Kolegij
Studiji
KomunikologijaPovijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
187929ECTS
4
Ciljevi kolegija
Pravilno razumijevanje biologije, pa tako i socijalnosti kao jedne od
njenih pojavnosti, zahtjeva poznavanje evolucije. Cilj kolegija je
pružiti osnovni uvid u evolucijske mehanizme i povijest života na
Zemlji. Unutar zadanog evolucijskog okvira posebno će se staviti
naglasak na socijalnost kao sveprisutnu biološku kategoriju.
Sadržaj kolegija
Osnovni koncepti stanične biologije i genetike; Mikroevolucijski
principi – Adaptivna i neutralna evolucija, Populacijska i
kvantitativna genetika, Evolucija spolnog razmnožavanja, Razine
selekcije, Spolna selekcija; Makroevolucijski principi – Nastanak i
izumiranje vrsta, Filogenija i sistematika, Evolucija i razvojna
biologija, Velike evolucijske tranzicije; Poveznice mikro i
makroevolucije – Koevolucija, Evolucija čovjeka, Evolucijska
medicina, Sociobiologija
Stearns, Stephen, and Rolf Hoekstra. (2005) Evolution. 2nd ed. Oxford
University Press
Odabrana poglavlja: Reece, J.B., Urry, L.A., Cain, M.L., Wasserman,
S.A., Minorsky, P.V., and Jackson, R.B. (2013). Campbell Biology
(Boston: Benjamin Cummings; 10th edition).
R., and Silk, J.B. (2014). How Humans Evolved (New York: W.
W. Norton & Company). (Seventh edition)
Buss, D.M. (2014). Evolutionary psychology: the new science of the
mind (Pearson, 5th edition).
Herron, J.C., and Freeman, S. (2013). Evolutionary Analysis (San
Francisco, CA: Benjamin Cummings).
Relevantni članci iz novijih brojeva vodećih multidisciplinarnih
časopisa (npr. Nature i Science) i odabrana poglavlja iz knjiga koje
obrađuju teme iz sociobiologije, evolucijske psihologije, evolucijske
ekologije ponašanja, antropologije i srodnih disciplina.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
predavanja (preporučena 100% prisutnost na predavanjima)
2. Uredno izvršeni seminari/vježbe – pripremljeno i na
zadani datum izloženo seminarsko izlaganje i predan esej,
sudjelovanje u raspravama, predani izvještaji nakon
obavljenih vježbi;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1) Nastavne aktivnosti – seminari/vježbe; kolokviji,
seminarsko izlaganje, esej
2) Završni ispit (usmeni ispit, moguć dodatni pismeni u
slučaju malog broja bodova prikupljenog tijekom nastave).