Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Povijest
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Psihologija
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Studijska godina
1ISVU ID
263635ECTS
4
Cilj: Upoznati studente s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima u kontekstu etičkih izazova tipičnih za kronične bolesti.
Sadržaj: U okviru kolegija studenti će biti upoznati s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima koji ih prate. Naglasak će biti na etičkim izazovima najprije u životu pojedinca, zatim u odnosu s medicinskim osobljem te u širem društvenom kontekstu te ulogom etike kreposti u kontekstu neizlječivih oboljenja, kao i etičkih pitanja vezanih za prevenciju kroničnih bolesti.
1. Objasniti specifičnosti kroničnih bolesti.
2. Opisati mnogostrukost aspekata koji utječu na osobe s kroničnim bolestima.
3. Prepoznati etičke izazove specifične za kronična ne terminalna oboljenja.
4. Identificirati etička pitanja u odnosu s medicinskim osobljem i u specifičnom društvenom kontekstu.
5. Prikazati etičku problematiku vezanu uz pitanje prevencije bolesti i osobne odgovornosti i autonomije pacijenta.
6. Procijeniti različite pristupe u rješavanja etičkih problematika.
Havelka Meštrović A., Havelka M., Zdravstvena psihologija. Naklada Slap, 2020. (Odabrani dijelovi).
Jennings B., Callahan D., Caplan A.L., Ethical challenges of chronic illness, u: Hastings Center Report, Feb/March (1988) 1-16.
Laranjeira C., Dignity promotion in people with advanced chronic diseases: contributions for a value-based healthcare practise, u: Frontiers in Public Health 11 (2023) 1-5.
Earnshaw V.A, Quinn D.M., The impact of stigma in healthcare on people living with chronic illnesses, u: Journal of Health Psychology 17/2 (2011) 157-168.
Matulić T., Identitet, profesija i etika sestrinstva, u: Bogoslovska Smotra 77 (2007) 3, 727-744.
Walker T., Ethics and Chronic Illness, Routledge 2019. (Odabrani dijelovi)
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60%nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti. Seminarski rad
Završni pismeni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Cilj: Upoznati studente s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima u kontekstu etičkih izazova tipičnih za kronične bolesti.
Sadržaj: U okviru kolegija studenti će biti upoznati s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima koji ih prate. Naglasak će biti na etičkim izazovima najprije u životu pojedinca, zatim u odnosu s medicinskim osobljem te u širem društvenom kontekstu te ulogom etike kreposti u kontekstu neizlječivih oboljenja, kao i etičkih pitanja vezanih za prevenciju kroničnih bolesti.
1. Objasniti specifičnosti kroničnih bolesti.
2. Opisati mnogostrukost aspekata koji utječu na osobe s kroničnim bolestima.
3. Prepoznati etičke izazove specifične za kronična ne terminalna oboljenja.
4. Identificirati etička pitanja u odnosu s medicinskim osobljem i u specifičnom društvenom kontekstu.
5. Prikazati etičku problematiku vezanu uz pitanje prevencije bolesti i osobne odgovornosti i autonomije pacijenta.
6. Procijeniti različite pristupe u rješavanja etičkih problematika.
Havelka Meštrović A., Havelka M., Zdravstvena psihologija. Naklada Slap, 2020. (Odabrani dijelovi).
Jennings B., Callahan D., Caplan A.L., Ethical challenges of chronic illness, u: Hastings Center Report, Feb/March (1988) 1-16.
Laranjeira C., Dignity promotion in people with advanced chronic diseases: contributions for a value-based healthcare practise, u: Frontiers in Public Health 11 (2023) 1-5.
Earnshaw V.A, Quinn D.M., The impact of stigma in healthcare on people living with chronic illnesses, u: Journal of Health Psychology 17/2 (2011) 157-168.
Matulić T., Identitet, profesija i etika sestrinstva, u: Bogoslovska Smotra 77 (2007) 3, 727-744.
Walker T., Ethics and Chronic Illness, Routledge 2019. (Odabrani dijelovi)
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60%nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti. Seminarski rad
Završni pismeni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Cilj: Upoznati studente s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima u kontekstu etičkih izazova tipičnih za kronične bolesti.
Sadržaj: U okviru kolegija studenti će biti upoznati s karakteristikama kroničnih bolesti i psiho-socijalnim aspektima koji ih prate. Naglasak će biti na etičkim izazovima najprije u životu pojedinca, zatim u odnosu s medicinskim osobljem te u širem društvenom kontekstu te ulogom etike kreposti u kontekstu neizlječivih oboljenja, kao i etičkih pitanja vezanih za prevenciju kroničnih bolesti.
1. Objasniti specifičnosti kroničnih bolesti.
2. Opisati mnogostrukost aspekata koji utječu na osobe s kroničnim bolestima.
3. Prepoznati etičke izazove specifične za kronična ne terminalna oboljenja.
4. Identificirati etička pitanja u odnosu s medicinskim osobljem i u specifičnom društvenom kontekstu.
5. Prikazati etičku problematiku vezanu uz pitanje prevencije bolesti i osobne odgovornosti i autonomije pacijenta.
6. Procijeniti različite pristupe u rješavanja etičkih problematika.
Havelka Meštrović A., Havelka M., Zdravstvena psihologija. Naklada Slap, 2020. (Odabrani dijelovi).
Jennings B., Callahan D., Caplan A.L., Ethical challenges of chronic illness, u: Hastings Center Report, Feb/March (1988) 1-16.
Laranjeira C., Dignity promotion in people with advanced chronic diseases: contributions for a value-based healthcare practise, u: Frontiers in Public Health 11 (2023) 1-5.
Earnshaw V.A, Quinn D.M., The impact of stigma in healthcare on people living with chronic illnesses, u: Journal of Health Psychology 17/2 (2011) 157-168.
Matulić T., Identitet, profesija i etika sestrinstva, u: Bogoslovska Smotra 77 (2007) 3, 727-744.
Walker T., Ethics and Chronic Illness, Routledge 2019. (Odabrani dijelovi)
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60%nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti. Seminarski rad
Završni pismeni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|