Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa zakonitostima ljudskog razvoja od
puberteta do rane odrasle dobi. Razumijevanje promjena u tjelesnom,
spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju i razvoju ličnosti
adolescenata. Razumijevanje društvenog konteksta razvoja i
mogućnosti primjene spoznaja iz psihologije adolescencije u
praktičnom radu s mladima i njihovim roditeljima.
Sadržaj predmeta: Povijesna i suvremena poimanja adolescencije;
Teorije razvoja u adolescenciji; Pubertet i psihološki učinci
pubertetskih događaja; Spoznajni razvoj u adolescenciji; Razvoj
samopoimanja, autonomije i identiteta u adolescenciji; Moralni razvoj,
vrijednosti i religioznost u adolescenciji; Obiteljski odnosi u
adolescenciji; Odnosi s vršnjacima u adolescenciji; Romantični odnosi
u adolescenciji; Obrazovanje, rad i odabir zanimanja u adolescenciji;
Slobodno vrijeme i korištenje medija u adolescenciji; Problemi u
ponašanju i psihosocijalnoj prilagodbi.
Vrednovati povijesna i suvremena poimanja adolescencije te različite
teorije razvoja u adolescenciji. Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, odstupanja od normativnoga
razvoja i individualne razlike u razvoju u adolescenciji . Predvidjeti
učinke društvenog konteksta na razvoj i dobrobit adolescenata.
Prosuđivati položaj i probleme adolescenata u društvu . Osmisliti
jednostavnije znanstvene i stručne aktivnosti usmjerene na osiguranje
i unapređenje dobrobiti adolescenata. Prezentirati seminarski rad iz
područja adolescencije. Odabrati postupke usklađene s etičkim
načelima struke u radu s adolescentima.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko:
Naklada Slap
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Santrock, J. W. (2010). Adolescence. New York: McGraw-Hill.
Adams, G. R., Berzonsky, M. D. (2005). Blackwell Handbook of
Adolescence. Malden, MA: Blackwell Publishing, Ltd.
Lerner, R. M., Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent
Psychology. Hoboken, NJ: John Wiley and Sons, Inc.
Jackson, S., Goossens, L. (2006). Handbook of Adolescent
Development. New York: Psychology Press.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Izrađen i predan seminarski rad
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.7 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa zakonitostima ljudskog razvoja od
puberteta do rane odrasle dobi. Razumijevanje promjena u tjelesnom,
spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju i razvoju ličnosti
adolescenata. Razumijevanje društvenog konteksta razvoja i
mogućnosti primjene spoznaja iz psihologije adolescencije u
praktičnom radu s mladima i njihovim roditeljima.
Sadržaj predmeta: Povijesna i suvremena poimanja adolescencije;
Teorije razvoja u adolescenciji; Pubertet i psihološki učinci
pubertetskih događaja; Spoznajni razvoj u adolescenciji; Razvoj
samopoimanja, autonomije i identiteta u adolescenciji; Moralni razvoj,
vrijednosti i religioznost u adolescenciji; Obiteljski odnosi u
adolescenciji; Odnosi s vršnjacima u adolescenciji; Romantični odnosi
u adolescenciji; Obrazovanje, rad i odabir zanimanja u adolescenciji;
Slobodno vrijeme i korištenje medija u adolescenciji; Problemi u
ponašanju i psihosocijalnoj prilagodbi.
Vrednovati povijesna i suvremena poimanja adolescencije te različite
teorije razvoja u adolescenciji. Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, odstupanja od normativnoga
razvoja i individualne razlike u razvoju u adolescenciji . Predvidjeti
učinke društvenog konteksta na razvoj i dobrobit adolescenata.
Prosuđivati položaj i probleme adolescenata u društvu . Osmisliti
jednostavnije znanstvene i stručne aktivnosti usmjerene na osiguranje
i unapređenje dobrobiti adolescenata. Prezentirati seminarski rad iz
područja adolescencije. Odabrati postupke usklađene s etičkim
načelima struke u radu s adolescentima.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko:
Naklada Slap
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Santrock, J. W. (2010). Adolescence. New York: McGraw-Hill.
Adams, G. R., Berzonsky, M. D. (2005). Blackwell Handbook of
Adolescence. Malden, MA: Blackwell Publishing, Ltd.
Lerner, R. M., Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent
Psychology. Hoboken, NJ: John Wiley and Sons, Inc.
Jackson, S., Goossens, L. (2006). Handbook of Adolescent
Development. New York: Psychology Press.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Izrađen i predan seminarski rad
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.7 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa zakonitostima ljudskog razvoja od
puberteta do rane odrasle dobi. Razumijevanje promjena u tjelesnom,
spoznajnom, emocionalnom i socijalnom razvoju i razvoju ličnosti
adolescenata. Razumijevanje društvenog konteksta razvoja i
mogućnosti primjene spoznaja iz psihologije adolescencije u
praktičnom radu s mladima i njihovim roditeljima.
Sadržaj predmeta: Povijesna i suvremena poimanja adolescencije;
Teorije razvoja u adolescenciji; Pubertet i psihološki učinci
pubertetskih događaja; Spoznajni razvoj u adolescenciji; Razvoj
samopoimanja, autonomije i identiteta u adolescenciji; Moralni razvoj,
vrijednosti i religioznost u adolescenciji; Obiteljski odnosi u
adolescenciji; Odnosi s vršnjacima u adolescenciji; Romantični odnosi
u adolescenciji; Obrazovanje, rad i odabir zanimanja u adolescenciji;
Slobodno vrijeme i korištenje medija u adolescenciji; Problemi u
ponašanju i psihosocijalnoj prilagodbi.
Vrednovati povijesna i suvremena poimanja adolescencije te različite
teorije razvoja u adolescenciji. Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, odstupanja od normativnoga
razvoja i individualne razlike u razvoju u adolescenciji . Predvidjeti
učinke društvenog konteksta na razvoj i dobrobit adolescenata.
Prosuđivati položaj i probleme adolescenata u društvu . Osmisliti
jednostavnije znanstvene i stručne aktivnosti usmjerene na osiguranje
i unapređenje dobrobiti adolescenata. Prezentirati seminarski rad iz
područja adolescencije. Odabrati postupke usklađene s etičkim
načelima struke u radu s adolescentima.
Berk, L.E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko:
Naklada Slap
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Santrock, J. W. (2010). Adolescence. New York: McGraw-Hill.
Adams, G. R., Berzonsky, M. D. (2005). Blackwell Handbook of
Adolescence. Malden, MA: Blackwell Publishing, Ltd.
Lerner, R. M., Steinberg, L. (2004). Handbook of Adolescent
Psychology. Hoboken, NJ: John Wiley and Sons, Inc.
Jackson, S., Goossens, L. (2006). Handbook of Adolescent
Development. New York: Psychology Press.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Izrađen i predan seminarski rad
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 20%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.7 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |