Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa zakonitostima ljudskog razvoja od
puberteta do rane odrasle dobi. Razumijevanje promjena u tjelesnom,
spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju i razvoju ličnosti
adolescenata. Razumijevanje društvenog konteksta razvoja i
mogućnosti primjene spoznaja iz psihologije adolescencije u
praktičnom radu s mladima i njihovim roditeljima.
Sadržaj predmeta: Povijesna i suvremena poimanja adolescencije;
Teorije razvoja u adolescenciji; Pubertet i psihološki učinci
pubertetskih događaja; Spoznajni razvoj u adolescenciji; Razvoj
samopoimanja, autonomije i identiteta u adolescenciji; Moralni razvoj,
vrijednosti i religioznost u adolescenciji; Obiteljski odnosi u
adolescenciji; Odnosi s vršnjacima u adolescenciji; Romantični odnosi
u adolescenciji; Obrazovanje, rad i odabir zanimanja u adolescenciji;
Slobodno vrijeme i korištenje medija u adolescenciji; Problemi u
ponašanju i psihosocijalnoj prilagodbi.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko:
Naklada Slap
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Santrock, J. W. (2010). Adolescence. New York: McGraw-Hill.
Adams, G. R., Berzonsky, M. D. (2005). Blackwell Handbook of
Adolescence. Malden, MA: Blackwell Publishing, Ltd.
Lerner, R. M., Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent
Psychology. Hoboken, NJ: John Wiley and Sons, Inc.
Jackson, S., Goossens, L. (2006). Handbook of Adolescent
Development. New York: Psychology Press.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Izrađen i predan seminarski rad
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)