Ciljevi predmeta: Upoznati studente sa sustavnim pregledom znanstvenih pojmova i spoznaja iz područja emocija, te s razvojem, obogaćivanjem i primjenom znanstvenog pojma emocija. Poseban naglasak bit će na primjeni teoretskih spoznaja psihologije emocija u svakodnevnom životu i profesionalnoj praksi.
Sadržaj predmeta: Pojam emocija i povijest istraživanja emocija; Priroda emocionalnog doživljaja (fiziološko uzbuđenje, izražajna sastavnica, subjektivni doživljaj); Fiziološka sastavnica emocija: neurofiziološko uzbuđenje: Fiziološka sastavnica emocija: Afektivna neuroznanost; Izražajna sastavnica emocija; Kognitivna sastavnica emocija: Subjektivni emocionalni doživljaj, pozitivne/negativne emocije; Kognitivna sastavnica: broj emocija, jezik i emocije, semantička rešetka; Zastupljenost kognitivne sastavnice (James-Lange, Cannon- Bard, Schachter- Singer); Zastupljenost kognitivne sastavnice (Evolucijske teorije, Kognitivne teorije); Organizacija emocija i emocionalne razine; Buckova integrativna teorija emocija, Toobey i Cosmides neuroznanstveno evolucijska teorija; Utjecaj emocija na ostale psihičke procese: Dopaminska teorija; Socijalno-emocionalna regulacija i poremećaji emocionalnog života; Kultura i rod u emocijama, Emocionalna inteligencija.
Razlikovati sastavnice emocija te njihove evolucijske i kulturološke temelje.
Opisati emocije kao složene procese.
Analizirati povezanost bioloških, ponašajnih, kognitivnih i socijalnih sastavnica emocija.
Komentirati teorijske i empirijske pristupe emocijama iz cjeloživotne perspektive.
Objasniti ulogu emocija u psihopatologiji.
Prezentirati seminarski rad na izabranu temu iz psihologije emocija.
Bilješke s predavanja.
Oatley, K., Keltner, D. i Jenkins, J. M. (2018). Understanding Emotions (4th edition). Blackwel Publishing.
Johnston, E. i Olson, L. (2015). The Feeling Brain. The Biology and Psychology of Emotions. W. W. Northon & Company.
Vab Der Kolk, B. (2015). The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma. Penguin Books.
Gross, J. J. (2015). Emotion Regulation: Current Status and Future Prospects. Psychological Inquiry, 26(1).
Tracy, J. L. (2014). An Evolutionary Approach to Understanding Distinct Emotions. Emotion Review, 6(4).
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminar, kolokvij)
Završni pisani ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)