Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim zakonitostima psihologije
odrasle dobi i starenja, kao i osnovnim tjelesnim, spoznajnim,
emocionalnim i socijalnim promjenama od mlađe odrasle dobi do
kraja života. Upoznavanje s metodologijom istraživanja u odrasloj
dobi te metodološkim pristupima istraživanju starenja.
Sadržaj predmeta: Teorije razvoja odraslih i metodologija istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Rana odrasla dob: tjelesni, spoznajni,
emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti, životni stilovi, razvoj
karijere. Srednja odrasla dob: tjelesni, spoznajni, emocionalni i
socijalni razvoj, razvoj ličnosti, profesionalni život. Kasna odrasla dob:
tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti,
umirovljenje. Starenje populacije, teorije starenja, uspješno starenje.
Kraj života: smrt, umiranje i tugovanje.
Vrednovati različite teorijske pristupe i modele razvoja odraslih.
Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni
razvoj, promjene u ličnosti i individualne razlike u razvoju u odrasloj
dobi. Predvidjeti učinke bioloških i okolinskih čimbenika na razvoj u odrasloj dobi. Protumačiti specifičnosti metodologije istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Osmisliti jednostavnije stručne i
znanstvene aktivnosti usmjerene poticanju kvalitete života i uspješne
prilagodbe u odrasloj dobi. Prezentirati samostalno izrađen
seminarski rad iz područja razvoja u odrasloj dobi. Odabrati postupke
usklađene s etičkim načelima struke u radu s osobama odrasle dobi.
Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Schaie, K. W., Willis, S. L. (2001). Psihologija odrasle dobi i starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Lacković-Grgin, K. i Ćubela Adorić, V. (ur.). (2006). Odabrane teme
iz psihologije odraslih. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Despot Lučanin, J. (2003). Iskustvo starenja: Doprinos teoriji starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Izrađen i predan seminarski rad
Održano seminarsko izlaganje
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
pismeni seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Seminarsko izlaganje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim zakonitostima psihologije
odrasle dobi i starenja, kao i osnovnim tjelesnim, spoznajnim,
emocionalnim i socijalnim promjenama od mlađe odrasle dobi do
kraja života. Upoznavanje s metodologijom istraživanja u odrasloj
dobi te metodološkim pristupima istraživanju starenja.
Sadržaj predmeta: Teorije razvoja odraslih i metodologija istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Rana odrasla dob: tjelesni, spoznajni,
emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti, životni stilovi, razvoj
karijere. Srednja odrasla dob: tjelesni, spoznajni, emocionalni i
socijalni razvoj, razvoj ličnosti, profesionalni život. Kasna odrasla dob:
tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti,
umirovljenje. Starenje populacije, teorije starenja, uspješno starenje.
Kraj života: smrt, umiranje i tugovanje.
Vrednovati različite teorijske pristupe i modele razvoja odraslih.
Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni
razvoj, promjene u ličnosti i individualne razlike u razvoju u odrasloj
dobi. Predvidjeti učinke bioloških i okolinskih čimbenika na razvoj u odrasloj dobi. Protumačiti specifičnosti metodologije istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Osmisliti jednostavnije stručne i
znanstvene aktivnosti usmjerene poticanju kvalitete života i uspješne
prilagodbe u odrasloj dobi. Prezentirati samostalno izrađen
seminarski rad iz područja razvoja u odrasloj dobi. Odabrati postupke
usklađene s etičkim načelima struke u radu s osobama odrasle dobi.
Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Schaie, K. W., Willis, S. L. (2001). Psihologija odrasle dobi i starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Lacković-Grgin, K. i Ćubela Adorić, V. (ur.). (2006). Odabrane teme
iz psihologije odraslih. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Despot Lučanin, J. (2003). Iskustvo starenja: Doprinos teoriji starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Izrađen i predan seminarski rad
Održano seminarsko izlaganje
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
pismeni seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Seminarsko izlaganje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim zakonitostima psihologije
odrasle dobi i starenja, kao i osnovnim tjelesnim, spoznajnim,
emocionalnim i socijalnim promjenama od mlađe odrasle dobi do
kraja života. Upoznavanje s metodologijom istraživanja u odrasloj
dobi te metodološkim pristupima istraživanju starenja.
Sadržaj predmeta: Teorije razvoja odraslih i metodologija istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Rana odrasla dob: tjelesni, spoznajni,
emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti, životni stilovi, razvoj
karijere. Srednja odrasla dob: tjelesni, spoznajni, emocionalni i
socijalni razvoj, razvoj ličnosti, profesionalni život. Kasna odrasla dob:
tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti,
umirovljenje. Starenje populacije, teorije starenja, uspješno starenje.
Kraj života: smrt, umiranje i tugovanje.
Vrednovati različite teorijske pristupe i modele razvoja odraslih.
Analizirati normativni tjelesni, spoznajni, emocionalni i socijalni
razvoj, promjene u ličnosti i individualne razlike u razvoju u odrasloj
dobi. Predvidjeti učinke bioloških i okolinskih čimbenika na razvoj u odrasloj dobi. Protumačiti specifičnosti metodologije istraživanja
razvoja odraslih i starenja. Osmisliti jednostavnije stručne i
znanstvene aktivnosti usmjerene poticanju kvalitete života i uspješne
prilagodbe u odrasloj dobi. Prezentirati samostalno izrađen
seminarski rad iz područja razvoja u odrasloj dobi. Odabrati postupke
usklađene s etičkim načelima struke u radu s osobama odrasle dobi.
Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko:
Naklada Slap.
Schaie, K. W., Willis, S. L. (2001). Psihologija odrasle dobi i starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Steinberg, L. (2014). Adolescence (10th ed.). New York: McGraw-
Hill.
Lacković-Grgin, K. i Ćubela Adorić, V. (ur.). (2006). Odabrane teme
iz psihologije odraslih. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Despot Lučanin, J. (2003). Iskustvo starenja: Doprinos teoriji starenja.
Jastrebarsko: Naklada Slap.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Izrađen i predan seminarski rad
Održano seminarsko izlaganje
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
pismeni seminarski rad – 10%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.9 | 25 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Seminarsko izlaganje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |