Kolegij
Opis kolegija Sadržaj predmeta treba osposobiti studenta za razumijevanje važnosti psiholoških čimbenika u nastanku bolesti te koncepta biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti. Sadržaj predmeta uključuje teorijska i praktična znanja iz područja zdravstvene psihologije: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti. Definicija, povijesni razvoj I područje djelovanja te perspektive razvoja zdravstvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unaprjeđenje zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i bolesnika. Primjena znanja stečenih teorijskom nastavom (predavanja i seminari), demonstrira se i uvježbava na praktičnim vježbama |
Student će završetku ovog izbornog predmeta steći slijedeća znanja, vještine i sposobnosti:
Znanja i razumijevanja: - poznavati osnove biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti - razumjeti ulogu psiholoških čimbenika u nastanku i liječenju bolesti
Vještine: - razumjeti i objasniti specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti - razumjeti i objasniti važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja - objasniti utjecaj stresa na tjelesno zdravlje
Sposobnosti: - primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s različitim kroničnim bolestima - razvijati sposobnosti primjene psiholoških znanja i vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi -kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada Slap
Ayers, S. (2007). Cambridge Handbook of Psychology, Health and Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
Boyer, B. A. i Paharia, M. I. (ur.). (2008). Comprehensive handbook of clinical health psychology. John Wiley & Sons, Inc.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (40% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (30% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do 89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1.0 | 100 |
Opis kolegija Sadržaj predmeta treba osposobiti studenta za razumijevanje važnosti psiholoških čimbenika u nastanku bolesti te koncepta biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti. Sadržaj predmeta uključuje teorijska i praktična znanja iz područja zdravstvene psihologije: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti. Definicija, povijesni razvoj I područje djelovanja te perspektive razvoja zdravstvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unaprjeđenje zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i bolesnika. Primjena znanja stečenih teorijskom nastavom (predavanja i seminari), demonstrira se i uvježbava na praktičnim vježbama |
Student će završetku ovog izbornog predmeta steći slijedeća znanja, vještine i sposobnosti:
Znanja i razumijevanja: - poznavati osnove biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti - razumjeti ulogu psiholoških čimbenika u nastanku i liječenju bolesti
Vještine: - razumjeti i objasniti specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti - razumjeti i objasniti važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja - objasniti utjecaj stresa na tjelesno zdravlje
Sposobnosti: - primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s različitim kroničnim bolestima - razvijati sposobnosti primjene psiholoških znanja i vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi -kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada Slap
Ayers, S. (2007). Cambridge Handbook of Psychology, Health and Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
Boyer, B. A. i Paharia, M. I. (ur.). (2008). Comprehensive handbook of clinical health psychology. John Wiley & Sons, Inc.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (40% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (30% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do 89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1.0 | 100 |
Opis kolegija Sadržaj predmeta treba osposobiti studenta za razumijevanje važnosti psiholoških čimbenika u nastanku bolesti te koncepta biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti. Sadržaj predmeta uključuje teorijska i praktična znanja iz područja zdravstvene psihologije: Biopsihosocijalni model zdravlja i bolesti. Definicija, povijesni razvoj I područje djelovanja te perspektive razvoja zdravstvene psihologije. Zdravstveno ponašanje i unaprjeđenje zdravlja. Stres i tjelesno zdravlje. Psihosocijalna obilježja kroničnih bolesti. Psihološke poteškoće bolesnika u bolnici. Psihologija rehabilitacije. Psihološke pojavnosti u terminalnim stanjima. Komunikacija zdravstvenih djelatnika i bolesnika. Primjena znanja stečenih teorijskom nastavom (predavanja i seminari), demonstrira se i uvježbava na praktičnim vježbama |
Student će završetku ovog izbornog predmeta steći slijedeća znanja, vještine i sposobnosti:
Znanja i razumijevanja: - poznavati osnove biopsihosocijalnog pristupa zdravlju i bolesti - razumjeti ulogu psiholoških čimbenika u nastanku i liječenju bolesti
Vještine: - razumjeti i objasniti specifičnosti biopsihosocijalnog modela zdravlja i bolesti - razumjeti i objasniti važnost zdravstvenog ponašanja za unaprjeđenje zdravlja - objasniti utjecaj stresa na tjelesno zdravlje
Sposobnosti: - primijeniti spoznaje iz zdravstvene psihologije na procese dijagnostike i rehabilitacije pojedinaca s različitim kroničnim bolestima - razvijati sposobnosti primjene psiholoških znanja i vještina i tehnika u svakodnevnoj zdravstvenoj praksi -kreativno formulirati individualne pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih ishoda u području ublažavanja poteškoća i u području rehabilitacije
Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada Slap
Ayers, S. (2007). Cambridge Handbook of Psychology, Health and Medicine. Cambridge: Cambridge University Press.
Boyer, B. A. i Paharia, M. I. (ur.). (2008). Comprehensive handbook of clinical health psychology. John Wiley & Sons, Inc.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (40% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (30% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do 89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanje znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita / ppt seminar | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1.0 | 100 |