Kolegij
Opis kolegija Fizikalna i rehabilitacijska medicina (definicija i osnovna načela fizikalne terapije) , Fizikalna i rehabilitacijska medicina u Hrvatskoj, Pregled sustava za kretanje , Neuromotorički razvoj djece, Rehabilitacija bolesti središnjeg živčanog sustava ,Rehabilitacija bolesti i ozljeda lokomotornog sustava, Rehabilitacija bolesti lokomotornog sustava
|
Očekivani ishodi učenja na razini kolegija Student će nakon predavanja znati:
|
1. Babić- Naglić B . i sur. Fizikalna i rehabilitacijska medicina. Zagreb: Medicinska naklada, 2013. ( oznaka FIRM) 2. Melita Uremović., Slavko Davila i sur. Rehabilitacija ozljeda lokomotornog sustava. Zagreb. Medicinska naklada,2018 ((115-138) (oznaka ROL) 3. Matijević V., Rota Čeprnja A. Neuromotorički razvoj od rođenja do samostalnog hoda djeteta Fiz. rehabil. med. 2023; 37 (1-2): 1-13 (oznaka NMR) 4. Matijević, V., 2006. Tortikolis. Fiz rehabil med, 20(3-4):45-53 on-line (oznaka - T) 5. Schnurrer-Luke-Vrbanić, T. I sur. Smjernice za rehabilitaciju osoba nakon moždanog udara 2015. Fiz rehabil. Med. 27(3-4):237-269 on-line (oznaka SRMU) |
Dopunska literatura:
1. Matijević, V., Marunica Karšaj, J.,Neurorizično dijete // Fizikalna i rehabilitacijska
medicina, 2015., 27(1-2) 133-142 (oznaka ND)
2. Matijević, V., Marunica Karšaj, J., 2015. Smjernice (re)habilitacije djece s neurorazvojnim poremećajima. Fiz rehabil med 27(3-4): 302-329 on-line (oznaka SRD)
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita: Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Način polaganja ispita i način ocjenjivanja: Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Ishodi učenja
Znati definiciju rehabilitacije | FIRM | I | 3-6 |
Znati povijest fizikalne medicine u Hrvatskoj | FIRM | I | 3-6 |
Znati primijeniti metode fizikalne terapije u suzbijanju i kontroli boli | FIRM | IV | 25-29 |
Ishodi učenja
Objasniti što sadržava fizijatrijski pregled | FIRM | 5 | 31-43 |
Opisati od čega se sastoji fizijatrijska klinička obrada | FIRM | 5 | 31-43 |
Opisati uzimanje fizijatrijske anamneze | FIRM | 5 | 31-43 |
Opisati opći klinički i orijentacijski neurološki pregled | FIRM | 5 | 31-43 |
Opisati vaskularni status i pregled sustava za kretanje | FIRM | 5 | 31-43 |
Opisati kretnje u zglobovima | FIRM | 12 | 105-112 |
Opisati vrste mišićne kontrakcije | FIRM | 12 | 105-112 |
Ishodi učenja
Opisati kako izgleda uredan razvoj od rođenja do trećeg mjeseca života djeteta | RNR Paediatr Croat 2008 on-line | 52 ( 1) | 36 - 42 |
|
|
| |
Opisati kako izgleda uredan razvoj od trećeg do šestog mjeseca života djeteta | RNR Paediatr Croat 2008 on-line | 52 ( 1) |
|
| 36-42 | ||
Opisati kako izgleda uredan razvoj od šestog mjeseca života do devetog mjeseca života djeteta | RNR | 52 ( 1) | 36 - 42 |
Paediatr Croat 2008 on-line |
|
| |
Opisati kako izgleda uredan razvoj od devetog do 12. mjeseca života djeteta | RNR Paediatr Croat 2008 on-line | 52 ( 1) | 36 - 42 |
| |||
Što su spontani pokreti (General movements -GM) |
|
|
|
RNR Paediatr Croat 2008 on-line | 52 ( 1) | 36 - 42 | |
Što su položajne reakcije, refleksi u novorođenačko i dojenačko doba | RNR Paediatr Croat 2008 on-line | 52 ( 1) | 36 - 42 |
|
|
Ishodi učenja
Objasniti funkcijsko stanje bolesnika | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
| |
Opisati akutno liječenje u jedinicama za intenzivno neurološko liječenje | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
| |
Opisati rehabilitaciju tijekom akutnog liječenja | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
| |
Obrazložiti kako se vrši trijaža bolesnika nakon akutnog liječenja i prijem na subakutnu bolničku rehabilitaciju | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
| ||
Opisati principe subakutne stacionarne rehabilitacije osoba s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
| |
Navesti rehabilitacijske ciljeve | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
| |
Objasniti tko vodi rehabilitaciju i kako se planira rehabilitacija | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
|
|
|
Ishodi učenja
Znati nabrojati ozljede lokomotornog sustava | ROL | 1 | 2-9 |
Znati nabrojati upalne, degenerativne i metaboličke bolesti lokomotornog sustava | FIRM | 2 | 19-11 |
Znati načela predoperativne i postoperativne rehabilitacije ozljeda lokomotornog sustava | ROL | 17 | 129-121 |
Znati nabrojati postupke fizikalne terapije u liječenju bolesti lokomotornog sustava | FIRM | 2 | 9-10 |
