1. godina: Znanstveni rad i prijenos znanstvenih informacija Studenti će steći osnovna znanja i stavove o izvorima i putovima stvaranja znanja; prepoznati osnovnu građu različitih oblika informacija u medicini, identificirati i objasniti vrste istraživanja i načela ustroja kliničkih studija te osnove uzorkovanja i opisa značajki uzorka i populacije. Poseban naglasak bit će na važnosti statističkoga načina mišljenja u analizi, pretraživanju znanstvene literature i poznavanju znanstvenoga procesa u medicini. Tijekom vježbi, studenti će analizirati znanstvene radove čiji sadržaj odgovara temama pretkliničke nastave prve godine.
1. godina: Znanstveni rad i prijenos znanstvenih informacija Nakon odslušanog predmeta student će moći: - prepoznati izvore i putove stvaranja stvarnoga ljudskoga znanja; - prepoznati vrste istraživanja u medicini; - kritički ocijeniti prikaz podataka i kritički analizirati znanstvena izvješća o medicinskim istraživanjima; - prepoznati i ocijeniti različite načine prikazivanja podataka prikupljenih u istraživanju; - nabrojiti i prepoznati temeljne statističke pojmove, definicije i postupke.
Matko Marušić, i suradnici. UVOD U ZNANSTVENI RAD U MEDICINI, 6. IZDANJE. Medicinska naklada. Zagreb, 2019. George M. Hall (Editor). How To Write a Paper, 5th Edition. BMJ Books. John Wiley & Sons, Ltd. West Sussex, UK. 2013.
Članci iz serije Lekcije iz biostatistike, časopisa Biochemia Medica, Hrvatskoga društva za medicinsku biokemiju i laboratorijsku medicinu
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do 89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti
ECTS bodovi
Udio ocjene (%)
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave