksnih interakcija između medija i obitelji te njihovog međusobnog utjecaja na individualno i kolektivno iskustvo. Predmet će se fokusirati na istraživanja različitih aspekata korištenja medija unutar obiteljskog konteksta i njihove implikacije na obiteljske odnose, vrijednosti i identitet.
- Analizati medijske reprezentacije obitelji i međugeneracijskih odnosa u zabavnim i informativnim medijskim sadržajima.
- Kritički vrednovati utjecaj medija na obiteljske vrijednosti i odnose.
- Objasniti važnost medijskog obrazovanja djece, roditelja i odraslih članova obitelji.
- Razlikovati oblike roditeljske medijacije.
- Identificirati izazove i prilike koje mediji predstavljaju u odgoju djece unutar obiteljskog konteksta.
1. Paus-Hasebrink, I., Kulterer, J., Sinner, P. (2019). The Interplay Between Family and Media as Socialisation Contexts: Parents’ Mediation Practices. U: Social Inequality, Childhood and the Media. Transforming Communications – Studies in Cross-Media Research. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02653-0_7
2. Stašová, L. (2020). Media in the Lives of Contemporary Families. U: Contemporary Family Lifestyles in Central and Western Europe. SpringerBriefs in Sociology. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-48299-2_5
3. Thimm, C. (2023). Mediatized Families: Digital Parenting on Social Media. U: Dethloff, N., Kaesling, K., Specht-Riemenschneider, L. (ur.), Families and New Media. Juridicum – Schriften zum Medien-, Informations- und Datenrecht. Springer, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39664-0_2
4. Nikken, P. (2022). Media and the Family Context. U: Lemish, D. (ur.), The Routledge International Handbook of Children, Adolescents, and Media (str. 339-347). New York, London: Routledge.
5. Ofcom (2023). Children and Parents: Media Use and Attitudes. Dostupno na: https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0027/255852/childrens-media-use-and-attitudes-report-2023.pdf
6. Ciboci, L., Labaš, D. (2019). Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo. Medijske studije, 10 (19), 83-101
1. Kamin, AM., Meister, D.M. (2022). Familie und Medien. In: Ecarius, J., Schierbaum, A. (eds) Handbuch Familie. Springer VS, Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19985-6_17
2. Coyne, S. M., Padilla-Walker, L. M., Fraser, A. M., Fellows, K., Day, R. D. (2014). ''Media Time = Family Time'': Positive Media Use in Families With Adolescents. Journal of Adolescent Research, 29 (5), 663–688.
3. Schmitz, R. M. (2016). Constructing Men as Fathers: A Content Analysis of Formulations of Fatherhood in Parenting Magazines. Journal of Men’s Studies, 24 (1), 3–23.
4. Peran, S. (2012). Sapunice, telenovele i slika obitelji. Nova prisutnost, 10 (3), 443-457.
5. Peran, S. (2014). Odnos obitelji i medija u papinskim porukama za Svjetski dan sredstava društvene komunikacije. Nova prisutnost, 12 (2), 261-277
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu
2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
1. Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2. Završni ispit (projektni zadatak)