Kolegij
Studiji
KomunikologijaPovijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
236176ECTS
3
Cilj je predmeta upoznati studente s odgojno-obrazovnom ulogom medija, osobito novih tehnologija, u djetinjstvu te načinom na koji medijski sadržaji utječu na znanja, stavove i ponašanje djece, osobito s obzirom na različite faze njihova kognitivnoga razvoja
Kritički analizirati utjecaj medija i medijskih sadržaja na djecu predškolske dobi. Kritički analizirati prednosti korištenja medija, osobito novih medija, u odgoju i obrazovanju te važnost medijske pismenosti. Objasniti utjecaj oglašavanja, stereotipa i medijskog prikaza ljepote na djecu i adolescente s obzirom na njihov kognitivni razvoj. Kritički analizirati utjecaje nasilnih sadržaja u medijima na djecu i adolescente. Argumentirati razloge zbog kojih je potrebno štititi identitet djece i adolescenata u medijima te prepoznati kršenje dječjih prava u medijima
1. Jensen Arnet, J. (2007). Encyclopedia of Children, Adolescent and the Media. Sage Publications.
2. Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D. (2011). Djeca medija. Od marginalizacije do senzacije. Matica hrvatska. (odabrana poglavlja)
3. Ciboci, L. (2014). Grupe mržnje na društvenim mrežama – novi oblici nasilja među djecom i mladima, 13-26, u: Majdak, M.; Vejmelka, L; Radat, K.; Vuga, A. (ur.) Zbornik radova s konferencije - Nasilje na internetu među i nad djecom i mladima, Zagreb: Društvo za socijalnu podršku (odabrana poglavlja)
4. Flego, M. (2009). Zaštita privatnosti djece u medijima: zbornik priopćenja s tribine. Pravobranitelj za djecu (odabrana poglavlja)
1. Strasburger, V. C., Wilson, B. J. (2002). Children, adolescents & the media, Sage Publications, Thousands Oaks, London, New Delhi.
2. Lemish, D. (2015). Children and Media. A Global Perspective. Wiley Blackwell.
3. Blades, M., Oates, C., Blumber, F., Gunter, B. (2014). Advertising to Children. New Directions, New Media. Palgrave Macmillan.
4. Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D. (2014). Media education from the perspective of parents of preschool children: challenges and trends in free time media use, Medijska istraživanja, 20 (2), 53-67.
5. Ciboci, L. (2014). Zaštita privatnosti djece u Večernjem listu i Jutarnjem listu u 2013. godini u odnosu na 2010. godinu, Medijske studije, 5 (9): 92-106.
6. Gunter, B.; McAleer, J. (2002). Children and television, Routledge, Hove, New York.
7. Car, V., Turčilo, L., Matović, M.(ur.) (2015). Medijska pismenost: Zbornik radova sa 5. regionalne znanstvene konferencije Vjerodostojnost medija, Sarajevo: Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu (odabrana poglavlja)
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu
2. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
1. Nastavne aktivnosti – seminarski rad i izlaganje, 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).