Ishodi učenja
Znati primijeniti modalitete fizikalne medicine u praksi kod liječenju akutnih bolesti i ozljeda lokomotornog sustava | FIRM | XII-XVIII | 105-169 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne medicine u praksi kod liječenju kroničnih bolesti i ozljeda lokomotornog sustava | FIRM |
| 105-169 |
Ishodi učenja
Napraviti fizijatrijski pregled | FIRM | 5 | 31-43 |
Izmjeriti opseg pokreta zglobova | FIRM | 5 | 31-43 |
Analizirati hod | FIRM | 7 | 55-59 |
Ishodi učenja
Protumačiti fizijatrijski pregled djeteta (Postupci) | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Znati koji su terapijski modaliteti liječenja djece (vrste rehabilitacijskih postupaka)
| SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Preporučiti modalitete liječenja | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Protumačiti koje timske intervencije i koji članovi tima su potrebni kod djece s neuromotoričkim odstupanjem | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Prepoznati tortikolis i modalitete liječenja tortikolisa | T Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 20 (3-4) | 45-53 |
Ishodi učenja
Definirati koji rehabilitacijski postupci su potrebni bolesniku nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Objasniti rehabilitacijski pristup u akutnoj, subakutnoj i kroničnoj fazi nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Razumjeti kako se određuje intenzitet rehabilitacije | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | |
| 237-269 | ||
Objasniti kako se pravilno pozicioniraju bolesnici s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Navesti koja ortopedska pomagala se koriste tijekom rehabilitacije bolesnika s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Ishodi učenja
Znati učiniti mjerenje opsega i dužine ekstremiteta | ROL | 15 | 118 |
Znati izmjeriti pokretljivost kralježnice i zglobova | ROL | 15 | 117- 118 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju akutnih i stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 113-120 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju kroničnih stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 143-152 |
Ishodi učenja
Znati nabrojati modalitete fizikalne terapije
| FIRM | XII-XIX | 105-183 |
Znati nabrojati indikacije i kontraindikacije za primjenu različitih modaliteta fizikalne terapije u liječenju akutnih i kroničnih bolova lokomotornog sustava | FIRM | XII-XIX | 105-183 |
Znati nabrojati članove rehabilitacijskog tima Znati nabrojati prirodne ljekovite čimbenike | FIRM FIRM | XI XXI | 97 191-195 |
Ishodi učenja
Objasniti što se analizira kod bolesnika u stojećem stavu | FIRM | 5 | 31-43 |
Objasniti što se analizira kod bolesnika u sjedećem stavu i ležećem položaju | FIRM | 5 | 31-43 |
Objasniti što je šepanje | FIRM | 5 | 31-43 |
Objasniti što je mišićno-koštana bol | FIRM | 4 | 25-29 |
Ishodi učenja
Objasniti što je neurorizično dijete | ND Fiz. rehabil. Med. 2015 on-line | 27(1-2) | 133 - 142 |
Objasniti što je neuromotoričko odstupanje | SRD Fiz. rehabil. Med. 2015 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Objasniti što je tortikolis | T Fiz. rehabil. Med. 2016 on-line | 20 (3-4) | 45-53 |
Ishodi učenja
Objasniti što su neuromuskularne bolesti | FIRM | 3 | 15-22 |
Objasniti što su neuronopatije i neuropatije | FIRM | 3 | 15-22 |
Objasniti što su bolesti neuromuskularne spojnice i miopatije | FIRM | 3 | 15-22 |
Ishodi učenja
Znati učiniti funkcionalnu procjenu traumatološkog bolesnika primjenom funkcionalnih testova | ROL | 15 | 119-121 |
Znati nabrojati postupke fizikalne terapije u rehabilitaciji akutnih i kroničnih bolesti koštano-mišićnog sustava, upalnih i metaboličkih bolesti | FIRM | 2 | 125-133 143-152 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
Ishodi učenja
Znati primijeniti modalitete fizikalne medicine u praksi kod liječenju akutnih bolesti i ozljeda lokomotornog sustava | FIRM | XII-XVIII | 105-169 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne medicine u praksi kod liječenju kroničnih bolesti i ozljeda lokomotornog sustava | FIRM |
| 105-169 |
Ishodi učenja
Napraviti fizijatrijski pregled | FIRM | 5 | 31-43 |
Izmjeriti opseg pokreta zglobova | FIRM | 5 | 31-43 |
Analizirati hod | FIRM | 7 | 55-59 |
Ishodi učenja
Protumačiti fizijatrijski pregled djeteta (Postupci) | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Znati koji su terapijski modaliteti liječenja djece (vrste rehabilitacijskih postupaka)
| SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Preporučiti modalitete liječenja | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Protumačiti koje timske intervencije i koji članovi tima su potrebni kod djece s neuromotoričkim odstupanjem | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Prepoznati tortikolis i modalitete liječenja tortikolisa | T Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 20 (3-4) | 45-53 |
Ishodi učenja
Definirati koji rehabilitacijski postupci su potrebni bolesniku nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Objasniti rehabilitacijski pristup u akutnoj, subakutnoj i kroničnoj fazi nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Razumjeti kako se određuje intenzitet rehabilitacije | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | |
| 237-269 | ||
Objasniti kako se pravilno pozicioniraju bolesnici s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Navesti koja ortopedska pomagala se koriste tijekom rehabilitacije bolesnika s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Ishodi učenja
Znati učiniti mjerenje opsega i dužine ekstremiteta | ROL | 15 | 118 |
Znati izmjeriti pokretljivost kralježnice i zglobova | ROL | 15 | 117- 118 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju akutnih i stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 113-120 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju kroničnih stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 143-152 |
|
Ishodi učenja
Napraviti fizijatrijski pregled | FIRM | 5 | 31-43 |
Izmjeriti opseg pokreta zglobova | FIRM | 5 | 31-43 |
Analizirati hod | FIRM | 7 | 55-59 |
Ishodi učenja
Protumačiti fizijatrijski pregled djeteta (Postupci) | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Znati koji su terapijski modaliteti liječenja djece (vrste rehabilitacijskih postupaka)
| SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Preporučiti modalitete liječenja | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Protumačiti koje timske intervencije i koji članovi tima su potrebni kod djece s neuromotoričkim odstupanjem | SRD Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 27 (3-4) | 302-329 |
Prepoznati tortikolis i modalitete liječenja tortikolisa | T Fiz.rehabil.Med, 2006 on-line | 20 (3-4) | 45-53 |
Ishodi učenja
Definirati koji rehabilitacijski postupci su potrebni bolesniku nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Objasniti rehabilitacijski pristup u akutnoj, subakutnoj i kroničnoj fazi nakon moždanog udara | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Razumjeti kako se određuje intenzitet rehabilitacije | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | |
| 237-269 | ||
Objasniti kako se pravilno pozicioniraju bolesnici s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Navesti koja ortopedska pomagala se koriste tijekom rehabilitacije bolesnika s moždanim udarom | SRMU Fiz rehabil med on-line | 27(3-4) | 237-269 |
Ishodi učenja
Znati učiniti mjerenje opsega i dužine ekstremiteta | ROL | 15 | 118 |
Znati izmjeriti pokretljivost kralježnice i zglobova | ROL | 15 | 117- 118 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju akutnih i stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 113-120 |
Znati primijeniti modalitete fizikalne terapije u liječenju kroničnih stanja mišićno koštanih bolesti | FIRM | 2 | 143-152 |
Ishodi učenja
13.11.2024. Temeljni postupci i načela koja se koriste u fizikalnoj medicini i rehabilitacijskoj medicini
Ishodi učenja
14.11.2024. V(4): Anamneza, opći klinički pregled, orijentacijski pregled, vaskularni status, pregled sustava za kretanje
Ishodi učenja
20.11.2024. V(4): primjena modaliteta fizikalne terapije u rehabilitaciji ozljeda i bolesti lokomotornog sustava
Ishodi učenja
20.11.2024. V(4): primjena modaliteta fizikalne terapije u rehabilitaciji ozljeda i bolesti lokomotornog sustava
Ishodi učenja
13.11.2024. S(2): Specifičnosti fizikalne medicine, postupci koji se primjenjuju u svrhu poboljšanja motoričkih sposobnosti, prirodni ljekoviti čimbenici, rehabilitacijski tim.
Ishodi učenja
19.11.2024. S(2): Akutna, subakutna i kronična rehabilitacija nakon moždanog udara
Ishodi učenja
20.11.2024. S(2): Pregled traumatološkog bolesnika, Ocjena funkcionalne sposobnosti, Postupci fizikalne terapije koji se primjenjuju u rehabilitaciji ozljeda i bolesti lokomotornog sustava